Positive IVF-erfaringer

Bkno9875750

Første møte med forumet
Hei,

Jeg trenger sårt å høre noen positive IVF-erfaringer. Jeg føler jeg bare hører om folk som har vært i IVF-behandling i årevis, og som bare sitter igjen med negative tester og spontanaborter.

Jeg skal selv i gang med IVF denne høsten, etter å ha prøvd naturlig i 1,5 år. Problemet hos oss er at jeg har sjeldne og uregelmessige eggløsninger. Ellers ser alt bra ut både når det gjelder sædkvalitet, AMH og forholdene i livmoren.

Jeg må understreke at jeg har den største medfølelse for dem som er ufrivillig barnløse i årevis. Jeg har "bare" prøvd i 1,5 år, og jeg syns det har vært en ekstrem påkjenning. Kan ikke forestille meg hvordan det er for dem som har utallige IVF-forsøk bak seg.

Men: Har du en positiv IVF-historie - del den gjerne med en som gruer seg. Jeg føler jeg trenger litt håp før jeg skal sette i gang:) Del gjerne også hvorfor du trengte IVF i utgangspunktet.
 
Trengte IVF pga redusert sædkvalitet.
Ble overstimulert på første stimulering, så fikk dog totalfrys, MEN.. prossessen gikk fort, og spiren satt på første fryseforsøk.
Fikk fire embryo på frys i november 2020, har brukt to av dem, og de har blitt til to friske barn.
 
Prøvde i 1 år og 2 mnd uten napp. Fant ikke noe galt. Første runde IVF ble én satt inn og en på frys. Full klaff på første! Storebror ble født januar 19. Lillebror kom spontant og ble født juni 20. Nå har vi satt inn den vi hadde igjen på frys og lillesøster kommer i september.

Har en venninne som slet med PCO og manglende eggløsning, fikk kun ut ett befruktet egg under IVF og hun er nå 6 år :) Lillesøster kom spontant og er nå 2 år.

Husk at det er ting du kan gjøre frem til du skal starte med IVF for å bedre sjansene dine. Vil anbefale deg å lese Hva og Når skal vi spise av Marit Kolby og Glukoserevolusjonen av Jessie Inchauspé. Masse lykke til!
 
Jeg og mannen har prøvd i ca tre år, ingenting galt med noen av oss, regelmessige eggløsninger men mistenker at kanskje folliklene mine vokser seg litt for store før de slipper og at det er der problemet ligger. Begynte med første sprøyte 19.april, merket ikke noe særlig til bivirkninger, egguttak den 30.april hvor vi fikk ut 17 egg, innsett av en blasto 5.mai og positiv hcg blodprøve den 14.mai, foreløpig er jeg fortsatt gravid så her satt det på første forsøk :happy: Det verste for meg var uttak og innsett, men det er kortvarig smerte og ble raskt bedre når jeg var ferdig.
 
Jeg og mannen har prøvd i ca tre år, ingenting galt med noen av oss, regelmessige eggløsninger men mistenker at kanskje folliklene mine vokser seg litt for store før de slipper og at det er der problemet ligger. Begynte med første sprøyte 19.april, merket ikke noe særlig til bivirkninger, egguttak den 30.april hvor vi fikk ut 17 egg, innsett av en blasto 5.mai og positiv hcg blodprøve den 14.mai, foreløpig er jeg fortsatt gravid så her satt det på første forsøk :happy: Det verste for meg var uttak og innsett, men det er kortvarig smerte og ble raskt bedre når jeg var ferdig.
Gratulerer❤️ Hvorfor tror du folliklene dine vokser seg for store? Hvilken syklusdag pleier du å ha eggløsning?☺️
 
Gratulerer❤️ Hvorfor tror du folliklene dine vokser seg for store? Hvilken syklusdag pleier du å ha eggløsning?☺️
Tusen takk :love7 Hadde ofte follikler på 22-23 mm på cd 12-13 (altså rundt da man skal ha eggløsning) men eggløsning skjedde ikke før ca 3-4 dager senere (sjekket med blodprøver) og iogmed at de vokser rundt 2mm i døgnet så har de jo da blitt altfor store/modne når de slipper.. leste mye på forum fra andre land at dette var noe mange slet med faktisk men fikk aldri noe konkret svar på det fra gynekolog.. det virket ikke som en problemstilling de hadde mye peiling på:happy090 måtte ovitrelle til for at de skulle slippe til riktig tid:happy:
 
Back
Topp