Prematurt og dysmaturt barn - sliter veldig

Må du kutte skjoldene akkurat nå? Jeg tenker litt sånn at om det funker med skjold og fast pumping nå, så kan du kanskje gjøre det en stund nå uten å stresse så mye med avvenning. Da kan du senke skuldrene, melken vil flyte lettere og som regel betyr roligere mor mindre kavete baby.
 
Jeg kan absolutt sjekke finn.no! Nå får jeg litt tilbake på skatten snart også så klarer nok å avse litt penger. Man skal jo amme en stund så viktig at man har en bra pute. Kanskje jeg kan finne en brukt cosifix til en overkommelig pris. Nå har jeg prøvd uten på dagtid, men brukt skjolda om natten. Det er ikke alltid hun vil ta tak, men hun har klart det noen av gangene. Andre ganger bare gaper hun over og gidder ikke prøve en gang. Begynner bare å brøle når jeg prøver for lenge. Nå har jeg hatt litt lite melk også fordi jeg ikke får stimulert nok med de skjoldene. Så nå jobber jeg på spreng med å pumpe mer for å få opp produksjonen. Går så utrolig opp og ned!

Tusen takk <3
Et alternativ til Cosifix er My Brest Friend. Ser det er mange ute på Finn. Den ammeputen er også sånn at man spenner den på seg, og babyen ligger stabilt. Fordelen med den er at den er litt større enn Cosifix, så den varer lenger. Jeg brukte den til jeg sluttet å amme ved ca. ett år. Ulempen er at den er særdeles upraktisk å ha med seg hvis man skal bort og reiser kollektivt. Også synes jeg ikke den er så pen å se på.
 
Må du kutte skjoldene akkurat nå? Jeg tenker litt sånn at om det funker med skjold og fast pumping nå, så kan du kanskje gjøre det en stund nå uten å stresse så mye med avvenning. Da kan du senke skuldrene, melken vil flyte lettere og som regel betyr roligere mor mindre kavete baby.

Jeg vil vende av skjoldene så fort som mulig. Jeg synte de er veldig slitsomme og grisete, i tillegg føler jeg de gjør at hun svelger mer luft enn hun gjør ellers. Jeg syntes pumpingen er slitsom og jeg sliter med å produsere nok melk fordi det ikke stimulerer godt nok med skjold, og ingenting stresser meg mer enn å ikke ha nok mat til henne. I tillegg sliter jeg med å holde henne våken lenge nok når hun spiser. Når hun ikke vil spise mer legger jeg henne tilbake i sengen, så begynner hun å gråte fordi hun ikke var ferdig med å spise. I går ville hun ikke våkne for å spise over hode. Hun sa i fra at hun ville ha mat, men når jeg la henne til så ville hun ikke spise, men når jeg la henne fra meg igjen så var det bare gråt. I natt brukte jeg 2 timer på å prøve å gi henne mat. Til slutt måtte jeg bare la henne sove på brystet.
 
Et alternativ til Cosifix er My Brest Friend. Ser det er mange ute på Finn. Den ammeputen er også sånn at man spenner den på seg, og babyen ligger stabilt. Fordelen med den er at den er litt større enn Cosifix, så den varer lenger. Jeg brukte den til jeg sluttet å amme ved ca. ett år. Ulempen er at den er særdeles upraktisk å ha med seg hvis man skal bort og reiser kollektivt. Også synes jeg ikke den er så pen å se på.

Kan absolutt prøve den :) Tusen takk for tips! <3
 
Back
Topp