Premature rier

Godt å høre de tar vare på deg :) skjønner godt du vil hjem! Tvi tvi[emoji106][emoji106]

Her er alt under kontroll, idag har jeg til og med fått lov å dusje, gå i kiosken (med følge [emoji28]) og bevege meg på avdelingen! Himmelsk! Hadde regnet med å komme hjem idag, men de vil ha meg til imorgen... DA vil jeg virkelig hjem!!! Hehe.

Så bra det er under kontroll[emoji3][emoji1360] Får håpe du kommer hjem i morgen! Jeg ble lagt inn etter kontroll idag. Livmorhalsen var bare 0,5 cm[emoji33] Heldigvis ikke rier.

Så bra det er under kontroll[emoji3][emoji1360] Får håpe du kommer hjem i morgen! Jeg ble lagt inn etter kontroll idag. Livmorhalsen var bare 0,5 cm[emoji33] Heldigvis ikke rier.

Oi...! Var du klar over at den kanskje var blitt forkortet? Det er jo mye kortere enn min altså..
Litt vel spennende dette [emoji33][emoji28] Håper det går bra med deg, og veldig spent på oppdatering.. Er det full sengeligging som gjelder for deg også nå, eller?

Oi her skjer det visst ting! Bra du var på kontroll idag da.. Men hva kan de gjøre for at de blir der litt lenger? Og merket du noe selv?

Oi...! Var du klar over at den kanskje var blitt forkortet? Det er jo mye kortere enn min altså..
Litt vel spennende dette [emoji33][emoji28] Håper det går bra med deg, og veldig spent på oppdatering.. Er det full sengeligging som gjelder for deg også nå, eller?

Jordmor spurte om lengden like før jul, så har bekymret meg litt.. Men ante ikke at den var så kort. Må nok holde meg sengeliggende jeg også[emoji51] Ikke lett.. Håper jeg får reise hjem, så jeg slipper å ligge her til fødsel. Det som er litt skummelt er at jeg ikke har kjent noe. Men hadde en ekkel følelse av at jeg kom til å bli lagt inn idag.

Oi her skjer det visst ting! Bra du var på kontroll idag da.. Men hva kan de gjøre for at de blir der litt lenger? Og merket du noe selv?

Merket ikke noe[emoji33] Men sov nesten ikke noe natt til idag. Jeg har jo ikke født før så aner ikke hva jeg skal kjenne..

Jordmor spurte om lengden like før jul, så har bekymret meg litt.. Men ante ikke at den var så kort. Må nok holde meg sengeliggende jeg også[emoji51] Ikke lett.. Håper jeg får reise hjem, så jeg slipper å ligge her til fødsel. Det som er litt skummelt er at jeg ikke har kjent noe. Men hadde en ekkel følelse av at jeg kom til å bli lagt inn idag.

Høres samtidig litt trygt ut at du er innlagt da, tilfelle noe skjer! Men tro meg - jeg skjønner godt tanken på at du vil hjem, jeg gleder meg helt villt til jeg får dra selv [emoji28] Hvilket sykehus er du på?

Høres samtidig litt trygt ut at du er innlagt da, tilfelle noe skjer! Men tro meg - jeg skjønner godt tanken på at du vil hjem, jeg gleder meg helt villt til jeg får dra selv [emoji28] Hvilket sykehus er du på?

Best å være hjemme selvom det er trygt på sykehus hvis noe skjer. Skjønner du gleder deg, du har jo holdt ut noen dager lenger. Er på siv.

I ettermiddag startet de svakeste riene.. Og klokken 21 dro vi inn for sjekk. CTG viste regelmessige rier, men de var absolutt ikke så vonde at jeg følte jeg var i fødsel, men altfor tidlig (er 28+3) til å ha såpass vonde kynnere/rier ennå.. Så ble det ultralyd som viste at livmorhals fortsatt er lang, men under rier forkortet den seg med over en cm. Dermed kunne dette lett utvikle seg til fødsel.
Fikk lungemodningssprøyte + intravenøst riehemmende drypp, og skulle bli lagt inn. Stappfullt på Ullevål, så det ble ambulanse til Ahus, hvor jeg nå er lagt inn for natta. Foreløbig status er at dryppet ser ut til å virke, siden riene er svakere enn tidligere i kveld. Krysser fingrene HARDT for st dette går helt over!! Vil IKKE ha to bittesmå helt ennå...

Så kryss fingrene sammen med meg [emoji28][emoji111]️
Åssen går det med deg og bebisene nå?:)

Back
Topp