Premature rier

Wenchus

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Marsboerne 20 18
I ettermiddag startet de svakeste riene.. Og klokken 21 dro vi inn for sjekk. CTG viste regelmessige rier, men de var absolutt ikke så vonde at jeg følte jeg var i fødsel, men altfor tidlig (er 28+3) til å ha såpass vonde kynnere/rier ennå.. Så ble det ultralyd som viste at livmorhals fortsatt er lang, men under rier forkortet den seg med over en cm. Dermed kunne dette lett utvikle seg til fødsel.
Fikk lungemodningssprøyte + intravenøst riehemmende drypp, og skulle bli lagt inn. Stappfullt på Ullevål, så det ble ambulanse til Ahus, hvor jeg nå er lagt inn for natta. Foreløbig status er at dryppet ser ut til å virke, siden riene er svakere enn tidligere i kveld. Krysser fingrene HARDT for st dette går helt over!! Vil IKKE ha to bittesmå helt ennå...

Så kryss fingrene sammen med meg [emoji28][emoji111]️

Krysser fingre og tær for at de blir der inne enda litt til! Lykke til ❤️

Krysser alt jeg har for at de holder seg inne en stund til[emoji173]️[emoji173]️

Krysser fingrene for deg at de holder seg inne litt lengre[emoji173][emoji173] godt å høre dryppet ser ut til å virke! Håper du kan reise hjem igjen og ikke må bli værende på sykehuset[emoji173]

Oida! Krysser fingrene for at de små roer tempoet litt.

Søsteren min gikk forresten gjennom akkurat det samme i oktober, og da fikk de utsatt fødselen med flerfoldige uker og alt gikk bra. [emoji173]️ lykke til!

Krysser alt jeg har for dere [emoji173]️ dette skal nok gå kjempefint [emoji4][emoji4][emoji1377][emoji173]️

Krysser alt jeg kan for at riene dabber av og de søte små bli i mange mye lenger [emoji173]

Krysser fingrene og tær for at de venter en stund til.

Last edited:
Her har alt gått som planlagt! Nå er det tilbake til kynnere igjen, og ikke rier [emoji4][emoji1319]

Skal nok snart kobles fra dryppet, regner jeg med, også snakket de hvertfall igår om at det blir en ny ctg. Og om den er fin, så får jeg nok reise hjem i formiddag.

Veldig, veldig glad for at dette stoppet opp, og at gutta holder seg inne lenger! Jeg var faktisk også innlagt med premature rier med nr 1 i uke 32, men hun ble værende til 38! Så jeg er optimistisk [emoji28][emoji1319]

Åh, skummelt å lese første innlegg, men veldig godt å høre at det går såpass bra nå! Krysser videre!

Oisann. Håper gutta blir inne litt til :) bra det ser ut til å ordne seg

Åh! Så glad for å lese at det går bra nå og at dryppet fungerer som det skal! Krysser alt jeg har for at gutta holder seg inne lengre[emoji4]

Jeg var kanskje litt vel optimistisk! Jordmor bare lo da jeg spurte om jeg skulle kobles fra nå, og om jeg skulle be sambo hente meg [emoji28][emoji85] Sendte han hjem igår kveld for å ta vare på de andre barna.

Skal ha drypp minst til imorgen, fikk jeg beskjed om. Men har ikke rier lengre, så det blir nok ikke noen fødsel, heldigvis! Blitt flyttet til ovservasjonsposten, og får snart besøk av mann og barn [emoji179] Og har fått streng beskjed om å ikke opp av senga verken her eller hjemme... den siste der blir nok for vanskelig for meg [emoji85]

Dere er forresten veldig gode til å komme med støttende og oppmuntrende ord! [emoji16][emoji179]

Godt å høyre at det ser ut til at det går fint, og at du forhåpentligvis slipper fødsel i veldig nær framtid. [emoji119] krysser fingrene for deg.[emoji173]

Back
Topp