Prednisolon

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Jeg vil gjerne vite din erfaring. Gode som dårlige :)

Hvor mye tok du?
Hvor lenge?
Bivirkninger?
Gravid?

10 mg.

Første forsøk til testdato, endte i SA 4+5.

Andre forsøk, skulle egentlig ta til testdato, men fortsatte med 10 mg til uke 5+3, og så tok jeg 5mg til 5+6. Mest for egen psyke at jeg fortsatte på siste forsøket, aner ikke om det hjalp, men jeg er gravid:)

Bivirkninger: søvnproblemer i starten, før jeg ble trøtt og sliten som bivirkninger av andre medisiner, og økt matlyst inntil jeg ble kvalm av graviditeten.

Jeg har fått 10mg, 2 ganger daglig fra dagen før innsett til 2 dager etter (4 dager totalt). Ingen bivirkninger. Fryseforsøk begge ganger. Ble ikke gravid første gangen, venter på testdato på fredag denne gangen.

Har også gått på Aspirin (80mg) hver dag siden jeg startet på medisiner begge gangene.

Jeg har fått 10mg, 2 ganger daglig fra dagen før innsett til 2 dager etter (4 dager totalt). Ingen bivirkninger. Fryseforsøk begge ganger. Ble ikke gravid første gangen, venter på testdato på fredag denne gangen.

Har også gått på Aspirin (80mg) hver dag siden jeg startet på medisiner begge gangene.

Får du resept på aspirin?

Nei, jeg bor i USA og der selges "Baby Aspirin - 80mg" uten resept på apoteket. Legen har bedt meg om å ta en pille hver dag fra oppstart av medisiner før fryseforsøk begge gangene.

Nei, jeg bor i USA og der selges "Baby Aspirin - 80mg" uten resept på apoteket. Legen har bedt meg om å ta en pille hver dag fra oppstart av medisiner før fryseforsøk begge gangene.

Jeg har også tatt aspirin 100mg, kjøpt i utlandet, har legen sagt noe om du kan fortsette å bruke den pm du blir gravid?

Jeg sjekket hjemme og det er 81mg aspirin (ikke 80mg som jeg sa tidligere). Jeg vet ikke om legen ber meg fortsette hvis jeg blir gravid på dette forsøket. Sist gang stoppet jeg all medisin ved negativ test (14 dager etter innsett av 5 dagers blastocyst). Hvis jeg er så heldig å være gravid denne gangen (test på fredag) kan jeg oppdatere denne tråden.

Jeg tar jo veldig mye mer medisiner enn dere som gjør dette i Norge. Helt siden oppstart av forsøk går jeg på 5 x 2mg estradiol-tabletter pr dag pluss 2 minivelle plaster som jeg skifter hver tredje dag. 5 dager før innsett starter jeg progesteron-sprøyter som jeg evt. går på til 12. svangerskapsuke. I tillegg til det er det aspirin og prednison.

Dette er standard for alle pasientene på det senteret jeg går til.

Husker ikke helt, men tror jeg tok 20mg daglig i sprøytetida. Så ned til 10mg daglig i rugetida.
Husker ingen bivirkninger.
Ble ikke gravid.
(Gikk samtidig på blodfortynnende pga overstimulering og en heftig dose progesteron (husker ikke navnet) ).

Vet ikke om min erfaring i venteforsøk teller?

Uansett, jeg gikk på 5 mg en gang om dagen fra første blødningsdag og til uke 15 eller noe deromkring. Ble altså gravid på første forsøk med Prednisolon, og jeg har aldri fått så tidlig sterk positiv test som da, så jeg har veldig troen på at det var med på at det lyktes denne gangen :)

Jeg gikk lenger på det enn legen på Fertilitetssenteret sa (til uke 7 sa han), men det var fordi jeg hadde tatt ut en burk med 100 stk, og studier jeg fikk av Lykkeliten, viser at det er positivt å gå på det frem til uke 20 (hadde ikke nok tabletter til det). Så jeg kind of trossa legene, men det var så lave doser uansett, så jeg tenkte det fikk briste eller bære [emoji14]

Jeg var litt tørstere enn normalt, og det kan faktisk virke som jeg var i ferd med å danne magesår (mye halsbrann) mot slutten. Det gikk over med en gang etter en runde med Omeprazol, og jeg skulle uansett slutte med tablettene rundt de dagene :)

Vet ikke om min erfaring i venteforsøk teller?

Uansett, jeg gikk på 5 mg en gang om dagen fra første blødningsdag og til uke 15 eller noe deromkring. Ble altså gravid på første forsøk med Prednisolon, og jeg har aldri fått så tidlig sterk positiv test som da, så jeg har veldig troen på at det var med på at det lyktes denne gangen :)

Jeg gikk lenger på det enn legen på Fertilitetssenteret sa (til uke 7 sa han), men det var fordi jeg hadde tatt ut en burk med 100 stk, og studier jeg fikk av Lykkeliten, viser at det er positivt å gå på det frem til uke 20 (hadde ikke nok tabletter til det). Så jeg kind of trossa legene, men det var så lave doser uansett, så jeg tenkte det fikk briste eller bære [emoji14]

Jeg var litt tørstere enn normalt, og det kan faktisk virke som jeg var i ferd med å danne magesår (mye halsbrann) mot slutten. Det gikk over med en gang etter en runde med Omeprazol, og jeg skulle uansett slutte med tablettene rundt de dagene :)

Veldig interessant! :D
Jeg er selv i pausemåned og har også fått 5mg Prednisolon (i tillegg til at jeg har tatt en kur Letrozol). Begynte på CD11 med Prednisolon (tror jeg det var). Og det er første gang for meg også :)
Ser ut til at EL kommer i morgen, på CD17, som er omtrent som normalt for meg.
Blir mest sannsynlig inseminert i morgen..

Tar gjerne å kopierer forløpet ditt jeg altså ;)

Veldig interessant! :D
Jeg er selv i pausemåned og har også fått 5mg Prednisolon (i tillegg til at jeg har tatt en kur Letrozol). Begynte på CD11 med Prednisolon (tror jeg det var). Og det er første gang for meg også :)
Ser ut til at EL kommer i morgen, på CD17, som er omtrent som normalt for meg.
Blir mest sannsynlig inseminert i morgen..

Tar gjerne å kopierer forløpet ditt jeg altså ;)

Ja, så spennende! :D Da håper jeg virkelig at Prednisolon gjør susen for deg også! Vi hadde jo aldri trodd at det faktisk skulle gå naturlig. Det var mer litt sånn "jaja, vi får nå prøve da, så har vi noe å gjøre i sommer". Haha [emoji14] Jeg gikk på blodfortynnende for første gang også, frem til uke 22, men det begynner man jo ikke med før positiv test, så det var nok Prednisolon som la det gode grunnlaget :)

Lykke til med inseminering! Håper det blir ventespire på dere og [emoji173]

Håper det går greit jeg spør i denne tråden, men hva koster forsøk i USA? Og hva må dere betale av medisiner?

etter jeg mistet guttene mine...så har jeg fått prednisolon i forsøkene. startet etter innsett..
da jeg gikk gravid med jenta mi trappet jeg ne etterhvert fram til i svangeskapsuke 10-12 tror jeg det var..

Når jeg var hos forsamtale, sa han at jeg hadde en ekstremt fin høyre eggstokk, og fikk derfor resept på prednisolon pga fare for overstimulering. Skal ta de hver dag jeg tar sprøyte, men ser jo at det kan være lurt å fortsette litt til... :angelic:

Når jeg var hos forsamtale, sa han at jeg hadde en ekstremt fin høyre eggstokk, og fikk derfor resept på prednisolon pga fare for overstimulering. Skal ta de hver dag jeg tar sprøyte, men ser jo at det kan være lurt å fortsette litt til... :angelic:

Jeg skal prøve prednisolon for første gang dette forsøket, er veldig spent! 10mg fra sprøytestart (som var i går) og frem til testdato.

Jeg brukte for første gang Prednisolon ved dette tredje forsøket hvor jeg lyktes. Startet ved sprøytestart og skulle ta det fram til uke 8 ved graviditet. Firedoblet dosen i dagene før innsett og fortsatt høyere dose i noen dager etter. Om det var det som gjorde susen er det ingen som vet, men det var det eneste som var annerledes ved dette forsøket, dosen og stimuleringen med Menopur var nøyaktig den samme som ved forrige negative forsøk.

Back
Topp