Prøvere i juli!?

ventepus

Glad i forumet
Assistert-jentene
Hei.
Jeg er ikke så dreven her inne, men venter og håpet på at fler enn meg har forsøk i juli:rolleyes: Noen som har lyst til å opprette en juli-tråd?

Hei.
Jeg er ikke så dreven her inne, men venter og håpet på at fler enn meg har forsøk i juli:rolleyes: Noen som har lyst til å opprette en juli-tråd?
Mitt inntrykk er at mange klinikker har sommerstengt, men det er mulig noen også er i gang i juli? Jeg hadde inseminasjon i juli, så ville strengt tatt hørt til en juligruppe også. Akkurat nå har jeg hatt litt nok med å administrere junigruppa, men om det er flere i juli, kan jo noen lage en juligruppe - evt kan man slenge seg med i junigruppa :joyful:

Ja, sommerstengt på vår klinikk også. Pga syklus kommer vi ikke i gang før helt i slutten av august.

Går du privat siden det ikke er stengt? :)

Jeg fikk "mens-frist" 30.juni, og rakk det med en dag. Holder til på riksen. De har sommerstengt fra uke 29.

Jeg blir å høre til August tenker jeg. Vi har iallefall tenkt å prøve oss igjen da. Kroppen min må bare få hente seg inn litt igjen, pluss sommerferie. Kanskje det dukker opp flere som skal i Juli? Lykke til iallefall. :Heartred

Klinikken har sommerstengt som regel, så de fleste vil ha selve behandlingen i august (evt tidlig juli hvis start var i juli) :)

Hei.
Hei Ventepus. Vi har også (Hvis alt går etter planen) forsøk i Juli. Så flott at du tar initiativ. Virker som om de fleste andre har feriestengt, så det er nok ikke mange av oss :) Er ikke så dreven jeg heller, usikker om jeg skal henge meg på juni eller august. Hvordan ligger du an i løypa?

Hei Ventepus. Vi har også (Hvis alt går etter planen) forsøk i Juli. Så flott at du tar initiativ. Virker som om de fleste andre har feriestengt, så det er nok ikke mange av oss :) Er ikke så dreven jeg heller, usikker om jeg skal henge meg på juni eller august. Hvordan ligger du an i løypa?
Hei :happy:
Jeg er på cd 7, dag 6 med gonal-f og 2 med fyremadel. Begynner å føle meg rimelig øm i magen. Skal på ultralyd på onsdag. Dette er mitt første ivf forsøk, så er rimelig spent på det meste :woot:
Hvor er du i løypa?

Last edited:
Jeg er på cd 7, dag 6 med gonal-f og 2 med fyremadel. Begynner å føle meg rimelig øm i magen. Skal på ultralyd på onsdag. Dette er mitt første ivf forsøk, så er rimelig spent på det meste :woot:
Hvor er du i løypa?
Oi, da er du jo godt i gang, dette blir spennende. Masse lykke til Ventepus. :smiley-bounce012
Skal nå igang med førsøk #5, så begynner vel å bli dreven etterhvert. Oppstart uke 28 for oss, med Progynova, Menopur og Fyremadel.
Husker hvordan det var å sette sprøyter for første gang ja, utrolig rart og ganske skummelt. Liker ferdige sprøytepenner som Gonal-F har, ble veldig øm av Fyremadel. Visste ikke om forumet da og hadde selvfølgelig 1000 spørsmål. Her er det heldigvis mange flotte folk, med mye erfaring og som er gode på å dele, velkommen hit :love2

Hvor er du i løypa?
Ventepus, hvordan gikk det på ultralyd i dag?

Ventepus, hvordan gikk det på ultralyd i dag?
T
Tja, si det :confused: jeg gikk litt i kjelleren rett etter jeg kom ut fra sykehuset. Hadde nok forventet litt annet resultat. Jeg hadde kun 2 små og en litt større eggpose. Hun mente det var unormalt få egg. I tillegg kunne hun se en endometriosecyste. Ingen har noen sinne fortalt meg at jeg kunne ha endometriose. Men... Jeg fortsetter med litt høyere dose gonal f, og skal tilbake på fredag. :arghh: Fikk heldigvis byttet vakta mi. Fysøren så stress dette er :shifty:

T
Tja, si det :confused: jeg gikk litt i kjelleren rett etter jeg kom ut fra sykehuset. Hadde nok forventet litt annet resultat. Jeg hadde kun 2 små og en litt større eggpose. Hun mente det var unormalt få egg. I tillegg kunne hun se en endometriosecyste. Ingen har noen sinne fortalt meg at jeg kunne ha endometriose. Men... Jeg fortsetter med litt høyere dose gonal f, og skal tilbake på fredag. :arghh: Fikk heldigvis byttet vakta mi. Fysøren så stress dette er :shifty:
Åh nei det var leit å høre, føler så meg deg :Heartred. Har etterhvert erfart at det er best å ikke skulle på jobb etter klinikk-besøk ja, og alltid forvente nye undersøkelser på kort frist. Det kan være så tøft å stå i denne prosessen til tider, så vær god på å gi deg selv tid til å være i kjelleren litt - det trengs i blant rett og slett :) Nå krysser vi fingrene for at noen ekstra dager med stim gir resultater, og kvaliteten på eggene er uansett viktigere enn mengden. At de fant endometriose er bedre enn å fortsette med førsøk uten resultater og ikke vite hvorfor. Dette er jo noe de kan hjelpe deg med. Det første forsøket blir jo litt skudd i blinde hvis det ikke er en klar årsak til mangel på graviditet uansett. Håper noe av dette kan være til hjelp for deg, sender styrkeklemmer og masse håp for eggene dine. Masse lykke til på fredag :flower

Åh nei det var leit å høre, føler så meg deg :Heartred. Har etterhvert erfart at det er best å ikke skulle på jobb etter klinikk-besøk ja, og alltid forvente nye undersøkelser på kort frist. Det kan være så tøft å stå i denne prosessen til tider, så vær god på å gi deg selv tid til å være i kjelleren litt - det trengs i blant rett og slett :) Nå krysser vi fingrene for at noen ekstra dager med stim gir resultater, og kvaliteten på eggene er uansett viktigere enn mengden. At de fant endometriose er bedre enn å fortsette med førsøk uten resultater og ikke vite hvorfor. Dette er jo noe de kan hjelpe deg med. Det første forsøket blir jo litt skudd i blinde hvis det ikke er en klar årsak til mangel på graviditet uansett. Håper noe av dette kan være til hjelp for deg, sender styrkeklemmer og masse håp for eggene dine. Masse lykke til på fredag :flower

Tusen takk :Heartred
Jeg var på seinvakt etter ultralyden i går, og skal på seinvakt på fredag. Blir nok borte fra jobb neste uke :nailbiting:
Har du sprøyteoppstart til uka?

Tusen takk :Heartred
Jeg var på seinvakt etter ultralyden i går, og skal på seinvakt på fredag. Blir nok borte fra jobb neste uke :nailbiting:
Har du sprøyteoppstart til uka?
Så bra, jobbing får ventetiden til å gå raskere også synes jeg. Starter på Progynova i morgen og Menopur neste uke. Er veldig klar for å komme igang nå. Skal ta en test på mandag for å sjekke om jeg fortsatt har betennelse i livmoren, er det fremdeles betent må jeg ha ny antibiotikakur og forsøket blir fryst. Så ekstra spennende forsøk denne gangen :smiley-angelic001

Så bra Soloprøver 2020, da er vi jo en liten gjeng i vår lille tråd :) Hvordan ligger du an med dine forsøk?
Får forhåpentligvis mensen i starten av uke 29 og skal ha kort protokoll. Hvis alt går etter planen kan det da bli uttak i månedsskiftet juli/august. Prøver å legge en plan for all logistikk med medisiner, undersøkelser og reise til Danmark. Ganske stresset særlig for dette med medisinene som skal oppbevares kaldt! De fire tidligere forsøkene (tre IUI, en IVF) har blitt gjennomført i gangavstand hjemmefra, så dette blir noe ganske annet! Nå vil jeg være andre steder hele perioden! Det er noen fordeler med forsøk i ferien, men blir jammen litt ekstra logistikk også!

Krysser fingrene for dere andre som er/skal i gang nå!

I dag gikk det mye bedre. Kom til en trivelig lege, som gjorde opplevelsen til noe helt annet. Han så 5egg og, og de var store og fine. Uttak blir på mandag. Er veldig spent :nailbiting:

I dag gikk det mye bedre. Kom til en trivelig lege, som gjorde opplevelsen til noe helt annet. Han så 5egg og, og de var store og fine. Uttak blir på mandag. Er veldig spent :nailbiting:
Så gode nyheter! Krysser fingrene for mandagen!

Slenger inn en oppdatering her, siden det er en liten gjeng som holder på med juliforsøk. Vi hadde et negativt fryseforsøk i juni, og bestemte oss for at vi ønsket å gå for 2-3 runder med inseminasjon igjen før vi legger det på hylla for godt. Vi har 3 inseminasjoner og et ivf fersk + fryseforsøk bak oss. Dette har resultert i 2 graviditeter og null baby. Håper alle gode ting er 3! Hadde inseminasjon i DK 2.juli, og er nå 7DPO. Magefølelsen er ikke helt tilstede, men vi håper selvfølgelig ❤ Jeg er ikke en som klarer å vente med testing, så det blir vel fra søndag og utover :nailbiting:

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp