Potetmos

Nildro

Glad i forumet
Bare et lite tips:
Ikke bruk kokefaste poteter og stavmikser om du skal lage potetmos til knøtte..... Det ble LIM!!!!! [8|]
Kanskje hadde jeg litt lite kokevann - men likevel.... [;)]

Helt enig, potetmos (også til voksne) er best av melne vinterpoteter (mandelpotet er min favoritt). Har prøvd å lage av nypoeter en gang, det ble også lim (selv uten stavmikser), ikke godt i det hele tatt.

kjøpte nypoteter i sta jeg, skal lage til noah snart! [&:] blir ikke det bra det da? hadde ikke mandelpoteter på butikken..

ORIGINAL: linnpinn

kjøpte nypoteter i sta jeg, skal lage til noah snart! [&:] blir ikke det bra det da? hadde ikke mandelpoteter på butikken..

Får jo håpe det blir ok, da! Er ikke sikkert Noah er like kresen som meg heller... Og nei, man får jo ikke gode poteter enda.

Robin liker ikke potet han.det må snikes inn i noe annet..[;)]

Jeg har aldri moset BARE potet. Har iallfall hatt gulrot att med....Det ble bra...Og litt kålrot...

tok potet, gulrøt, kålrot og litt leverpostei jeg i dag og det gikk ned på høykant!! Kokte grønnsakene og moset de med gaffel gjennom ei sil/døsslag og det ble supert. Hadde i litt av kokevannet og ble helt passelig tykt og ikke lim i heletatt.

Back
Topp