Premature rier

Ble kortvarig opphold hjemme før sykehuset igjen :( var helt utslitt etter 12 t med kynnere og klarte så vidt å ta en dusj når jeg kom hjem, har HG og den ble kraftig forverret så hadde oppkast maraton. I tillegg merket jeg ikke babyen på mange timer, så måtte legges inn igjen. Fikk ctg overvåkning både kveld natt og påfølgende dag. Formen min var så ille at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre ac meg, intravenøst og masse sprøyter. Fikk omsider kommet hjem men sliter med HG igjen nå - null krefter og det å drikke vann er et ork nå :( babyen har det visst bra, men har fått beskjed om å få spist noe mer slik at jeg er "klar" for en eventuelt fødsel, slik formen er nå skjønner jeg virkelig ikke hvordan det skal gjennomføres :( noen med HG erfaringer og fødsel her? Kan hende jeg må inn igjeb om ikke HG bedrer seg :( for en uke!

Huff :( har kynnerne påvirket livmorhalsen? Får håpe det gir seg! Og at du blir bedre igjen. Hva står hg for?

Masse god bedring! Kan ikke være noe godt å ha det sånn... Håper du klarer å få i deg noe mat og drikke sånn tilfelle!

Huff :( har kynnerne påvirket livmorhalsen? Får håpe det gir seg! Og at du blir bedre igjen. Hva står hg for?
Takk❤️ Livmorhalsen ble heldigvis ikke påvirket, men må på ny kontroll siden jeg fortsatt har kynnere. Fikk piller mot vonde kynnere men de hjelper ikke særlig.. HG står for hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme).

Uff, stakars deg:( Jeg har ikke noe erfaring med HG i forbindelse med fødsel, men hadde det til ca uke 20 nå. Er det noe du klarer å spise/drikke om andre lager det til deg? Jeg fikk i meg eplejuice, noe cola, marie kjeks og etterhvert potetbåter. Jeg vet det er grusomt slitsomt å prøve å få i seg litt mat når man er så kvalm:( Kanskje lettere med vann om du har sitron i? Småspis det du klarer...alt er bedre enn ingenting <3

Uffda, kjedelig å høre :( håper HG roer seg og at du får i deg mat,
Om ikke så håper jeg de vurderer å få ut den lille om det er best for dere <3

Jeg var også innlagt I uke 32 me premature rier sist gang. Var da innlagt en uke, fikk lungemodnings sprøyte og drypp. Heldigvis stoppet det og vannet gikk I uke 39+6 :)

Hvordan går det ??
Har blitt sykemeldt resten av svangerskapet, siden formen og allmenntilstanden er dårlig Pga HG/kynnere. Går nogenlunde, men alt av inntak av mat eller vann er en kamp, men hjelper at lille sparker fra seg nå ❤️ blir sofa og gåturer frem mot fødsel nå, får og god trening i pusting siden jeg fortsatt har masse kynnere :p satser på at lille holder seg inne en stund til (uke 33+4 nå). Gleder meg mildt sagt til lille kommer nå :)

Har sykemelding frem mot permisjon noe å si for foreldrepenger? Bedriften jeg jobber i er IA Brdrift og betaler vanlig lønn når jeg er sykemeldt.

Back
Topp