Prøvedagbok: klare for nummer to!

Gratulerer med lille jenta ❤️ :love017
 
Gratulerer så mye ❤️
 
Gratulerer så mye ❤️ blir to jenter på oss også, veldig stas. Håper du får en fin permisjonstid og at de kjipe tankene holder seg unna ☺️
Tusen takk! Så koselig at det blir to jenter på dere også :Heartred Jeg har veldig troa på at det blir en fin permisjonstid! De kjipe tankene er i hvert fall foreløpig milevis unna :)
 
Titt titt!

Jeg er en liten tur innom med kveldstanker. Det er så fint å ha to små, og allerede leker de ordentlig fint sammen. To års aldersforskjell kan virkelig anbefales, selv om det også er skikkelig slitsomt til tider. Nå er yngste sju måneder og eldste blir tre år i april.

Jeg går og tenker fælt om dagen - det må være noe feil med meg - for jeg går rundt og har lyst på nummer tre?!

Det er så fint å ha to, og aldersspennet er ikke så stort. Økonomien vår tåler to, bilen vær passer med to, og energien til oss voksne holder såvidt til to. Og så føler jeg meg ikke ferdig?! Jeg, som gleder meg sånn til ungene er litt større, så vi kan gjøre mer gøye aktiviteter sammen, vil forlenge tida med baby og småbarn ytterligere?

Nei, mannen har nok rett i at det er best vi gir oss mens leken er god.

Vi holder for øyeblikket på med to store prosjekter, som vi har grua oss til lenge. Vi lærer yngste å sovne selv (med støtte, men uten pupp), og eldste slutter med smokk utenom soving i morgen (hun har vært/er fullstendig avhengig!). Jeg er mildt sagt spent! Ellers er, som vanlig, søvn det store temaet hjemme hos oss. Eldstejenta har masse mareritt, og for pappaen, som «har» henne på natta, er det et mareritt. I tillegg til sykdom og forkjølelser og alt som hører med. Jeg og yngste sover ganske greit, med litt amming gjennom natta (bank i bordet!).

Jeg håper alle her inne får et godt nytt år, gullegg, sovestøv, spirer som sitter og smilende babyer - og hva enn annet man kan ønske seg :Heartred
 
Titt titt!

Jeg er en liten tur innom med kveldstanker. Det er så fint å ha to små, og allerede leker de ordentlig fint sammen. To års aldersforskjell kan virkelig anbefales, selv om det også er skikkelig slitsomt til tider. Nå er yngste sju måneder og eldste blir tre år i april.

Jeg går og tenker fælt om dagen - det må være noe feil med meg - for jeg går rundt og har lyst på nummer tre?!

Det er så fint å ha to, og aldersspennet er ikke så stort. Økonomien vår tåler to, bilen vær passer med to, og energien til oss voksne holder såvidt til to. Og så føler jeg meg ikke ferdig?! Jeg, som gleder meg sånn til ungene er litt større, så vi kan gjøre mer gøye aktiviteter sammen, vil forlenge tida med baby og småbarn ytterligere?

Nei, mannen har nok rett i at det er best vi gir oss mens leken er god.

Vi holder for øyeblikket på med to store prosjekter, som vi har grua oss til lenge. Vi lærer yngste å sovne selv (med støtte, men uten pupp), og eldste slutter med smokk utenom soving i morgen (hun har vært/er fullstendig avhengig!). Jeg er mildt sagt spent! Ellers er, som vanlig, søvn det store temaet hjemme hos oss. Eldstejenta har masse mareritt, og for pappaen, som «har» henne på natta, er det et mareritt. I tillegg til sykdom og forkjølelser og alt som hører med. Jeg og yngste sover ganske greit, med litt amming gjennom natta (bank i bordet!).

Jeg håper alle her inne får et godt nytt år, gullegg, sovestøv, spirer som sitter og smilende babyer - og hva enn annet man kan ønske seg :Heartred
Så hyggelig oppdatering!✨️ plutselig ein dag blir det rett og få nr 3 også ❤️

Eg ville berre legga igjen eit tips ang mareritta til jenta dåkas, eg er jo kristen (som navnet tilsier) og som kristen har eg mykje god erfaring med å be for barn/heimar som er plaget av mareritt. Så lenge barnet ikkje har opplevd ekstreme traumer kan mareritt være åndelig, og dermed også eit problem alle kristne kan løyse. Fordi alle kristne er gitt mulighet for å sette fri ❤️ så om du kjenner nokre kristne vil eg høyst anbefale deg å spør om de kan legge hendene på jenta di og be for hu, og velsigne heimen dåkas ❤️ om du ikkje kjenner nokon kan du gjerne sende meg ein PM, eg kjenner kristne over heile landet som svært gjerne hadde hjulpet ❤️ og ja, ein trenger ikkje å tru sjølv for at det skal fungere :)
 
Titt titt!

Jeg er en liten tur innom med kveldstanker. Det er så fint å ha to små, og allerede leker de ordentlig fint sammen. To års aldersforskjell kan virkelig anbefales, selv om det også er skikkelig slitsomt til tider. Nå er yngste sju måneder og eldste blir tre år i april.

Jeg går og tenker fælt om dagen - det må være noe feil med meg - for jeg går rundt og har lyst på nummer tre?!

Det er så fint å ha to, og aldersspennet er ikke så stort. Økonomien vår tåler to, bilen vær passer med to, og energien til oss voksne holder såvidt til to. Og så føler jeg meg ikke ferdig?! Jeg, som gleder meg sånn til ungene er litt større, så vi kan gjøre mer gøye aktiviteter sammen, vil forlenge tida med baby og småbarn ytterligere?

Nei, mannen har nok rett i at det er best vi gir oss mens leken er god.

Vi holder for øyeblikket på med to store prosjekter, som vi har grua oss til lenge. Vi lærer yngste å sovne selv (med støtte, men uten pupp), og eldste slutter med smokk utenom soving i morgen (hun har vært/er fullstendig avhengig!). Jeg er mildt sagt spent! Ellers er, som vanlig, søvn det store temaet hjemme hos oss. Eldstejenta har masse mareritt, og for pappaen, som «har» henne på natta, er det et mareritt. I tillegg til sykdom og forkjølelser og alt som hører med. Jeg og yngste sover ganske greit, med litt amming gjennom natta (bank i bordet!).

Jeg håper alle her inne får et godt nytt år, gullegg, sovestøv, spirer som sitter og smilende babyer - og hva enn annet man kan ønske seg :Heartred

Så fin oppdatering ❤️
Jeg lurer på om jeg aldri kommer til å kjenne meg heelt ferdig, gitt. Og det er en Haug av grunner til ikke å få flere, men tror jeg alltid kommer til å tenke ååå hadde jo vært koselig med en baby til pga biologi eller noe :hilarious: mannen kjenner det ikke sånn i det hele tatt, haha!
Mine er snart 5 og 2 nå og leker masse sammen (og krangler og bråker også, hjelp), så det er fint med tre år mellom også om det skulle kjennes passe ut med en til litt lenger frem ;)
 
Så koselig med oppdatering fra deg :joyful:
Veldig hyggelig å høre at det går fint med deres to små , og at de trives så godt sammen :love7
Morsomt at du går og tenker på en til, får du med deg mannen på det da?:p
Dere er vel enda såpass unge at dere har "tid" til en sistemann om et par år om dere vil ? :D
Huff, søvntrening er slitsomt, virkelig slitsomt....vi burde tatt en runde på oppvåkninger om natta, men vi bare tar henne inn til oss, orker ikke hyl og skrik om natta nå :rolleyes:
Hvordan har det gått med smokken i dag da? Har ei selv som elsker smokken og kosen sin :p
 
Back
Topp