Presentasjonstråd

Hei! Jeg er 33 år og har termin i februar. Jeg ble gravid i mars og mistet i april selv. Kan jeg spørre hvordan du fikk innvilget progresteron? tok det opp med legen under kontroll etter SA, jeg spottet brunt hele forrige graviditeten før spontanaborten, men hun mente det ikke var nødvendig siden jeg ‘kun’ har mistet en gang er så redd for at det samme skal skje igjen! Takk for svar ❤️
Blir så irritert av at leger ikke vil gi dette, er jo ikke noe vits i å risikere å miste flere ganger, progesteron er jo et veldig lavterskeltilbud fra gynekologene i tillegg, at fastleger skal være sånn!! Min fastlege sa også til meg at det ikke var nødvendig da jeg spurte rett etter fødsel, men så fikk jeg det jo med en gang jeg spurte gynekolog. Hadde bare tatt en privat gynekologtime hvis jeg var deg, så får du nok resept du kan bruke til uke 34 hvis du ønsker det

Hei! Jeg er 33 år og har termin i februar. Jeg ble gravid i mars og mistet i april selv. Kan jeg spørre hvordan du fikk innvilget progresteron? tok det opp med legen under kontroll etter SA, jeg spottet brunt hele forrige graviditeten før spontanaborten, men hun mente det ikke var nødvendig siden jeg ‘kun’ har mistet en gang er så redd for at det samme skal skje igjen! Takk for svar ❤️
Hei! Så trist å høre:( jeg fortalte at jeg er så redd for at det samme skal skje at det påvirker psyken min. Jeg sa også at jeg så for meg at jeg kunne bli så engstelig at jeg ikke klarte å dra på jobb, da jeg er redd for at stress var en faktor sist (jeg vet at det ikke nødvendigvis stemmer, men det er ikke lett å bare tenke logisk ved en SA). Så legen min sa at det ikke skader å bruke progesteron, så da var det bedre at jeg fikk det:)

Sniker meg veeeeldig forsiktig inn her :smiley-angelic001 Er 34 år, og har fra før en gutt på 3 år som ble til gjennom IVF. Det har vært en kronglete vei, med både SA og kjemisk, og to uttak av egg, men er 3+4 i dag og håper inderlig at vi får ønske lillebror eller lillesøster velkommen til flokken i februar :Heartred

Hei. Er 36 år. Er i uke 5+2.
Fra før har jeg en jente på snart 5 år.
Hatt 2 MA. tidlige og savnet et søsken til nr 1, men hadde egentlig begynt å slå meg til ro med 1 barn etter 2 MA.
Spent på om dette blir noe av om ikke så vet jeg ikke om jeg årker flere forsøk.❤️

Hopper inn her til dere med en fot jeg :Heartred ser at det er økning på testene i dag 11 DPO, så da er vist sjansen for kjemisk redusert betraktelig.

Jeg er 41 år og er gravid med det som forhåpentligvis blir barn nr 4 :Heartred

Har 3 barn fra før som er født 2005, 2011 og 2023.
Vi skulle egentlig hatt en liten baby Februar 2025, men mistet i uke 8. Så å bli gravid omtrent likt som sist med termin i februar igjen er helt utrolig.. Går på Progesteron og Abyl E nå, så håper det går bra. Gleder meg masse til tiden fremover :love017

Last edited:
Økning i test de par siste dagene, og tydelig rosa strek idag 11dpo/3+4, så da sier jeg også hei :greet025

31 år, to jenter fra før på 5 og nesten 2 år. Hadde en SA mellom de to som skjedde rundt uke 7-8, så har jo enda litt forbehold.

Har alltid forestilt meg tre små, men var egentlig overbevist om at to holdt da det stod på som verst :bag: men, ting gikk seg til, og mannen som egentlig IKKE hadde forestilt seg flere kom også på gli. Og så satt den på første forsøk! Utrolig takknemlig og spent på den kommende tiden!

Hopper inn her til dere med en fot jeg :Heartred ser at det er økning på testene i dag 11 DPO, så da er vist sjansen for kjemisk redusert betraktelig.

Jeg er 41 år og er gravid med det som forhåpentligvis blir barn nr 4 :Heartred

Har 3 barn fra før som er født 2005, 2011 og 2023.
Vi skulle egentlig hatt en liten baby Februar 2025, men mistet i uke 8. Så å bli gravid omtrent likt som sist med termin i februar igjen er helt utrolig.. Går på Progesteron og Abyl E nå, så håper det går bra. Gleder meg masse til tiden fremover :love017
Så herlig å se deg her! Gratulerer og velkommen!!! :love7

Shit så spennende!! Det høres veldig gøy ut egentlig. Da er jeg 6+2, så skal jeg ha UL hver partallsuke :Heartred
Det anbefales :D så bra du får ul så ofte, håper det vil hjelpe deg og roe deg så du får et fint svangerskap❤️

Etter tre positive tester de siste tre dagene.. 33 år og gift, storebror på 4 år <3 Han har ventet på søsken siden han kunne snakke. Mistet i MA i fjor, nå er jeg 4+0 og håper at vi kan ønske lillebror eller lillesøster velkommen i februar :)

Hei!

Er snart 32 år og gravid i uke 4+3. Vi startet å prøve i februar og ble positive allerede nå i juni, er første gang så begge håper at alt bare går som det skal…

Ellers bor vi utenfor Oslo og krysser alle fingre for februar!

Hei! Jeg er 34 år og bor på Vestlandet med mann og barn. Har 2 små gutter fra før, som er født i 2022 og 2023. Jeg er nå så heldig å være gravid igjen og er kommet til uke 4+2. Krysser fingrer og tær for at det går vegen slik at det kommer en svært velkommen lillebror eller ei lillesøster i februar :love7 :Heartred

Dypper tåa mi forsiktig uti her, siden monitor viste gravid i dag.

Er 40 år, har en datter på tre år og samboer. Første barnet ble til i pausen mellom to Ivf forsøk og ble gravid i fjor som endte i MA. Fantastisk om dette går hele veien, så datteren min får et etterlengtet søsken.

Hei! Jeg er 32 år, og venter barn nr. 3 med termin i februar 26 :HeartredVi har forsøkt å bli gravid i rundt 3 år uten en eneste positiv test, så er veldig nervøs denne gang. Og veldig glad!! Vi fikk henvisning til IVF for 2 uker siden, og så gikk det altså nå av seg selv:) jeg var nettopp på reise med familien og da ble jeg plutselig så kvalm av varmen, kvalm av anstrengelse, kvalm av stress og da gikk det opp et lys for meg, var mye plaget med kvalme med de to første og kjente det kjapt igjen. Føler meg ganske satt ut og kjenner det er veldig rart at verden blir snudd litt på hodet og likevel går alt sin vante gang i hverdagen:D

26 år, gift og venter barn 3 sammen. Håper det ikke er en kjemisk da testene er litt svake, men vi får se. Ingen symptomer, men det bruker jeg heller ikke ha så tidlig. Driver med urtemedisin på fritiden, så er bare å spørre om urter og te :joyful:

Hei! Jeg er 32 år, og venter barn nr. 3 med termin i februar 26 :HeartredVi har forsøkt å bli gravid i rundt 3 år uten en eneste positiv test, så er veldig nervøs denne gang. Og veldig glad!! Vi fikk henvisning til IVF for 2 uker siden, og så gikk det altså nå av seg selv:) jeg var nettopp på reise med familien og da ble jeg plutselig så kvalm av varmen, kvalm av anstrengelse, kvalm av stress og da gikk det opp et lys for meg, var mye plaget med kvalme med de to første og kjente det kjapt igjen. Føler meg ganske satt ut og kjenner det er veldig rart at verden blir snudd litt på hodet og likevel går alt sin vante gang i hverdagen:D
Så herlig med positiv test uten Ivf :Heartred

• Elsker
Reactions: Ima
Back
Topp