Prøvde dere lenge før dere fikk positiv graviditetstest?

  • Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet
Hehe, sist gikk det på 3. "forsøk" ( vi hadde en sånn 'det som skjer det skjer'- holdning), denne gangen var det et uhell. Så nei..... :p
 
Nei, ble gravid med en gang jeg slutta på pillen. Hadde tenkt å bruke hopp av i svingen metoden til vi hadde endelig bestemt oss for om vi skulle ha en til eller ikke, men det funka dårlig :)
 
3 år.. vi fikk dog en positiv test mai 2014, men den mistet vi i uke 7.. vi fikk et par positive tester til, men de regnet jeg med var kjemiske siden menstruasjonen kom 1-3 uker etter forventet dato (jeg har veldig stabil syklus..).. så 3 år tok det før den endelig var positiv og ble sittende..
 
5.forsøk, den satt uplanlagt forrige graviditet, så stresset desto mer denne gangen.
 
Prøvde strengt tatt ikke denne gang selv om det ikke gjorde noe om vi ble gravide heller. Gikk på første forsøk både denne gang og med førstemann
 
6 mnd etter pilleslutt.
 
2 år nesten.. gravid i mai i fjor, men mista i juli. Så 3 mnd etter satt denne spiren! Å den skal holde hele veien <3
 
Hadde gått på pillen i ca 17 år, så trudde det kom til å ta litt tid... men ble gravid rett etter pilleslutt, som vi da mista ca 5 uker påvei. Prøvde ikke de neste mnd, men når vi prøvde igjen så satt den :) Og er nå 14+2 <3
 
Slutta på p-plaster i september, hadde en vanlig mens og fikk positiv test på november.
 
Tok ut hormon spiral i januar 2012 , ble gravid i april 2012 men mistet i uke 8, deretter tok det oss gjennom utredning og ivf som satt på første forsøk i okt 2015, så nesten 4 år..
 
Bestemte oss i mai at vi snart skulle prøve, så droppet prevensjon fra da av,men hoppet vel litt av i svingen første to mnd. Mannen hadde nemlig bestemt seg for at han skulle lage baby i oktober. Prøvde likevel i månedene før, men var i oktober spiren satt gitt :) så 6. Mnd uten prevansjon gikk det.
 
Nei, gravid første pp, mistet, gravid første pp igjen.
Ble gravid på først pp sist også.
 
Prøvde ikke men var heller ikke alltid så flinke med kondom eller å hoppe av etter å ha fjernet spiral i mai
 
Back
Topp