Postpartum prep

Jeg bakte disse i går https://www.detsoteliv.no/oppskrift/verdens-beste-boller
Lagde både skolebrød, boller fylt med vaniljekrem og vanlige boller. Magisk digge..
Jeg tenkte å bake Rundstykker en dag også..

De så kjempegode ut! må prøve dem etterhvert!

Det viste seg at søte fristelser var en craving som dukket opp midt i svangerskapet hos meg så jeg har bakt masse. Nå er fryseren vår full av natronkaker, skoleboller, hveteboller, lussekatter, sjokoladekake og marengser. Wow, dette ser jo rent ille ut:hilarious::hilarious: Får håpe jeg har lyst på noe av dette etter fødsel og:hilarious:
Har heldigvis noen middager og lunsjer også liggende; Fiskegrateng, chili og lasagne. Er så greit med med middager som kan kokes i stor gryte eller gratineres i langpanne og deles opp i flere middager:Heartred
I tillegg har jeg noen bokser med kraft, forvellede grønnsaker og ferdigstekt kalkunk og kyllingkjøtt som kan bli raske supper.
 
Da har jeg laget nesten alt jeg skal lage før bebbis kommer, her er listen jeg har i frysen:
Sheperdspai
Vårruller
Rundstykker (fine og grove)
Pølsegrateng
Gulrotkake
Hveteboller
Cookies
Bananbrød
Kanelboller
Ferdigstekt og ferdig oppkuttet pizza
Skinke/salami og ost horn
Sjokolademuffins
Oreocupcakes
Lasagne

Også skal jeg lage kjøttkaker (både storfe og hjort), brød, pizzasnurrer og pølselapskaus.

Jeg har mange middager som er raske å lage (for både meg og samboer), men de egner seg ikke så godt i frysen, så de handler jeg bare inn ved ukeshandlingen (sender mannen på butikken :joyful:)
 
Da har jeg laget nesten alt jeg skal lage før bebbis kommer, her er listen jeg har i frysen:
Sheperdspai
Vårruller
Rundstykker (fine og grove)
Pølsegrateng
Gulrotkake
Hveteboller
Cookies
Bananbrød
Kanelboller
Ferdigstekt og ferdig oppkuttet pizza
Skinke/salami og ost horn
Sjokolademuffins
Oreocupcakes
Lasagne

Også skal jeg lage kjøttkaker (både storfe og hjort), brød, pizzasnurrer og pølselapskaus.

Jeg har mange middager som er raske å lage (for både meg og samboer), men de egner seg ikke så godt i frysen, så de handler jeg bare inn ved ukeshandlingen (sender mannen på butikken :joyful:)

wow, takk for inspirasjon! :)
Du må ha stor fryser! ;)
 
Vi må kjøpe en ny liten fryseboks og ha i boden tror jeg. Nå har vi bare et kombiskap og frysedelen er allerede ganske full bare av noen frosne bananer, wokblanding, fisk osv.

Tror det får bli et prosjekt for permisjonstida å bake litt! :) Det blir nok ikke så voldsomt her, men noen fylte horn, pizzasnurrer, kanelboller og kanskje noen langpannekaker iallefall. Blir veldig inspirert av dere flinke damer som allerede har alt på stell!
 
Back
Topp