Prøver på nummer tre

PP4 - CD28 - 12 DPO - 3+6
Tør ikke helt å skrive kun graviditetsuke enda, men drister meg til å legge det til i overskriften. Ikke noe mer blod, hvilepulsen holder seg litt høyere og litt sterkere test hvis man legger godviljen til. Håper dette går veien, men kjenner jeg lever i veldig usikkerhet.

Øverste test fra i dag, nederste test i går:
Vis vedlegget 372158
Å, dette ser jo kjempelovende ut! :smiley-bounce015 Denne må holde seg hele veien! :smiley-angelic001 Gratulerer!
 
Fin økning på test :D gratulerer ❤️
 
Trenger ikke å legge godviljen til for å se at det der er en sterkere test :D
 
Fin økning! Trenger ikke legge godviljen til for å se økning her altså ❤
 
PP4 - CD29 - 13 DPO - 4+0

Dette er så skummelt merker jeg. Kjenner på kroppen at jeg nervøs før hvert dobesøk og for hver test som dyppes. Syns kanskje testene til i dag har litt lav stigning, sammenlignet med i går og hva jeg hadde med datteren vår. Men prøver å minne meg selv på at alle graviditeter er forskjellige.

Hvis jeg skal tenke på de positive symptomene så er det at hvilepulsen har steget ytterligere og jeg faktisk var litt kvalm i dag tidlig. Håper sistnevte var tilfeldig, for ble ikke kvalm før uke 6 sist.

Dagens to tester:

95B421F8-3B29-4303-AD5C-0EFE3F9CDF64.jpeg


Tørkede tester sammenlignet med testene tatt i går:

2F53FF83-71A6-4B02-B13C-4E3D081DB16C.jpeg


De øverste er fra i går, og de nederste fra i dag. Burde det ikke vært mer stigning? ☺️
 

Vedlegg

  • 53C294BB-1FF1-4A88-BFC9-BEAD1E27F887.png
    53C294BB-1FF1-4A88-BFC9-BEAD1E27F887.png
    923,9 KB · Visninger: 36
PP4 - CD29 - 13 DPO - 4+0

Dette er så skummelt merker jeg. Kjenner på kroppen at jeg nervøs før hvert dobesøk og for hver test som dyppes. Syns kanskje testene til i dag har litt lav stigning, sammenlignet med i går og hva jeg hadde med datteren vår. Men prøver å minne meg selv på at alle graviditeter er forskjellige.

Hvis jeg skal tenke på de positive symptomene så er det at hvilepulsen har steget ytterligere og jeg faktisk var litt kvalm i dag tidlig. Håper sistnevte var tilfeldig, for ble ikke kvalm før uke 6 sist.

Dagens to tester:

Vis vedlegget 372200

Tørkede tester sammenlignet med testene tatt i går:

Vis vedlegget 372201

De øverste er fra i går, og de nederste fra i dag. Burde det ikke vært mer stigning? ☺️
Husk at HCG fordobler seg pr 2.døgn, så lettere å sammenligne stigning annenhver dag :)
 
Herreguuud, tenk at du har fått positiv test!! :hello2:hello2:hello2 Det er jo helt fantastisk!!

Lett for meg å si, men prøv å ikke bruk for mye tid på å nistirre og sammenligne testene - det er jo en supertydelig strek der og som det sies over så er det lettere å sammenligne annenhver dag i stedet for hver dag :hug003 Men jeg skjønner deg godt altså, ville jo holdt på på samme måten selv. Men du er GRAVID!!!:love7 Gleder meg masse til å følge med her, og håper jeg kommer like etter neste måned!
 
Husk at HCG fordobler seg pr 2.døgn, så lettere å sammenligne stigning annenhver dag :)
Takk for påminnelsen, jeg trengte den ❤️

Herreguuud, tenk at du har fått positiv test!! :hello2:hello2:hello2 Det er jo helt fantastisk!!

Lett for meg å si, men prøv å ikke bruk for mye tid på å nistirre og sammenligne testene - det er jo en supertydelig strek der og som det sies over så er det lettere å sammenligne annenhver dag i stedet for hver dag :hug003 Men jeg skjønner deg godt altså, ville jo holdt på på samme måten selv. Men du er GRAVID!!!:love7 Gleder meg masse til å følge med her, og håper jeg kommer like etter neste måned!

Jeg vet, det er helt utrolig å tenke på. Føles litt annerledes når man vet alt man skal igjennom, mest på en fin måte ❤️ Og man blir like redd for å miste, selv om jeg prøver å zoome ut og være rasjonell, og tenke at hvis det ikke blir august baby men kanskje september eller oktober, så går jo det også helt fint. Men så blir man helt tussete når man ser to streker og blir livredd for at det ikke skal gå.

Håper det blir masse kos på dere i romjulen og at du straks er gravid du også ❤️ Gleder meg til å følge med.
 
Takk for påminnelsen, jeg trengte den ❤️



Jeg vet, det er helt utrolig å tenke på. Føles litt annerledes når man vet alt man skal igjennom, mest på en fin måte ❤️ Og man blir like redd for å miste, selv om jeg prøver å zoome ut og være rasjonell, og tenke at hvis det ikke blir august baby men kanskje september eller oktober, så går jo det også helt fint. Men så blir man helt tussete når man ser to streker og blir livredd for at det ikke skal gå.

Håper det blir masse kos på dere i romjulen og at du straks er gravid du også ❤️ Gleder meg til å følge med.
Har du testen for 2 dager siden? ❤️
 
Denne er for to dager siden:
Vis vedlegget 372212

Så tydelig økning på to dager i hvert fall ❤️
Nettopp :D så ta vare på testene og sjekk stigningen annenhver dag, så slipper du å stresse over økningen, for den er jo kjempebra :rolleyes:
(Jeg sier det fordi jeg stresset like mye selv over økning, men tok så bilde av annenhver test og økningen var mer enn god nok, og nå er jeg 19uker på vei :happy:)
 
Nettopp :D så ta vare på testene og sjekk stigningen annenhver dag, så slipper du å stresse over økningen, for den er jo kjempebra :rolleyes:
(Jeg sier det fordi jeg stresset like mye selv over økning, men tok så bilde av annenhver test og økningen var mer enn god nok, og nå er jeg 19uker på vei :happy:)
Åå, takk for god motivasjon og veldig fin melding. Gratulerer så mye med 19 uker ❤️
 
PP4 - CD30 - 14 DPO - 4+1

Glemte å fortelle dere hvor hyggelig det var å fortelle mannen om graviditeten. Jeg skjønte jo allerede fredag at det kunne være noe på gang, siden jeg så noe på testen før jeg dro på julebordet. Drakk likevel ett lite glass bobler på julebordet, for var ikke helt overbevist. Tok en test da jeg kom hjem fra julebordet og da var det ingen tvil om at det var en skyggestrek. Valgte å ikke si noe til mannen da heller fordi jeg ville at datteren vår skulle overraske han. Slet skikkelig med å sove den natten. «Herlighet, jeg er kanskje gravid, og jeg er den eneste i hele verden som vet om det. Jeg skal bli tobarnsmamma, det er vilt». Sånn holdt hjernen min på hele natten og jeg sov bare rundt tre timer i følge klokken min.

Før jeg la meg sa jeg til mannen at jeg kunne ta morgningen dagen etter, for den som tar morgningen lager alltid kaffe til den andre og så drikker vi hver vår kaffe og datteren vår melk. Tisset også på ikke mindre enn to digitale (først en 06:30, så en 08:30) i håp om at den skulle vise «Gravid». Begge sa dessverre ikke gravid, men siden jeg visste at jeg var det, tenkte jeg at jeg uansett kunne gi datteren vår testen. Så jeg tok på henne en genser hvor det står «big sister» og ga henne den digitale testen i hånden. Mannen min så genseren først og fikk helt sjokk. Han trodde jo håpet var over for denne gang, siden jeg ikke hadde noen symptomer og testet negativt på morgningen 10 DPO. Han er skikkelig glad for at det kommer en til, og jeg føler meg så heldig som har en så glad og flink pappa til barnet(a) mine. Han og datteren min tok sparkesykkelen til bakeren etterpå for å feire med nybakt brød og syltetøy. Veldig hyggelig helg med andre ord.

8275AAC5-41CB-42E4-8987-BF187FB49452.jpeg


Syns jeg ser litt stigning på dagens test, i hvert fall god stigning hvis jeg sammenligne med søndagens test. Lurer på om jeg skal ta en ny digital i morgen. De to jeg har svidd av viste jo ikke gravid, men håper på 2-3 når jeg tar neste.

Øverste test er i dag, nederste er for to dager siden. Det er litt stigning i hvert fall :)
CD8CF5EC-A6B6-41F6-A0D3-3434625AA25E.jpeg
 
Kjempefin stigning!!:love017 Heia heia spiren!! Rart om du ikke får 1-2 på den der, men skjønner om du vil vente litt til så du får 2-3 :joyful:
 
Den burde du jo få 2-3 på i morgen :D fortsatt veldig fin stigning :wav
 
For en koselig nyhet! Og så koselig å gratulere mannen/pappen sånn❤️ Gratulerer så mye!❤️
 
4+2

Vet at man ikke burde måle stigning på testene, men jeg klarer ikke å la være. Kjenner jeg har hatt litt uro i kroppen hele veien siden jeg testet sent positivt, så litt blod samme dag som positiv test og at jeg syns testene utvikler seg saktere enn jeg er vant til.

Syns dagens test nesten var litt svakere enn i går. Prøver å si til meg selv at jeg kan ha drukket mer eller at det bare er forskjeller i testene. Så mye svakere er det jo ikke. Skal ta blodprøve og måle opp HCG i dag. Trenger det for å roe meg litt mens jeg venter på TUL som jeg har booket 22. desember.

Øverste test er søndag, nederste test er i dag:

018C1D3B-A4CE-4DBB-A943-667CAD2E837D.jpeg
 
Back
Topp