Polypper og mandler

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Noen som har erfaringer å dele med operasjon av polypper og delvis fjerning av mandler på små barn?

2 åringen skal opereres i morgen om han er frisk nok. Hoster fortsatt litt, men han er jo kronisk tett, så veldig spent på om de opererer eller ikke. De ville ha oss opp for å vurdere det uansett sa anestesi.

Gjerne tips til hvordan vi foreldre ikke skal dø av nerver når han opereres.
Tips til å klare å holde han fastende helt til kl 10:00!
Tips til tiden etter operasjon.

På forhånd tall til de som vil dele erfaringer [emoji170]
 
Storebror fjernet mandlene i januar, da var han 3.5 år. Jeg er en av disse overbekymrede mammaene, men passet virkelig på å ikke legge mine bekymringer på han. Vi snakket om hva som skulle skje, at mamma og pappa ville være der, og at han skulle få så mye is han bare orket etter operasjonen. Viktig å forklare, men ikke overkomplisere. :) Han var med på å fylle opp fryseren med is på forhånd, veldig stas. :)

Fastingen gikk veldig bra, selv om operasjonen ble utsatt i en time. Vi hadde med nettbrett, tegnesaker og bøker, så tiden gikk. Jeg må innrømme at jeg gråt i det han sovnet i armene mine inne på operasjonssalen (han fikk det ikke med seg), det var veldig rart at kroppen ble helt slapp. Men, jeg visste jo at det skulle gå bra. Jeg hadde spurt en million spm. på forhånd, og lest alt som kunne leses.

Da han våknet reagerte han litt på at han hadde rar stemme, men vi hadde med en gave til han, så fortvilelsen gikk raskt over. Min har bestandig vært en skravlekopp, da mener jeg at han til og med snakker i søvne (klarer ikke være stille kopp :D), så jeg var litt bekymret over dette med en gang. Det gikk helt fint. Jeg sov inne hos han i 3 uker etter operasjon, bare sånn what if. :oops: Det verste var å skulle holde han rolig i 2 uker, det er bittelitt vanskelig med en energirik 3-åring, som vil herje med lillebror. Det var også vanskelig å ikke skulle gi han lunket melk på morgen og kveld (dette er noe han elsker). ❤️ Alt gikk helt fint, myk kald mat i 2 uker, masse is og smoothie, holde mest mulig i ro, og passe på at smertestillende ikke går ut av kroppen før han får en ny pille.

Dette går kjempefint, masse lykke til. ❤️
 
Vi skal fjerne polypper. Ble sendt henvisning i dag. Men min sønn har blitt operert to ganger for brokk. Fastet 4 ganger pga andre ting også. Egentlig lettere det med å faste enn man skulle tru. Men vi spiser aldri foran han. Jeg spiser når han sover dupp eller når han er i narkose. Det går bra. Jeg gråt mye første gangen men da var han 8 uker gammel men bedre når han ble eldre. Min sønn er 2.5 år.
 
Begge mine har gjort det. Gikk helt fint. Var aller verst for mammahjertet mitt.

Vær forberedt på at han er litt "merkelig" når han våkner fra narkosen.
Jenta mi var helt fra seg når hun våknet, skrek, slo, var sløv og rar.. Vondt å se på, måtte legge meg i sengen med henne og holde henne der.
Sønnen min våknet veldig sent av narkosen og trengte maske med oksygen i noen timer etter han våknet.
Men alt dette var mer eller mindre vanlig forsto jeg det som. Vi ble passet på hele tiden, var aldri utrygg.

Du får nok følge han inn på operasjonsrommet også. Og være der til han er i narkose. Er ikke noe hyggelig det heller, men husk at han er trygg og i de beste hender.

Masse masse lykke til i morgen. Det går nok kjempebra skal du se.
 
Hvordan gikk det i dag?
 
Hvordan gikk det i dag?

De tok kun polyppene pga bemanning, så skuffet over at mandlene først blir tatt på nyåret.

Men utenom det gikk operasjonen kjempebra, alt før og etter også.
Bare at han spydde som en gris på kvelden her hjemme etter legging, stakkar liten [emoji30]
 
De tok kun polyppene pga bemanning, så skuffet over at mandlene først blir tatt på nyåret.

Men utenom det gikk operasjonen kjempebra, alt før og etter også.
Bare at han spydde som en gris på kvelden her hjemme etter legging, stakkar liten [emoji30]

Så han må under narkose igjen, pga lav bemanning. Det er for dårlig....

Stakkar liten, håper det er bedre nå. ❤️
 
Så han må under narkose igjen, pga lav bemanning. Det er for dårlig....

Stakkar liten, håper det er bedre nå. [emoji173]️

Går bra så lenge han får smertestillende [emoji173]️

Jeg er 99% sikker på at mandlene må ut på et tidspunkt. Aldri kjekt når de små må opereres [emoji31]
 
Hvordan gikk det egentlig?

De fjernet kun polyppene i denne omgang, så skuffet over at de ikke gjennomførte alt med det samme. Så blir ny operasjon på nyåret hvor de tar mandlene også.

Men lille klarte seg bra, de er tøffe disse små [emoji170]
 
De fjernet kun polyppene i denne omgang, så skuffet over at de ikke gjennomførte alt med det samme. Så blir ny operasjon på nyåret hvor de tar mandlene også.

Men lille klarte seg bra, de er tøffe disse små [emoji170]
Godt han klarte seg bra :) Det er bare at det ofte gjør så vondt i mammahjertet :Heartred

Håper dem får ordnet med alt neste gang. Veldig synd han må gjennom dette to ganger
 
Back
Topp