Prøve på neste

Lille gull

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Oktoberlykke 2019
Noen synes sikkert jeg er gal som allerede har begynt å tenke tanken på en til:hilarious: men har dere planer om en til tett eller vente? Eller er alle her ferdige med barn?:p

Etter en i nermeste familie nå fortalte at hun var gravid så kjente jeg at jeg allerede har lyst til å gå gravid igjen:p regner med jeg ikke får mannen med på to tette, han mener vi har nok med hun ene for en stund:rolleyes:
 
Her er det ikke aktuelt nå. Vet ikke om blir aktuelt senere heller. Først har jeg hatt graviditeten fra h.....e Rett og slett. Inn og ut av sykehuset fra dag en til siste dag av graviditet. Så ble det ikke vaginalt fødsel, og etter det mer på sykehuset igjen enn hjemme. Har fått for mange komplikasjoner. Kunne ønske et barn til, og ikke stor alders forskjell mellom de, men med så mye komplikasjoner så kan jeg få det spørsmålet lengere fremover :)
 
Jeg også kjente savnet etter graviditeten og spenningen rundt forberedelsen til lille skulle komme da en nær nabo annonserte for litt siden! Sambo her har også ønske om to tette, men jeg har sagt nei pga jeg må fullføre utdanninga mi og få en jobb med større stilling enn jeg har nå.
 
Her blir det ikke aktuelt med det første.
Graviditeten i seg selv var grei nok, men fødselen og alt som skjedde etterpå med langdryg fødsel, sugekopp, baby som ikke pustet og intensiv avdeling med en ukes opphold på sykehuset, så er jeg usikker på om jeg i det heletatt vil gjøre det en gang til.
Ønsker meg jo en til, men det å gjennomg noe sånt igjen, det vet jwg ikke om jeg greier.
 
Jeg tenkte akkurat likt som deg, så jeg synes ikke du er gal. [emoji6]
Jeg ble gravid da min eldste var 9 mnd, da hadde vi ikke brukt prevensjon etter fødsel og ikke vært forsiktige. Her har vi fått to tette to ganger nå, hehe. Jeg synes det er veldig koselig med to tette og de har så mye glede av hverandre.[emoji177]

Men her blir det ikke flere. Jeg kommer nok alltid til å savne det å prøve på baby, få positiv test, gå gravid, ultralyd, svangerskapskontroller, spenning og forventninger, ha et nyfødt nurk på brystet. Jeg elsker det! Men 4 er (mer enn) nok, så nå får jeg bare nyte maksimalt og glede meg over at de vokser til og at nye dører åpnes etter hvert som vi ikke har små barn å ta hensyn til lenger.
 
Hadde tenkt å vente 3-4 år før vi får neste, men etter fødsel har jeg fått så utrolig lyst på en til ganske fort, hehe, selv om jeg ikke savner å være gravid og dårlig akkurat. Men kommer til å vente pga. utdanning, så får vel bare holde ut :p
 
Akkurat nå holder det med en :)
 
Last edited:
Her er vi heeeelt ferdig! Hadde seriøst besvimt om jeg ble gravid igjen nå:p
 
Synes ikke du er gal, her er planen to tette, så neste er forhåpentligvis her når nr. 1 er rundt 2 år :)
Tok noen måneder å få til nr. 1, så vi starter vell prøvingen på slutten av dette året :)
 
Her driver vi og diskuterer litt. Fordelen med to tette er jo at de får mye glede av hverandre, men det blir jaggu slitsomt en periode. Fordelen er jo at du blir fort ferdig med småbarnsperioden. Har i utgangspunktet tenkt at 2,5-3 år hadde vært perfekt, men da får vi småbarn igjen akkurat når mini begynner å bli litt stor. Det eneste som er sikkert er at jeg ikke vil bli gravid igjen med en gang, så her begynner jeg på minipiller i morgen allerede [emoji14]
 
Jeg tenker de to årene som er mellom nr 1 og 2 er minimum. Og skal det bli en til blir det nok å vente et år før vi prøver. To små pluss storesøster tror jeg blir kaos. Hatten av for tvillingmamma. [emoji15]
 
Nå er vi ferdige med de to fine vi har fått. Men jeg var ikke klar får å i det hele prøve på en til før lille var var et år ( og visste det kunne ta litt tid). Vi var superheldige og fikk 3 og og 3 mnd mellom, noe jeg synes er helt perfekt. Men det er jo også positive ting med å få enda tettere, de vil nok fortere finne felles ting å leke med :)

Jeg vil ikke savne prøvinga ( da det er så trist når man prøver så lenge og ingenting er sikkert), men vil virkelig savne å gå gravid og ha nyfødt i hendene. Tenker vi har mer enn nok med to + ymse prosjekter og jobb. :)
 
her ble jeg gravod med lillesøster når storesøster var litt over et halvt år.. er 15 mnd mellom de. Er vanvittig travelt nå, og vil nok være det en stund fremover, men så vil det bli så kjekt med to så tette :) kjenner allerede at jeg savner kulemagen, men utenom det er det fint lite jeg savner med å være gravid. NÅ er ikke vi sikker på om i er ferdige eller om det vil bli en nr 3 en vakker dag, men det er i så fall noen år til... Men, jeg kommer alltid til å bli litt misunnelig når jeg ser helt nyfødte bebiser og savne å ha den i hendene som de over skriver :) Det er magisk <3
 
Her har vi to tette, travelt med veldig kos også :) En født 2015 og en 2016 :)
 
Her har vi nok med jenta vi har fått,får se om noen år om vi får lyst på en til.Er 35 år snart,så ikke så mange år å gjøre det på om vi vil ha en til.Men vi får se .
 
Samboeren min vil ha en til og jeg klarer ikke helt å legge det fra meg [emoji14] nå blir hans eldste 9 år og hans yngste 6 år i år. Min datter blir 5 denne mnd, så vis vi skal ha en til, så blir det når hun minste er rundt 3 år. Men da er de andre barna 8,9 og 12 ca [emoji14] så passer sånn sett bra :)
 
Last edited:
Her blir det nok en til, men ikke før om noen år :p Er to år mellom våre to og det kjennes veldig passelig, men kunne ikke tenkt meg noen mindre aldersforskjell :p
 
Jeg tenkte akkurat likt som deg, så jeg synes ikke du er gal. [emoji6]
Jeg ble gravid da min eldste var 9 mnd, da hadde vi ikke brukt prevensjon etter fødsel og ikke vært forsiktige. Her har vi fått to tette to ganger nå, hehe. Jeg synes det er veldig koselig med to tette og de har så mye glede av hverandre.[emoji177]

Men her blir det ikke flere. Jeg kommer nok alltid til å savne det å prøve på baby, få positiv test, gå gravid, ultralyd, svangerskapskontroller, spenning og forventninger, ha et nyfødt nurk på brystet. Jeg elsker det! Men 4 er (mer enn) nok, så nå får jeg bare nyte maksimalt og glede meg over at de vokser til og at nye dører åpnes etter hvert som vi ikke har små barn å ta hensyn til lenger.

Signerer denne [emoji4] jeg ble også gravid med siste mann når storebror var 9 mnd, akkurat som deg. Men jeg syns denne tiden er beintøft ass!! Til tider kjennes det som om jeg har tvillinger, selv om det er 17 mnd mellom dem. De to eldste er 10 og 6, så de går på skolen og klarer seg selv på mange områder. Men det er faktisk mange aktiviteter som skal følges opp, med de to minste på slep [emoji23] det går helt rundt for meg noen ganger, og med ammetåken i tillegg [emoji85] men det er så verdt det og sååå koselig [emoji173] jeg håper det roer seg ned etterhvert som tiden går.. selv om det er litt trist og vemodig å tenke på at jeg skal aldri igjennom en graviditet og fødsel igjen [emoji22]
 
Signerer denne [emoji4] jeg ble også gravid med siste mann når storebror var 9 mnd, akkurat som deg. Men jeg syns denne tiden er beintøft ass!! Til tider kjennes det som om jeg har tvillinger, selv om det er 17 mnd mellom dem. De to eldste er 10 og 6, så de går på skolen og klarer seg selv på mange områder. Men det er faktisk mange aktiviteter som skal følges opp, med de to minste på slep [emoji23] det går helt rundt for meg noen ganger, og med ammetåken i tillegg [emoji85] men det er så verdt det og sååå koselig [emoji173] jeg håper det roer seg ned etterhvert som tiden går.. selv om det er litt trist og vemodig å tenke på at jeg skal aldri igjennom en graviditet og fødsel igjen [emoji22]

Ja, til tider synes jeg det er mer jobb med de to eldste enn med de to små! De er jo selvstendige og må ikke fotfølges og ha hjelp til alt mulig, men de store skal også ha kos, stell og oppmerksomhet, i tillegg til fritidsaktiviteter, følge opp lekser, osv. Vi har i tillegg en del utfordringer med eldstemann (som blir 9 år i juli) som krever en del. Stakkars 7 åringen i midten, hun er så snill og god, men får så lite av oss.

Det er mer overveldende enn jeg hadde trodd å ha 4 små altså. Men 4 ganger så mye kos også da. [emoji177]
 
Back
Topp