Pollenallergi

Jeg er veldig allergisk. Jeg er i et allergivaksinasjons program. Får sprøyte hver 6 uke i tre år. Har vel ett år igjen. Tar til vanlig Aerius tabletter. Men allergilegen min sa at jeg måtte gå over på Polaramin tabletter, for de var trygge i svangerskapet :) jeg kan ikke lavær å spise medisin, for da blir jeg sjuk av alt dette pollenet :/ :)
 
Jeg er veldig allergisk. Jeg er i et allergivaksinasjons program. Får sprøyte hver 6 uke i tre år. Har vel ett år igjen. Tar til vanlig Aerius tabletter. Men allergilegen min sa at jeg måtte gå over på Polaramin tabletter, for de var trygge i svangerskapet :) jeg kan ikke lavær å spise medisin, for da blir jeg sjuk av alt dette pollenet :/ :)

Dette har de gått helt bort fra nå! Be legen din om å oppdatere seg.
Du trenger ikke å gå på de som gjør deg utrolig trøtt og ikke virker engang.
 
Dette har de gått helt bort fra nå! Be legen din om å oppdatere seg.
Du trenger ikke å gå på de som gjør deg utrolig trøtt og ikke virker engang.
Vet at de ikke funker så bra. Eneste som fungerer hos meg er Aerius tablettene. Var lungelege Alf Heggeli V/Trondheim lungelegesenter som anbefalte Polaramin i svangerskapet. Jeg kunne også bruke Aerius, men det var ikke like mye utprøvd på gravide som polaramin var. Han sa også at Aerius går sikkert helt fint, men for å være bombesikker at alt gikk bra, så ga han meg Polaramin.
Så valget er vel egentlig mitt, om jeg tar sjansen på at det går bra med Aerius eller ikke :)
 
Vet at de ikke funker så bra. Eneste som fungerer hos meg er Aerius tablettene. Var lungelege Alf Heggeli V/Trondheim lungelegesenter som anbefalte Polaramin i svangerskapet. Jeg kunne også bruke Aerius, men det var ikke like mye utprøvd på gravide som polaramin var. Han sa også at Aerius går sikkert helt fint, men for å være bombesikker at alt gikk bra, så ga han meg Polaramin.
Så valget er vel egentlig mitt, om jeg tar sjansen på at det går bra med Aerius eller ikke :)

Men de har nå gått bort i fra at det er farlig for gravide. Nå husker ikke jeg hva den lege siden heter, men min lege bruker den aktivt. Der har de forsket på flere typer allergimedisiner og andre typer medesiner på gravide og kommet frem til at det utgjør ingen risiko og er like trygge som polaramin.
Selv om legene er flinke i sitt fag, så kan de dessverre lite om medesiner.
Jeg fikk beskjed av en overlege i fostermedesin at å ta en paracet i ny og ne ville skade nyrene på barnet mitt. Dette stemmer ikke, da paracet er ansett som trygg i svangerskapet, til og med anbefalt om man har for høy feber.
 
Men de har nå gått bort i fra at det er farlig for gravide. Nå husker ikke jeg hva den lege siden heter, men min lege bruker den aktivt. Der har de forsket på flere typer allergimedisiner og andre typer medesiner på gravide og kommet frem til at det utgjør ingen risiko og er like trygge som polaramin.
Selv om legene er flinke i sitt fag, så kan de dessverre lite om medesiner.
Jeg fikk beskjed av en overlege i fostermedesin at å ta en paracet i ny og ne ville skade nyrene på barnet mitt. Dette stemmer ikke, da paracet er ansett som trygg i svangerskapet, til og med anbefalt om man har for høy feber.
Dette vil jeg ikke diskutere. Jeg fikk alternativer og jeg tok et valg. Jeg står for det valget jeg tok. Det må være opp til hvert enkelt menneske å ta det valget man synes passer dem selv best. Jeg skjønner at du skriver at legene har gått bort ifra at det er farlig for gravide. Og det er helt greit. Jeg skulle bare opplyse trådstarter om mitt valg. Og trådstarter må velge hvem hun vil tro på av de tusen legene som finnes, og ta et valg hun selv kan stå for.

Jeg stoler ikke mer på min lege enn på din lege, eller noen andres. Jeg stoler på det som føles riktig for meg selv. Selv de beste kan ta feil :) . Og om mitt valg var rett for meg, vil det jo ikke si at det er riktig for noen andre ;)
 
JEg stoler langt med på tryggmammamedisin enn noen som helst enkeltlege. en enkeltlege er nettopp det, en enkeltlege, trygg mammamedisin er offentlig tjeneste for nettopp trygg bruk av medisin, drevet av RELIS, som driver med akkurat netopp dette. Altså. En lege er en lege. Trygg mammamedisin er de som har som jobb å vite dette her.

en enkeltlege eller jormor eller hva som helst, de stoler jeg ikke på over en felles offentlig tjeneste altså. Ikke et halvt sekund engang.
 
Dette vil jeg ikke diskutere. Jeg fikk alternativer og jeg tok et valg. Jeg står for det valget jeg tok. Det må være opp til hvert enkelt menneske å ta det valget man synes passer dem selv best. Jeg skjønner at du skriver at legene har gått bort ifra at det er farlig for gravide. Og det er helt greit. Jeg skulle bare opplyse trådstarter om mitt valg. Og trådstarter må velge hvem hun vil tro på av de tusen legene som finnes, og ta et valg hun selv kan stå for.

Jeg stoler ikke mer på min lege enn på din lege, eller noen andres. Jeg stoler på det som føles riktig for meg selv. Selv de beste kan ta feil :) . Og om mitt valg var rett for meg, vil det jo ikke si at det er riktig for noen andre ;)

Har da ikke kritisert valget ditt?!
Det må du velge selv, jeg sier bare at det er så mange leger som informerer feil, og det er det jeg reagerer på.
Min lege kan si hva han vil, men det er faktisk slik at sider som tryggmammamedesin er bedre informert enn lege. Leger kan faktisk ikke så mye om medesiner, det er farmasøyten som kan :)
Du må velge det du vil, jeg bare informerer om at de har nå gått helt bort i fra dette, og synes det er synd at leger driver fortsatt å sprer redsel blant gravid ;)
 
Men de har nå gått bort i fra at det er farlig for gravide. Nå husker ikke jeg hva den lege siden heter, men min lege bruker den aktivt. Der har de forsket på flere typer allergimedisiner og andre typer medesiner på gravide og kommet frem til at det utgjør ingen risiko og er like trygge som polaramin.
Selv om legene er flinke i sitt fag, så kan de dessverre lite om medesiner.
Jeg fikk beskjed av en overlege i fostermedesin at å ta en paracet i ny og ne ville skade nyrene på barnet mitt. Dette stemmer ikke, da paracet er ansett som trygg i svangerskapet, til og med anbefalt om man har for høy feber.
www.relis.no ?
 
Er de reseptfrie? :) jeg rakk ikke gå innom apoteket istad, planen var å spørre der, meeen det skjedde ikke :p
Ja det er de, men det er jo dyrere når det er reseptfritt :)
 
Jeg er kjempeallergisk året rundt, pollen på sommeren, og husstøv året rundt. Får aerius til vanlig fordi jeg ikke får noe særlig virkning av de "vanlige". Da jeg var hos legen sa jeg at det sto på nett at aerius var trygg, men hun mente ikke det samme, så går nå på cetirizin... Hjelper minimalt men uten noe som helst er det jo uholdbart.
Skulle ønske det kunne komme et klart svar på Aerius, trygg eller ikke trygg...
 
Jeg er kjempeallergisk året rundt, pollen på sommeren, og husstøv året rundt. Får aerius til vanlig fordi jeg ikke får noe særlig virkning av de "vanlige". Da jeg var hos legen sa jeg at det sto på nett at aerius var trygg, men hun mente ikke det samme, så går nå på cetirizin... Hjelper minimalt men uten noe som helst er det jo uholdbart.
Skulle ønske det kunne komme et klart svar på Aerius, trygg eller ikke trygg...

Bare be legen om å oppdatere sin kunnskap og les på relis.no!
Du kan jo selv ta med dokumentasjon til legen. Dette er tabellen som viser at det er trygt for både gravide og ammende :D ImageUploadedByBV Forum1428241103.129140.jpg
http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2015/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergi
 
Bare be legen om å oppdatere sin kunnskap og les på relis.no!
Du kan jo selv ta med dokumentasjon til legen. Dette er tabellen som viser at det er trygt for både gravide og ammende :D Vis vedlegget 110973
http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2015/Trygge_legemidler_til_gravide_og_ammende_med_pollenallergi
Har legetime 17 april, skal jammen meg ta med det bildet og vise henne! Kanskje det er håp for meg også i sommer :p
Satser på at hun ikke kommer med den store boka si som sist og si at det ikke er nok dokumentasjon.
 
Den store boken er udatert:p
Noen leger vil ikke forstå at verden beveger seg fremover!
Håper det ordner seg for det blir en slitsom tid fremover :(
 
Jeg bruker Aerius året rundt og har også brukt dem i svangerskapet.
Legen jeg var til sa de var trygge, så jeg stoler på det :)
 
Anbefaler deg kjøpe luftrenser fra enklere liv, den reddet samboer totalt her !!
 
Back
Topp