Presser litt..

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg satt å så på "pinlige sykdommer" på tv, i forrige uke. Der var det ei dame som hadde født 4-5 unger, og hadde fått prolaps i underlivet, eller hvor det var. Altså, hele urinblæra hadde falt ned, og var helt innved skjedeåpningen, slik jeg forsto det.
Nå i ettertid (mulig det bare er psykisk) så har jeg kjent en del "press" nedover. Jeg er snart 20 uker på vei. Kan ikke huske at det var slik i forrige svangerskap.
Noen som har opplevd dette, eller vet litt om det? Er livredd for at det skal skje :/

Jeg snakket med jordmor i dag, ang det med nedpress :) starta rimelig tidlig dette svangerskapet. Og hun sa at det er fordi musklene slapper av, og at man får mye mer vann og blodgjennomstrømming :) derfor da også nedpress nedentil.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror du fint kan ta det med ro. Er nok som Firfisle sier. Alt blir jo litt ekstra stort der nede.

Tenker at hadde noe løsnet hadde det skjedd under fødsel.

Ikke uvanlig å få framfall livmor eller blære. Dette kan fikses :)

Men er du ekstra bekymret, snakk med lege eller JM :)

Ingenting å bekymre seg for enda. :)

For å slippe å ende opp slik så er det kjempe viktig med knipeøvelser. Det er ikke bare urinblæra som kan dette ut. Livmortappen kan også blotte seg.

Masse press her, men er nok ingen urinblære på vei ut selv om det kan kjennes sånn ut:P

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Back
Topp