Postafen..?

Bkno3984820

Andre møte med forumet
Hei,
Er i 9 uke(8+2) og er så utrolig dårlig.. kvalm hele tiden. Tar noen er postafen? Virker det? Bør jeg rådføre meg med lege først?

Jeg tar det. Kaster opp betydelig mindre, men er fortsatt kvalm. Og man kan bli veldig trøtt av det.

Spurte først på apoteket om de hadde noe kvalmestillende, og hun snakka bare om reisesykearmbånd og kostholdsråd, så måtte hjem å Google selv :)

Man skal egentlig snakke med lege om det, men jeg leste meg opp på relis, og snakka med legen et par dager senere. Han var enig i min avgjørelse, og henviste meg til samme side som jeg hadde lest selv.

Jeg fikk postafen av lege forrigesvangerskap. Tok kvalmen nesten umiddelbart, men følte at jeg sov i tre døgn. Etter tre dager med postafen slutten virkningen for min del, og jeg måtte over på reseptbelagte medisiner.

Uansett, personlig, ville jeg rådført meg med lege..

Er også frykteleg kvalm og dårleg og er blitt sjukmeldt 100%. Fekk anbefalt Postafen av min private gynekolog og fastlegen var einig i det. Har gjort IVF og min gynekolog på min klinikk i St. Petersburg sa også at Postafen er trygt. Men er jo fint at du har dialog med fastlegen din. E-konsultasjon kanskje? Dosering er 1 tablett inntil to gonger dagleg. Eg prøver å ta den med 12-timars mellomrom. Blir iallfall mindre kvalm, sjølv om eg akkurat spydde… :grumpy::grumpy::grumpy: Har heldigvis kun spydd eit fåtal gonger, men har kvalme konstant og massevis av brekningar. Men blir endå trøttare av Postafen, ja! :dead::dead::dead: Fy faen, alt me kvinner må gjennom!! :eek:

Jeg tar det. Kaster opp betydelig mindre, men er fortsatt kvalm. Og man kan bli veldig trøtt av det.

Spurte først på apoteket om de hadde noe kvalmestillende, og hun snakka bare om reisesykearmbånd og kostholdsråd, så måtte hjem å Google selv :)

Man skal egentlig snakke med lege om det, men jeg leste meg opp på relis, og snakka med legen et par dager senere. Han var enig i min avgjørelse, og henviste meg til samme side som jeg hadde lest selv.

Finnes det noen alternativer til Postafen? Jeg blir så EKSTREMT trøtt og kan sovne når- og hvorsomhelst!

Jeg tok postafen i dag (har ennå etter forrige svangerskap) og tenkte å snakke med legen om det på fredag når jeg skal dit likevel. Tror det hjalp på den værste kvalmen, men jeg sov jo flere timer på sofaen.. Så da skal man vel heller ikke kjøre bil..?

Jeg tok postafen i dag (har ennå etter forrige svangerskap) og tenkte å snakke med legen om det på fredag når jeg skal dit likevel. Tror det hjalp på den værste kvalmen, men jeg sov jo flere timer på sofaen.. Så da skal man vel heller ikke kjøre bil..?

Jeg mener at jeg leste at hvis man blir trøtt av det skal man ikke kjøre bil nei.

Einig med Memy, står på pakka at du ikkje skal køyra bil om du tar Postafen…

Har tatt postafen i litt over en uke. Én tablett i døgnet. Begynte uten å rådføre meg med lege, men da jeg fortalte henne sa hun at det var helt greit.

Jeg blir også trøttere, men ikke helt zombie. Kan kjøre, men tar meg gjerne en hvil midt på dagen.

Jeg leste at varseltrekant ikke nødvendigvis betyr at ikke kan kjøre, men at du må være obs på at du evt. ikke skal kjøre viss du blir trøtt/slapp.. Jeg tok postafen i natt og kjørte til jobb i dag, men føles ikke som en god løsning likevel.

Back
Topp