Presentasjonstråd

Heihei! Jeg er 30, gift, vi har en datter på 2 år, og både henne og denne spiren tok 6 PP å lage :joyful:
Dette har ikke gått helt opp for meg ennå (1 time siden test), håper det går hele veien!

Hei! 32 år og gift, med en liten gutt på 19mnd fra før av. Jeg studerer og mannen er i fulltidsjobb, så dette var ikke heeelt planlagt men ikke helt uhell heller. Hadde en samtale om kanskje vi skulle prøve og ikke aktivt jobbe mot nr 2 siden det tok over et år før nr 1 satt med aktiv prøving. Denne gangen tok det 3mnd ish gitt.

Hei! 34 (snart 35 :hungover: ) år, gravid med barn nr 4:nailbiting:;). Jobber som fulltidsbonde, og trives godt med det - selv om det blir lite permisjon :) baby og småbarn må være mye med i fjøset, men det trives de heldigvis godt med stort sett.. ellers interessert i trening (løping) og hest :)

Hei! 34 (snart 35 :hungover: ) år, gravid med barn nr 4:nailbiting:;). Jobber som fulltidsbonde, og trives godt med det - selv om det blir lite permisjon :) baby og småbarn må være mye med i fjøset, men det trives de heldigvis godt med stort sett.. ellers interessert i trening (løping) og hest :)
Så herlig, bonde livet er liksom min store drøm :love017

Så koselig å være i termingruppe igjen :Heartred gikk alt fint med julibabyen?:love017

37 år og har to fosterbarn. Får mitt tredje fosterbarn i dag (ungdom som flytter inn på hybel hos oss). Har vært gravid to ganger før for mange år siden. Gikk gravid til uke 11 i det ene svangerskapet og 18 i det andre. Mistet begge, ene i MA og andre hadde Akrani. Etter det utviklet jeg endometeriose som ikke ble oppdaget før jeg på en rutineundersøkelse fikk se en enorm cyste på eggstokkene. Måtte hasteopereres. Etter det har årene gått og nå har jeg funnet ut at jeg må prøve en siste gang før vi gir oss. Hadde mitt første innsett forrige lørdag og positiv test i dag. Tar virkelig ingenting for gitt, men håper så inderlig det går denne gangen. Har enda ikke skjønt at jeg har fått positiv test. :Heartbigred Jobber som leder i en attføringsbedrift og driver eget firma på siden.

26 år, gift og venter barn 3 sammen. Håper det ikke er en kjemisk da testene er litt svake, men vi får se. Ingen symptomer, men det bruker jeg heller ikke ha så tidlig. Driver med urtemedisin på fritiden, så er bare å spørre om urter og te :joyful:
Har du noen spesifikke typer å anbefale? Jeg leste tråden deres om hvilken type te man kan drikke, men skulle gjerne hatt tips til hvilken te jeg kan gå på butikken og kjøpe med god samvittighet :happy090

Har du noen spesifikke typer å anbefale? Jeg leste tråden deres om hvilken type te man kan drikke, men skulle gjerne hatt tips til hvilken te jeg kan gå på butikken og kjøpe med god samvittighet :happy090
Løvetann og brennesle er trygt og har gode helsefordeler:

Fruktte:

Med sikorirot:

Uten sikorirot:

Jeg lister opp med og uten sikorirot, da noen gravide ønsker å unngå den. Det har ikke blitt forsket på om det kan være negativt eller ikke. Personlig drikker jeg te som har litt sikorirot, da innholdet er lavt uansett. Jeg ville også unngått ren hibiskus. Det at det er sammen i noen av teblandingene går fint.

Fra det merket jeg lister opp under fruktte, så er det varianter som inneholder lakrisrot. Det anbefaler jeg å unngå.

Ellers, så kan du drikke en kopp her og der av forskjellig te når man er over 12 uker. Det er de første 12 ukene som er sensitive, og da er det mer snevert utvalg. Jeg kan sikkert lage en ny liste som inkluderer te som man kan drikke "med måte" etter uke 12, når den tiden nærmer seg.

Fruktte:

Med sikorirot:

Uten sikorirot:

Jeg lister opp med og uten sikorirot, da noen gravide ønsker å unngå den. Det har ikke blitt forsket på om det kan være negativt eller ikke. Personlig drikker jeg te som har litt sikorirot, da innholdet er lavt uansett. Jeg ville også unngått ren hibiskus. Det at det er sammen i noen av teblandingene går fint.

Fra det merket jeg lister opp under fruktte, så er det varianter som inneholder lakrisrot. Det anbefaler jeg å unngå.

Ellers, så kan du drikke en kopp her og der av forskjellig te når man er over 12 uker. Det er de første 12 ukene som er sensitive, og da er det mer snevert utvalg. Jeg kan sikkert lage en ny liste som inkluderer te som man kan drikke "med måte" etter uke 12, når den tiden nærmer seg.
Tusen hjertelig takk! Skal dra på life i dag og kjøpe noen av disse :D jeg vil holde meg unna alt som kan være litt skummelt. Og vil gjerne ha ny liste etter 12. uke:Heartred

Fruktte:

Med sikorirot:

Uten sikorirot:

Så gøy!! Og disse kan drikkes før uke 12 og? Hva er brennesle og løvetann bra for når man er gravid? Elsker sånt her

Så gøy!! Og disse kan drikkes før uke 12 og? Hva er brennesle og løvetann bra for når man er gravid? Elsker sånt her
Disse jeg har listet opp kan alltid drikkes, også før uke 12.

Brennesle og løvetann er generelt bra for mye, som fordøyelse, hud og hår. Kan også senke blodsukkeret, som er en fordel om man sliter med svangerskapsdiabetes

Brennesle og løvetann er generelt bra for mye, som fordøyelse, hud og hår. Kan også senke blodsukkeret, som er en fordel om man sliter med svangerskapsdiabetes
Nå fikk jeg lyst på neslesuppe

Må teste! Jeg tar jo Metformin for pcos, sikkert fint å kombinere med te

Kvinne 41år, har en gutt fra før på 4år, han kom med hjelp av ivf. Vi har hatt flere søsken forsøk, mistet flere ganger og hatt en exu. Vi var forsonet oss med att vi ikke fikk flere. Oddsene var i mot oss den gangen vi fikk han og, for eg hadde så dårlige og få egg.Trodde eg var begynt med tidlig overgangsalder no, og der begynte hjernen på høygir og tok en graviditetstest(så tre til):hilarious:. Kan si det sånn at meg og mannen er fremdeles i sjokk. Så høyt ønsket, og fullstendig panikk for at det skal gå gale. Prøver å nyte det som uansett er min siste graviditet. ❤

Hei, tenkte vi kunne presentere oss i denne tråden :Heartpink

Jeg er 26 år, og samboer og jeg har prøvd å få barn i 2 år. Vi ble raskt gravide første gang, men hadde en stille fødsel av sønnen vår da jeg var halvveis, etter han plutselig stoppet å sparke. Etter fødselen var jeg desperat på å bli gravid igjen så fort som mulig, men til vår store overraskelse og sorg tok det 14 måneder til før det til slutt gikk da vi tok IVF:love017 jeg kan fremdeles ikke tro at jeg er gravid, og er både overlykkelig og livredd samtidig. Håper av hele mitt hjerte at dette skal gå veien, men klarer ikke helt tro på det enda:Heartpink
Håper det går denne gangen :Heartpink

Back
Topp