Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det har jeg å tenkt på. Har allerede skrevet under på steriliserings papirer hvis det skulle bli ks. Kommer til å ta vare på disse og få lege til å søke om det for meg etter fødsel tenker jeg. Eller få gjort det privat.Noen som har tenkt på hva de skal bruke som prevansjon etter fødsel?
Jeg kunne tenkt meg å sterilisere meg, og har snakket en del med jm om det i dag.
Ho skulle finne ut litt mer om det til neste gang. Bla hva det koster osv![]()
Veldig greit med litt mer info jaDet har jeg å tenkt på. Har allerede skrevet under på steriliserings papirer hvis det skulle bli ks. Kommer til å ta vare på disse og få lege til å søke om det for meg etter fødsel tenker jeg. Eller få gjort det privat.
Ellers så er det vel p piller til vi får steriliseringen gjort.
Får ta det opp med jm til uka. Greit med litt mer info![]()
P-piller, minipilla og spiral er ting jeg har prøvd og som ikke var noe for meg.Tipper det blir noe p-piller her, eller sprøyte...hadde spiral sist, og det var ikke helt rett for meg, selv om det var ufattelig enkelt...hmmm...får snakke med legen på 6-ukers kontroll om jeg skal prøve igjen med spiralgreit å ikke måtte huske noe hver dag
![]()
Ja kan tenke meg at det er dyrere for kvinner enn menn. Er iallefall det når det kommer til katterVeldig greit med litt mer info ja![]()
Jeg trodde jo at man kunne søke om det også gjorde de det på sykehuset etter fødsel. Men sånn funket det ikke lenger, de gjorde det kun samtidig med fødsel om man må ha ks.
Mest spent på hva noe sånt vil koste, er nok dyrere for kvinner enn menn tror jeg?![]()
Prøvde spiral sist og det var ikke noe for meg. Tok den ut etter 5 mnd ca, ble en dyr spiral daHar lyst til å prøve spiral![]()
Det har du jammen rett iJa kan tenke meg at det er dyrere for kvinner enn menn. Er iallefall det når det kommer til katter![]()
Aah, hva slags plager fikk du? Og hadde du kobber eller hormon?Prøvde spiral sist og det var ikke noe for meg. Tok den ut etter 5 mnd ca, ble en dyr spiral da![]()
Jm snakket i dag om at det var kommet en ny type spiral, som var mindre bla.
Mulig den har litt andre bivirkninger![]()
Har du hatt spiral før? Eller er dette første barnet kanskje![]()
http://www.osebergklinikken.no/sterilisering/forhvem.htmlDet har du jammen rett ihehe
Fikk ganske spesielle og mange plager etter sex, gynekologen kunne ikke si sikkert at det var spiralen da men...Aah, hva slags plager fikk du? Og hadde du kobber eller hormon?
Har aldri prøvd før, gikk på p-piller etter forrige svangerskap, men liker ikke helt bivirkninger av det. Mister all sexlyst Feks.
Jeg var litt dum nå og googla sterilisering, kom fram en god del skumle bivirkninger jeg ikke hadde tenkt påhttp://www.osebergklinikken.no/sterilisering/forhvem.html
Fant denneer fra en kinikk I tønsberg, men regner med at egenandel er lik ved alle sykehus I hele landet.
Har kikka litt på de typene å, men er de sikre nok liksom?Her blir den sånn liten, fancy computerSånn som måler temp i munnen og gir rødt eller grønt lys. Tåler dårlig hormoner og bivirkninger fra annen prevensjon, og helt utenkelig med både spiral og sprøyte.. Ikke klar for sterelisering, men mulig sambo klipper strengen etterhvert. Jeg har egentlig lyst på ett barn til, men han er ikke enig, så det ser ut som vi bli ferdige etter han her kommer til verden
![]()
Men jeg tar kjangsen jeg, må bare spare først. For en er mer en nok for ossJeg var litt dum nå og googla sterilisering, kom fram en god del skumle bivirkninger jeg ikke hadde tenkt på![]()
Så nå ble jeg plutselig litt usikker, crap altså....