Pollenallergi :(

Line91

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Flere her inne som sliter med pollen allergi? jeg får ikke lov av legen til å ta pollen medisinene mine nå som jeg er gravid. Er spent på hvordan det skal gå, får lov å ta øyedråper og nesesprayen da, heldigvis :)

Jeg spurte både fastlegen og jordmor og de sa jeg kunne ta cetrizin uten problemer. Hvilken tar du til vanlig?

Flere her inne som sliter med pollen allergi? jeg får ikke lov av legen til å ta pollen medisinene mine nå som jeg er gravid. Er spent på hvordan det skal gå, får lov å ta øyedråper og nesesprayen da, heldigvis :)

Hva bruker du til vanlig av medisin? Synes det er veldig merkelig at legen din ikke gir deg lov til å bruke dem nå når du er gravid. De fleste legemidler har vært på markedet så lenge nå at det er masse dokumentasjon for at de er trygge å bruke av gravide. Du kan lese mer her - eller skrive ut artikkelen og gi den til legen din:
http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2015/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergi

Hilsen fra en (også allergisk) farmasøyt :)

Er ikke allergisk til vanlig, men reagerer på pollen når jeg er gravid, hodepine og rennende øyne... Bruker ikke noe allergimedisin da siden jeg ikke har vært allergisk noen annen gang og glemmer å ta det opp med legen når jeg er der:o

Hva bruker du til vanlig av medisin? Synes det er veldig merkelig at legen din ikke gir deg lov til å bruke dem nå når du er gravid. De fleste legemidler har vært på markedet så lenge nå at det er masse dokumentasjon for at de er trygge å bruke av gravide. Du kan lese mer her - eller skrive ut artikkelen og gi den til legen din:
http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2015/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergi

Hilsen fra en (også allergisk) farmasøyt :)
Bruker loratadin orifarm til vanlig. Har brukt de i flere år.
Hun sa at jeg skulle holde meg unna de så langt det lot seg gjøre, hvis det ble sånn at jeg reagerte så kraftig at jeg ikke kan være ute å sånn så kunne jeg til nød bruke de. Men fikk ikke utskrevet resept på de nå.

Jepp! Har helårsalleegi jeg da, så har slitt hele tiden, og blitt verre i svangerskapet! Bruker loratadin og polaramin nå, i tillegg til nasonex.

Bruker loratadin orifarm til vanlig. Har brukt de i flere år.
Hun sa at jeg skulle holde meg unna de så langt det lot seg gjøre, hvis det ble sånn at jeg reagerte så kraftig at jeg ikke kan være ute å sånn så kunne jeg til nød bruke de. Men fikk ikke utskrevet resept på de nå.

Merkelig lege. Går sikkert ut i fra eldgammel info i Felleskatalogen eller noe... Loratadin er ikke farlig å ta, så du behøver ikke bekymre deg for den lille :)

Jepp og tar cetirizin daglig året rundt. Pleier å ta Kenacort sprøyte, men kan jo ikke det nå....

Har også pollenallergi. Legen min vil ikke skrive ut resept på hverken allergi tabletter eller nesespray...:( rart det er så ulikt fra lege til lege..

Back
Topp