Post i feil postkasse

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Om du får noen andres post, hva gjør du da?
En ting er jo om det er kort avstand til huset, postkassen deres, men hva om du må kjøre en tur for å få posten frem? Eller kanskje posten skal til en annen kommune? Hva om du flytter inn i et nytt hus og får posten til den forrige beboeren?

Her fikk vi litt post etter forrige eier. Sendte bare melding til dem, så kom de å hentet. Hadde det vært veldig langt unna, så hadde jeg nok tilbudt meg å sende det eller noe.

Et sted jeg bodde kom det post til ørten andre. Jeg la det bare i en pose og skrev en lapp til postmannen/damen at det umulig kunne bo typ 10 andre i vår lille toroms. :p Sto jo navn på kassen. Hehe... Skjedde ikke etter det. Og her vi bor nå har det vært endring i gatenummer, så får ofte naboens post. det er jo bare å gå noen meter da. :)

Her har postbudet drevet å dumpe mengder post som ikke er vår i kassen vår, over lengre tid.
Er det post til naboene, så sorterer vi det og legger det i riktig kasse, er det til andre, så tar vi det med når vi skal på butikken og leverer på posten.

Forrige eier tok ikke adresseforandring på adressert reklame som for elskempel H&M og sånn. Jeg sendte melding de første gangene, men etterhvert bare kastet jeg det. Vi hadde konflikt med dem, så gadd ikke være så snill. Sak med eierskifteforsikringen fordi dem hadde holdt tilbake opplysninger om masse! Da får dem fikse opp i egen post selv etter en viss tid. Ærlig talt.

Har fått litt til forrige eier og det har jeg lagt tilbake i den røde postkassa med riktig adresse:)

Ellers har jeg levert på posten om jeg ikke kan den faktiske adressen.

Fikk en gang en brev som skulle et helt annet sted enn her, var ikke engang adressert hit, og det leverte jeg på posten 3 ganger før vi ikke fikk det igjen... skjønner ikke hva den som leverte post drev med da, for gatenavnet var ikke engang i nærheten:p

Leverer det på posten, eller legger det over postkassestativet når været holder, så kan postmannen ta det med seg tilbake.

Leverer tilbake på posten, om det ikke er gangavstand. Tredje gang vi fikk samme brev leverte jeg tilbake med ikke bare info om at de har flyttet, jeg skrev på adressen.

Lever på posten med mindre postkassa henger der med våre.

Om det bare er lagt feil blant de mange postkassene i underetasjen så tar jeg det bare i postkassen dems, ellers går det vil posten

Tar det med tilbake til jobben og tulleerter med de som gjorde feilen :p
Postkassa mi er godt navna med både navn og adr. Men såklart. Feil skjer. Er jeg fri fra jobb, legger jeg den i en rød kasse. Der må de oppi hver dag. Er det til naboen, legger jeg det i naboen sin.

Men det er utrolig hvor mye som faktisk kan henge fast i brevet bak som man ikke legger merke til med en gang ;)

Men det er utrolig hvor mye som faktisk kan henge fast i brevet bak som man ikke legger merke til med en gang ;)

Var dette jeg tenkte med det ene brevet vi fikk. Men når vi fikk det samme brevet for tredje gang, konkluderte jeg med at det må være litt latskap:p haha

Som jeg skrev tidligere, var dette et brev med en heeelt annen adresse og jeg skrev det t.o.m på en ekstra gang så det ble tydeligere. Allikevel så havnet det hos oss??? :p

Tar det med tilbake til jobben og tulleerter med de som gjorde feilen :p
Postkassa mi er godt navna med både navn og adr. Men såklart. Feil skjer. Er jeg fri fra jobb, legger jeg den i en rød kasse. Der må de oppi hver dag. Er det til naboen, legger jeg det i naboen sin.

Bra du ikke jobber her ;-)

Var nærme med å ville kjefte ut postmannen som var her for noen mnd siden!
Navnet mitt står klart og tydelig på postkassa men han så vist ikke det så vi fikk ikke et veldig viktig brev som var co registrert til meg (kort som viser at mannen har lovlig opphold, skulle reise til Egypt og desperat etter det kortet!)
Den postmannen burde være glad for at det akkurat var nok tid til å sende det en gang til. Og vi har skrevet navn på nytt, da i skrift størrelse 34 mener jeg det var :-P

Var dette jeg tenkte med det ene brevet vi fikk. Men når vi fikk det samme brevet for tredje gang, konkluderte jeg med at det må være litt latskap:p haha

Som jeg skrev tidligere, var dette et brev med en heeelt annen adresse og jeg skrev det t.o.m på en ekstra gang så det ble tydeligere. Allikevel så havnet det hos oss??? :p
Da er det litt drøyt ja... :o Da hadde jeg blitt sur selv :p

Bra du ikke jobber her ;-)

Var nærme med å ville kjefte ut postmannen som var her for noen mnd siden!
Navnet mitt står klart og tydelig på postkassa men han så vist ikke det så vi fikk ikke et veldig viktig brev som var co registrert til meg (kort som viser at mannen har lovlig opphold, skulle reise til Egypt og desperat etter det kortet!)
Den postmannen burde være glad for at det akkurat var nok tid til å sende det en gang til. Og vi har skrevet navn på nytt, da i skrift størrelse 34 mener jeg det var :-P
Den er kjip ja :( Jeg er perfeksjonist på jobben :p Jeg hater klager. Så da går jeg for å gjøre det beste jeg kan. Gjør man det rett, slipper man å få kjeft :p Bra dere fikk det da!

Legger i rød kasse, skjer ofte her så pleier å samle opp og ta en tur i uka eller noe :/

Om det er til noen i veien vi bor i putter jeg det i kassa deres da vi deler stativ med hele veien.
Er det til noen andre går det i retur til posten, enten i rød kasse eller pib.

Back
Topp