Bkno9875750
Første møte med forumet
Hei,
Jeg trenger sårt å høre noen positive IVF-erfaringer. Jeg føler jeg bare hører om folk som har vært i IVF-behandling i årevis, og som bare sitter igjen med negative tester og spontanaborter.
Jeg skal selv i gang med IVF denne høsten, etter å ha prøvd naturlig i 1,5 år. Problemet hos oss er at jeg har sjeldne og uregelmessige eggløsninger. Ellers ser alt bra ut både når det gjelder sædkvalitet, AMH og forholdene i livmoren.
Jeg må understreke at jeg har den største medfølelse for dem som er ufrivillig barnløse i årevis. Jeg har "bare" prøvd i 1,5 år, og jeg syns det har vært en ekstrem påkjenning. Kan ikke forestille meg hvordan det er for dem som har utallige IVF-forsøk bak seg.
Men: Har du en positiv IVF-historie - del den gjerne med en som gruer seg. Jeg føler jeg trenger litt håp før jeg skal sette i gang
Del gjerne også hvorfor du trengte IVF i utgangspunktet.
Jeg trenger sårt å høre noen positive IVF-erfaringer. Jeg føler jeg bare hører om folk som har vært i IVF-behandling i årevis, og som bare sitter igjen med negative tester og spontanaborter.
Jeg skal selv i gang med IVF denne høsten, etter å ha prøvd naturlig i 1,5 år. Problemet hos oss er at jeg har sjeldne og uregelmessige eggløsninger. Ellers ser alt bra ut både når det gjelder sædkvalitet, AMH og forholdene i livmoren.
Jeg må understreke at jeg har den største medfølelse for dem som er ufrivillig barnløse i årevis. Jeg har "bare" prøvd i 1,5 år, og jeg syns det har vært en ekstrem påkjenning. Kan ikke forestille meg hvordan det er for dem som har utallige IVF-forsøk bak seg.
Men: Har du en positiv IVF-historie - del den gjerne med en som gruer seg. Jeg føler jeg trenger litt håp før jeg skal sette i gang
Det verste for meg var uttak og innsett, men det er kortvarig smerte og ble raskt bedre når jeg var ferdig.
Hadde ofte follikler på 22-23 mm på cd 12-13 (altså rundt da man skal ha eggløsning) men eggløsning skjedde ikke før ca 3-4 dager senere (sjekket med blodprøver) og iogmed at de vokser rundt 2mm i døgnet så har de jo da blitt altfor store/modne når de slipper.. leste mye på forum fra andre land at dette var noe mange slet med faktisk men fikk aldri noe konkret svar på det fra gynekolog.. det virket ikke som en problemstilling de hadde mye peiling på
måtte ovitrelle til for at de skulle slippe til riktig tid

Jeg holdt meg unna koffein, brus og spiste veldig sunt i starten før positiv test.Gikk også på cylogest for sikkerhetsskyld. Håper spiren sitter
Gikk på medisiner som gikk overraskende bra, oppfølgingen og ultralydene var alle gode og fine opplevelser, uttaket var ganske vondt men var godt forberedt på det - innsett var walk in the park, og venting på testdato var tortur