"prøvenatt" på føden!

MammaIApril2015

Flørter med forumet
Natt til mandag fikk jeg meg en prøvenatt på føden! Som førstegangsgravid var det jo litt interessant :)
Fikk et anfall av auramigrene på søndag, noe som kan ligne på slag. Ble derfor innlagt og observert over natten, og fikk tatt alle mulige tester sykehuset har å tilby. Som gravid måtte jeg sove på føden!
Heldigvis var det ingen fare, og jeg fikk reise hjem mandag ettermiddag.

Det positive med det hele var at jeg fikk ekstra ultralyd, og en hel drøss med sparketester! :D
Alt er heldigvis bra med frøkna i magen <3
 
Oi, det hørtes litt skummelt ut! Men så bra at alt var fint. :) Ja, ekstra ultralyd er ikke å forakte, i hvert fall. :D
 
Godt at alt er fint!:) Greit å få en liten "generalprøve" på hvordan det var å sove på føden da:p
 
så bra at alt var fint med både deg og lille :)
kanakje litt greit å ha en overnatting siden du er førstegangs også?:)
 
Godt at du ble så godt tatt vare på, og at alt var bare bra, med både deg og baby! :)
 
Jag har hatt auramigrene 2 ggr denne uka :((
Og for noen uke siden samme igjen.
Sitter i synen ca 30 min siden blir til hodepine.

Hvor ille hade du det? Og hvor lenge?
Sagt ifra til lege o en gang på legevakten men de gjorde inget, bare blodtrykk o urinprøve.

Veldig ubehagelig det her :(
 
Ah, det får jeg også i de siste ukene av svangerskapene - hver gang :-/
Ble også lagt inn første gang, var ganske skummelt før de fant ut hva det var !!
God bedring ;-)
 
Jag har hatt auramigrene 2 ggr denne uka :((
Og for noen uke siden samme igjen.
Sitter i synen ca 30 min siden blir til hodepine.

Hvor ille hade du det? Og hvor lenge?
Sagt ifra til lege o en gang på legevakten men de gjorde inget, bare blodtrykk o urinprøve.

Veldig ubehagelig det her :(
Den typen du forklarer her har jeg hatt flere ganger før, spesielt i ungdomsårene.. Hos meg har det alltid gått over av seg selv ved hvile og noe smertestillende :) Men er utrolig plagsomt!

Det jeg opplevde på søndag var at jeg ble lam i høyre del av munnen, og slet dermed med å snakke. Deretter mistet jeg følelsen i fingrene på høyre hånd, smakssansen forsvant, og jeg klarte ikke å skrive på mobilen (fant ikke rett ord/bokstaver). Synet var det siste som tullet seg, og det var bare sidesynet på høyre øye som skurret.
Hadde det hele begynt med synet hadde jeg nok mistenkt migrene selv, siden jeg har hatt det før!
I og med at disse symptomene kan ligne på slag, endte jeg opp med å ta både CT og MR av hodet for å utelukke slag.
Det rare med hele situasjonen var at hodepinen som kom til slutt bare var helt allminnlig! Ikke typisk migrene-vondt som jeg har hatt før!
 
Ah, det får jeg også i de siste ukene av svangerskapene - hver gang :-/
Ble også lagt inn første gang, var ganske skummelt før de fant ut hva det var !!
God bedring ;-)
Ja, det var ganske skummelt! Da jeg kom til legevakten var jo de fleste symptomene borte, så jeg trodde "faren" var over. Plutselig var det 6 leger som jobbet på meg samtidig! Ble litt redd da, når jeg hørte ord som slag og svangerskapsforgiftning..
Men det hele endte heldigvis godt :) Og ikke minst godt å vite at man blir tatt på alvor, og tatt godt hånd om :)
 
så bra at alt var fint med både deg og lille :)
kanakje litt greit å ha en overnatting siden du er førstegangs også?:)
Det var veldig koselig med en overnatting på føden, men det hadde vært enda mer koselig om jeg var der for "rett" grunn ;) Hadde jo ingenting med meg, så den blå veggen ble ganske kjedelig etterhvert..
 
Back
Topp