Prøve på neste

Jeg har foreløpig ikke lyst til flere. Er nok med en, og selv om jeg får litt vondt i meg når jeg ser andre leker med søsknene sine, så klarer jeg ikke å ønske meg flere på en stund i alle fall. Så vi får se om noen år. Er i alle fall ikke klar for noen ny graviditet.
 
Godt å høre at jeg ikke er alene om det da:p tenkte at nå har jeg blitt helt gal av å gå hjemme men har tydeligvis ikke det da:hilarious:
 
Godt å høre at jeg ikke er alene om det da:p tenkte at nå har jeg blitt helt gal av å gå hjemme men har tydeligvis ikke det da:hilarious:

Vi også har begynt å tenke på en til allerede. Vi har ingen barn fra før. Her var det faktisk samboer som nevnte det. Han tenkte det kanskje kan være lurt å samle småbarnsperioden :) samtidig merker jeg at det er så koselig med spenningen rundt et nytt liv, så vil kunne kose meg med graviditeten :)
Vi har hvertfall bestemt oss for å droppe prevensjon og heller bruke kondom hvis vi føler for det - amming er jo delvis prevensjon første 6 mnd [emoji13]
 
Vi dropper prevensjon og ser hva som skjer... Ammer 10.000 ganger hver dag og natt så blir ikke veldig mange muligheter uansett :p
 
Noen synes sikkert jeg er gal som allerede har begynt å tenke tanken på en til:hilarious: men har dere planer om en til tett eller vente? Eller er alle her ferdige med barn?:p

Etter en i nermeste familie nå fortalte at hun var gravid så kjente jeg at jeg allerede har lyst til å gå gravid igjen:p regner med jeg ikke får mannen med på to tette, han mener vi har nok med hun ene for en stund:rolleyes:
Jeg vil også bli gravid igjen [emoji87] hehe. Håper jeg får tilbake mensen selv om jeg fullammer.
 
Jeg tenkte akkurat likt som deg, så jeg synes ikke du er gal. [emoji6]
Jeg ble gravid da min eldste var 9 mnd, da hadde vi ikke brukt prevensjon etter fødsel og ikke vært forsiktige. Her har vi fått to tette to ganger nå, hehe. Jeg synes det er veldig koselig med to tette og de har så mye glede av hverandre.[emoji177]

Men her blir det ikke flere. Jeg kommer nok alltid til å savne det å prøve på baby, få positiv test, gå gravid, ultralyd, svangerskapskontroller, spenning og forventninger, ha et nyfødt nurk på brystet. Jeg elsker det! Men 4 er (mer enn) nok, så nå får jeg bare nyte maksimalt og glede meg over at de vokser til og at nye dører åpnes etter hvert som vi ikke har små barn å ta hensyn til lenger.
Ammet du da du fikk 2 tette? :)
 
her ble jeg gravod med lillesøster når storesøster var litt over et halvt år.. er 15 mnd mellom de. Er vanvittig travelt nå, og vil nok være det en stund fremover, men så vil det bli så kjekt med to så tette :) kjenner allerede at jeg savner kulemagen, men utenom det er det fint lite jeg savner med å være gravid. NÅ er ikke vi sikker på om i er ferdige eller om det vil bli en nr 3 en vakker dag, men det er i så fall noen år til... Men, jeg kommer alltid til å bli litt misunnelig når jeg ser helt nyfødte bebiser og savne å ha den i hendene som de over skriver :) Det er magisk <3
Ammet du da du ble gravid med nummer 2? Jeg fullammer men har så lyst til å bli gravid igjen snart :)
 
Ammet du da du ble gravid med nummer 2? Jeg fullammer men har så lyst til å bli gravid igjen snart :)
Nei.. her har begge vært flaskejenter, så har vært tilbake i syklus etter ca 8 uker etter fødslene.. veldig greit første gangen så den fikk noen mnd på å stabilisere seg, men nå er det kjipt :p
 
Godt jeg ikke er alene med den tanken :D venninna mi synes jeg er gal som ønsker to tette:p

Vi hadde en litt vanskelig graviditet og tøff start. Men alt er glemt og jeg gleder meg utrolig mye til prøving, testing, ul, gravid mage, fødsel og nyfødt <3 vi har snakket om å starte prøving til sommeren, men jeg får tenke litt på det. Det er jammen travelt med bare én også hehe. :)
 
Jeg har foreløpig ikke lyst til flere. Er nok med en, og selv om jeg får litt vondt i meg når jeg ser andre leker med søsknene sine, så klarer jeg ikke å ønske meg flere på en stund i alle fall. Så vi får se om noen år. Er i alle fall ikke klar for noen ny graviditet.

Sånn hadde jeg det også etter førstemann. Fikk egentlig aldri lyst på flere, men siden vi ville ha mer enn ett barn (rent fornuftig), så bestemte vi oss for å begynne prøvingen. Det ble 4,5 år mellom!
Veldig kjekt når lillebror kom, så jeg er veldig glad vi gjorde det. Men det var en tung prosess!

Jeg sa i flere år at det kanskje bare blir en. Det er vi helt i vår fylle rett til å si, på samme måte som vi også er i vår fulle rett til å ombestemme oss senere[emoji4] Du trenger med andre ord ikke ta avgjørelsen nå[emoji6]
 
Sånn hadde jeg det også etter førstemann. Fikk egentlig aldri lyst på flere, men siden vi ville ha mer enn ett barn (rent fornuftig), så bestemte vi oss for å begynne prøvingen. Det ble 4,5 år mellom!
Veldig kjekt når lillebror kom, så jeg er veldig glad vi gjorde det. Men det var en tung prosess!

Jeg sa i flere år at det kanskje bare blir en. Det er vi helt i vår fylle rett til å si, på samme måte som vi også er i vår fulle rett til å ombestemme oss senere[emoji4] Du trenger med andre ord ikke ta avgjørelsen nå[emoji6]
Synes det er fint at noen har synspunkter som dette. Føler det er litt sånn at når man først har fått barn så er det forventet at man skal få minimum en til. Og jeg skjønner jo det sånn fornuftig som du sier, kan jo ikke selv se for meg hvordan det ville vært uten søsken, så det er derfor jeg sier det stikker litt. Men tenker som deg at det er lov å ta det med ro en stund enda og heller få en til senere hvis vi finner ut av det :) Det er rett og slett ikke alle som har det store ønsket om barn, og helt fra jeg var liten har jeg aldri hatt noen konkret "familieplan" som mange har når de leker med dukker osv...
Jeg og mannen har vært sammen i mange år og folk begynte nesten å "gi opp" på at vi skulle få barn :p Så nå begynner vel hintingen snart om det ikke skal komme flere siden vi endelig fikk et barn hehe o_O
 
Synes det er fint at noen har synspunkter som dette. Føler det er litt sånn at når man først har fått barn så er det forventet at man skal få minimum en til. Og jeg skjønner jo det sånn fornuftig som du sier, kan jo ikke selv se for meg hvordan det ville vært uten søsken, så det er derfor jeg sier det stikker litt. Men tenker som deg at det er lov å ta det med ro en stund enda og heller få en til senere hvis vi finner ut av det :) Det er rett og slett ikke alle som har det store ønsket om barn, og helt fra jeg var liten har jeg aldri hatt noen konkret "familieplan" som mange har når de leker med dukker osv...
Jeg og mannen har vært sammen i mange år og folk begynte nesten å "gi opp" på at vi skulle få barn :p Så nå begynner vel hintingen snart om det ikke skal komme flere siden vi endelig fikk et barn hehe o_O

Kos deg med den du har, og så prøver du å gi en lang F i hva andre maser om. [emoji4] Jeg var på nippet til å slenge ut at det faktisk ikke er alltid man bare kan få barn selv om man ønsker det, i håp om at det skulle gi litt fred. Det ble mye mas etterhvert når vi ventet så lenge som vi gjorde. Men jeg kjørte meg helt i grøften i en periode med utbrenthet og depresjon, så det ville ikke vært forsvarlig å prøve tidligere. Ikke kjekt når folk maste, for det var ikke så enkelt å forklare hvorfor vi måtte vente...
 
Du er absolutt ikke gal. Her kjørte vi på så snart vi kunne etter nr 1. Tenkte det ville være veldig koselig med to tette, og følte vi egentlig var ferdige etter det.

Siden vår lykke varte kort, så vet jeg ikke om jeg er helt ferdig allikevel, men blir å vente en liten stund ihvertfall.
 
Kos deg med den du har, og så prøver du å gi en lang F i hva andre maser om. [emoji4] Jeg var på nippet til å slenge ut at det faktisk ikke er alltid man bare kan få barn selv om man ønsker det, i håp om at det skulle gi litt fred. Det ble mye mas etterhvert når vi ventet så lenge som vi gjorde. Men jeg kjørte meg helt i grøften i en periode med utbrenthet og depresjon, så det ville ikke vært forsvarlig å prøve tidligere. Ikke kjekt når folk maste, for det var ikke så enkelt å forklare hvorfor vi måtte vente...
Nei synes det er frekt av folk for det kanvære grunner som folk ikke vet om også. Skal ikke tenke så mye på det, så gjør vi som vi har gjort til nå; nemlig å følge det som har passet for oss.
 
Du er absolutt ikke gal. Her kjørte vi på så snart vi kunne etter nr 1. Tenkte det ville være veldig koselig med to tette, og følte vi egentlig var ferdige etter det.

Siden vår lykke varte kort, så vet jeg ikke om jeg er helt ferdig allikevel, men blir å vente en liten stund ihvertfall.
Verden er urettferdig :( Håper dere får sjangsen til å oppleve det å få barn igjen om dere ønsker det <3
 
Verden er urettferdig :( Håper dere får sjangsen til å oppleve det å få barn igjen om dere ønsker det <3
Ønsker meg et barn til, men når vet jeg ikke. Akkurat nå er jeg livredd for å få baby i vintermnd og høysesong for virus. Det viktigste for oss nå er å ta vare på hverandre en stund tror jeg.

Men selv om lykken varte kort, så var det veldig koselig med så liten aldersforskjell den lille stunden vi fikk nyte det♡ storesøster var så kjærlig mot lillebror og skulle hele tiden passe på at han hadde det godt og varmt med pledd og lue :) tror de hadde fått mange fine stunder om de hadde fått sjansen til å vokse opp sammen ♡
 
Vi vil nok ha et barn til. På grunn av at vi må gjennom prøverør for å få det til og alder så blir vi nødt til å starte den prosessen så fort som mulig. Kan ta laaang tid om vi er så heldige å få det til igjen.
Det er så mye å ta hensyn til, vi har krav på et søskenforsøk, men Rikshospitalet har så stor pågang så vi må da dra til Porsgrunn i stedet. Det betyr lang reisevei på toppen av en tung prosess. Men med nurket i fanget vet jeg det er verdt det! [emoji173]
 
Ønsker meg et barn til, men når vet jeg ikke. Akkurat nå er jeg livredd for å få baby i vintermnd og høysesong for virus. Det viktigste for oss nå er å ta vare på hverandre en stund tror jeg.

Men selv om lykken varte kort, så var det veldig koselig med så liten aldersforskjell den lille stunden vi fikk nyte det♡ storesøster var så kjærlig mot lillebror og skulle hele tiden passe på at han hadde det godt og varmt med pledd og lue :) tror de hadde fått mange fine stunder om de hadde fått sjansen til å vokse opp sammen ♡

Ta vare på hverandre og ta tiden til hjelp.

Så herlig å høre om søskenkjærlighet. Jeg håper dattera di får oppleve å bli storesøster igjen en dag.[emoji173]
 
Back
Topp