Pollenallergi

Bruker akupunktur. Av medisiner, så er det ingen jeg kan ta. Enten har de laktose i seg, eller så kan jeg ikke ta de i forhold til andre sykdommer jeg har. Og den sprøyta, fikk jeg kjempemasse bivirkninger av, og etter 14 dager mistet den effekten. Men akupunktur tar det hos meg uten problem.
 
noen som er eller har vært gravid med allergi`? tok dere noe da?? jeg har fått tabletter til legen men tør ikke å bruke de:p
 
Hei!

Ser at denne tråden er gammel fra 2014 men håper at noen ser dette likevel:)? Jeg er sterkt plaget av pollen i år men er redd for å ta de allergi tablettene jeg har brukt frem til jeg ble gravid som heter: Loratadin Orifarm 10mg pr.dag da det står i pakningsvedlegg at de ikke skal brukes av gravide. Kun dette merket som har fungert på min tette og rennende nese...

Har lest på nettet at legemiddelverket ikke har oppdatert sine pakningsvedlegg for hva som er trygt for gravide å bruke. Har dere noen oversikt over dette?

Hilsen 1.gangs mor snart 5 mnder på vei☺
 
Jeg har også brukt Loratadin før, fikk ingenting av legen da jeg var gravid for to år siden. Fikk beskjed om å kun bruke saltvann i øyne og nese. :/
 
En gang i høst skulle jeg få ny resept på allergipiller og da visste legen at vi forsøkte på barn. Jeg fikk resept på Loratadin og nasonex nesespray (den med grønn topp) fordi det kunne man også fint ta når man var gravid, han dobbeltsjekket også at det var ok for gravide.
PS: jeg har støv og middallergi så jeg tar piller året rundt.
Ser det er stor forskjell på hva legene anbefaler, noen er helt i mot og andre gir...
 
Brukte ingenting når jeg var gravid. Var en kjekk sommer...
Ingenting av annet virka. Så gadd ikke ta det da.

Men tar normalt ei sprøyte. Den holder meg i fin form hele sommern.
 
Jeg er gravid nå, og synes pollenallergien er mindre hissig på meg nå enn vanligvis. Tar ingen medisiner, men bruker vanligvis Aerius. Fikk beskjed av legen om å ikke ta, det er en såpass kort periode at jeg overlever.
 
Cetirizin mylan
 
Hei!

Ser at denne tråden er gammel fra 2014 men håper at noen ser dette likevel:)? Jeg er sterkt plaget av pollen i år men er redd for å ta de allergi tablettene jeg har brukt frem til jeg ble gravid som heter: Loratadin Orifarm 10mg pr.dag da det står i pakningsvedlegg at de ikke skal brukes av gravide. Kun dette merket som har fungert på min tette og rennende nese...

Har lest på nettet at legemiddelverket ikke har oppdatert sine pakningsvedlegg for hva som er trygt for gravide å bruke. Har dere noen oversikt over dette?

Hilsen 1.gangs mor snart 5 mnder på vei☺
Se på legemiddelhåndboken på nett så finner du ut at antihistaminer ikke har vist å ha effekt på fosteret, selv bruker jeg livostin nesespray og det hjelper veldig godt! Har støvallergi som blir verre om sommeren og har klart meg kjempefint bare med den :)
Men snakk med legen og få eventuelt han/hun til å sjekke opp
 
Back
Topp