Post i feil postkasse

Om det er til en nabo putter jeg det oppi riktig postkasse, om det er til noen andre leverer jeg på posten :)

Da er det litt drøyt ja... :o Da hadde jeg blitt sur selv :p

Den er kjip ja :( Jeg er perfeksjonist på jobben :p Jeg hater klager. Så da går jeg for å gjøre det beste jeg kan. Gjør man det rett, slipper man å få kjeft :p Bra dere fikk det da!
Ja skjønner den, glad den gamle postmannen er tilbake nå altså ;-)
Når vi bodde i Norge og snuppa fikk passet sitt i posten ble jeg mektig imponert da! Hadde ikke fått opp navnet hennes siden hun ikke var mye eldre enn 1 mnd og vi har ikke samme etternavn men passet kom riktig ;-) heldigvis går det begge veier ;-)

Vi fikk et takkekort etter en begravelse vi ikke hadde vært i, fra noen vi ikke kjenner, adressert til en annen by. Tre ganger, hver gang putta jeg i rød postkasse med påskriften feil adresse. Siste gangen tok jeg den med til postkontoret og sa at hvis den havner hos oss igjen så kaster jeg den, den skal til Skien. Da fikk vi den ikke mer.

Har sendt melding til tidligere eier eller levert det på posten

Ikke fått det på lenge :P men der jeg bodde før skjedde det av og til. Da la jeg det bare i postkassa til postmannen :P

Setter det på toppen av postkassen og så tar de det med seg igjen dagen etter :)

Er det til noen på samme post stativ så legger jeg i kassen dems. Om ikke så legger jeg det i en blank pose som jeg fester utenpå postkassen min. Da tar postmann det med seg dagen etter. Var vist slik de gjorde her på bygda i gamledager har min eldgamle nabo fortalt meg

Setter kryss på forsiden av konvolutten, setter oppå postkassen, så gjør postmannen resten. Er det returadresse bak på konvolutten kommer brevet tilbake til avsender. Er det naboens post legger jeg det i riktig postkasse.

Er det til noen på samme post stativ så legger jeg i kassen dems. Om ikke så legger jeg det i en blank pose som jeg fester utenpå postkassen min. Da tar postmann det med seg dagen etter. Var vist slik de gjorde her på bygda i gamledager har min eldgamle nabo fortalt meg
Det er visst det man fortsatt skal gjøre. Ikke nødvendigvis henge det på postkassen, men gjøre det tydelig for postmannen at det er kommet feil :)

Framleis etter 2 1/2 år (!) får vi post etter dei som budde i huset før oss. Har gitt beskjed sikkert 20 gongar, men det kjem enno litt innimellom. Heldigvis har vi raud postkasse på stativet vårt, så eg setter berre kryss over adressa, skriv "flytta" på konvolutten og puttar den i den raude kassen. Forferdelig irriterande greier det der!

Forrige eier tok ikke adresseforandring på adressert reklame som for elskempel H&M og sånn. Jeg sendte melding de første gangene, men etterhvert bare kastet jeg det. Vi hadde konflikt med dem, så gadd ikke være så snill. Sak med eierskifteforsikringen fordi dem hadde holdt tilbake opplysninger om masse! Da får dem fikse opp i egen post selv etter en viss tid. Ærlig talt.

Det er litt det jeg er redd for at skal skje her. Det er ikke bare lett å skifte adresse, jeg får fortsatt post på mine foreldres adresse selv om jeg ikke har bodd der på mange år. Enkelte ting er det ikke så lett å bytte adresse på heller. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal oppdatere adressen hos Foreldre & Barn, om jeg skal det i det hele tatt. Får bare fortsette å lete. Men det er kjekt å se at så mange tar ansvar. Vitner om at vi fremdeles bryr oss tenker jeg :-)

Det er litt det jeg er redd for at skal skje her. Det er ikke bare lett å skifte adresse, jeg får fortsatt post på mine foreldres adresse selv om jeg ikke har bodd der på mange år. Enkelte ting er det ikke så lett å bytte adresse på heller. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal oppdatere adressen hos Foreldre & Barn, om jeg skal det i det hele tatt. Får bare fortsette å lete. Men det er kjekt å se at så mange tar ansvar. Vitner om at vi fremdeles bryr oss tenker jeg :-)
Foreldre og barn har garantert en mailadresse eller et telefonnummer. Evt er dem også på Facebook. Du man sende dem en melding der med ny adresse. Jeg har sendt Mail til telefonkatalogen og fortalt om ny adresse også, da tok det to dager, så var den oppdatert. Det er de færreste i dagens samfunn som ikke lar seg kontakte på enten Mail eller telefon. Jeg gidder ikke være barnepike mer enn 6 mnd tid når jeg har sagt i fra så mange ganger. Hvertfall ikke når de juger til eierskifteforsikringen og sier at det er vi som har ødelagt de tingene. Da gir jeg f.

Skrevet " ukjent adresse" på konvolutten og lagt den i den røde postkassa, eller satt oppå postkassene. (Vi har alle postkassene våre innendørs)

Hender vi får naboens post i postkassen, da legger jeg det bare i den rette postkassen. Har ikke fått annen feil post.

Foreldre og barn har garantert en mailadresse eller et telefonnummer. Evt er dem også på Facebook. Du man sende dem en melding der med ny adresse. Jeg har sendt Mail til telefonkatalogen og fortalt om ny adresse også, da tok det to dager, så var den oppdatert. Det er de færreste i dagens samfunn som ikke lar seg kontakte på enten Mail eller telefon. Jeg gidder ikke være barnepike mer enn 6 mnd tid når jeg har sagt i fra så mange ganger. Hvertfall ikke når de juger til eierskifteforsikringen og sier at det er vi som har ødelagt de tingene. Da gir jeg f.

Nei, du har jo en veldig god grunn til å ikke gi deg, så den er helt husrein :)
Prøver å finne mailadressen til F&B ser du, men går meg litt vill i jungelen der. Som jeg har forstått ligger det under et firma som har flere typer blad, så hva som er riktig adresse er jeg veldig usikker på. Men så vidt jeg vet leveres det av avisbudet her, kanskje jeg må si ifra til dem. Jaja, finner vel ut av det innen posten er ferdig med å ettersende :D

Nei, du har jo en veldig god grunn til å ikke gi deg, så den er helt husrein :)
Prøver å finne mailadressen til F&B ser du, men går meg litt vill i jungelen der. Som jeg har forstått ligger det under et firma som har flere typer blad, så hva som er riktig adresse er jeg veldig usikker på. Men så vidt jeg vet leveres det av avisbudet her, kanskje jeg må si ifra til dem. Jaja, finner vel ut av det innen posten er ferdig med å ettersende :D
FORELDRE & BARN
abo-foreldre@egmont.com

Back
Topp