Prøving og kosthold/alkohol

reyni

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marshmallows2021
Marsmagi 2025
Hvordan gjør dere det med kosthold i prøveperioden? Følger dere retningslinjene allerede? Tenker først og fremst mellom EL og test. Jeg skal i noen 30-årsdager og et bryllup på forsommeren, og har tenkt at jeg går for «kjører bil»-unnskyldningen i alle så lenge vi har begynt å prøve m, uavhengig av positiv test. Men så tenkte jeg litt, mellom TR og EL går det vel egentlig an å ta seg et glass? Også heller være avholds mellom EL og testing?

Går bra å ta seg noen glass mellom TR og EL! Jeg vet om flere som lever som normalt frem til positiv graviditetstest, men jeg personlig avstår fra alkohol mellom EL og TR! :)

Jeg drikker ikke alkohol, kan ta meg et glass når muligheten er der, men det er sjeldent[emoji13] kostholdet prøver jeg å holde sunt, men koser meg i helgene. Kutter ned på snus allerede nå, vet jeg klarer å slutte når jeg får positiv test, men vanskelig å slutte helt før den tid kjenner jeg[emoji28] skal ta en tur på apoteket imorgen å få i det som er anbefalt før/under graviditet[emoji5]

Drikker lite alkohol så det er ikke noe problem. Sluttet å snuse i mars da jeg fikk positiv test og har ikke begynt med det igjen. Tar folsyre og omega 3 kapsler. Ellers prøver jeg å spise sunt og begrense inntaket av koffein (drikker vanligvis mye kaffe, så prøver å begrense meg nå) :)

Jeg drikker heller ikke mye alkohol, men det hadde jo vært hyggelig å kunne ta et glass i noen av sammenkomstene hvis det ikke klaffer i pp1. Jeg har begynt på folsyre og tar omega-3 som vanlig, men kaffen har jeg ikke tenkt på enda. Håper nesten jeg mister lysten på den, for akkurat nå kan jeg ikke se for meg å ikke drikke så mye kaffe jeg vil!

Lever som normalt, om jeg skulle gå rundt og uroet meg over alt jeg kunne eller ikke kunne fått i meg hadde jeg blitt gal. Drikker ikke mye til vanlig, men kan godt ta et glass vin eller to, kanskje et par øl til film, mat etc.

Må sies at jeg absolutt ikke er fanatisk når det gjelder kaffe altså :p men jeg kan lett drikke to kanner alene i løpet av en dag, så når jeg sier begrense så holder jeg meg til en og en halv kanne :laughing002

Jeg lever som normalt. Spiser sunn mat (lavkarbo, skal nemlig passe inn i bunaden om 11 dager :hilarious:), tar meg et glass vin om jeg ønsker det. Ellers er det ikke noe annet jeg bruker å spise/drikke mye av som man ikke bør få i seg mye av i et svangerskap. Den dagen jeg får positiv test, kutter jeg selvfølgelig ut vina :)

Drikker 1 gang i året så alkohol null stress. Spiser sunt så regner med jeg er innafor. Ser feta ost er en fyfy greie. Så det må jeg huske å styre unna fra jeg får positiv test :)

Jeg spiser lavkarbo og har gjort det i noen uker nå. Både fordi jeg tenkte jeg skulle gå ned i vekt og fordi sambo mener han har lest at det kan stabilisere hormonene og lette sjansene for å bli gravid [emoji12] ellers kan jeg ta meg et glass vin innimellom fram til positiv test. Har sluttet å drikke kaffe, kun te uten koffein. Tar tran, b-vitamin med folat og har bestilt folat [emoji4]

Jeg tror jeg hadde spist regelmessig, og kanskje styrt unna alkohol, men nå som det er sommer og jeg har mistet mensen pga slanking så tror jeg at jeg skal kose meg litt, gått ned 9kg siden februar så :P

Drikker ikke alkohol mellom EL og test, og prøver å begrense meg litt på kaffedrikkingen. Sist jeg ble gravid (exu), så var det veldig hardt for kroppen å gå fra mange kopper om dagen til 1 :p Unngår også å tømme kattedoen. Så tar jeg folsyre

Drikker ikke alkohol, snuser ikke, røyker ikke og drikker ikke kaffe. Men ang sånn spekemat, salami og lakris åsånn koser jeg meg litt en sjelden gang med det til jeg får positiv test :)

Last edited:
Oppfører meg som normalt frem til positiv gtest... :)

Skal på fest til helgen, og kommer sikkert til å kjøre:) En av oss må kjøre uansett, og så lenge jeg er mellom EL og IKT unngår jeg alkohol. Så kan jeg evt. ta meg et glass eller to når TR er på besøk.

Back
Topp