Pollenallergi

smash

Forumet er livet
VIP
Hva slags medisiner bruker dere?
Jeg tar zyrtec og skal hente en nesespray på apoteket etterpå som jeg har fått resept på.
Håper den er god! Erfaringer?

Jeg blir gaaal av pollenallergien, og har aldri vært så dårlig før!
Ubrukelig vankelig å sove om natta.

Har også hørt noe om en sprøyte man kan ta?

Jeg bruker hele apoteket nå... :p
Men 10 mg aerius, 40 mg predinsolon, dobbel dose rhinocort i nesen to ganger om dagen, og ventolin 6 ganger om dagen.
Blir jeg ikke bedre nå så er det ikke håp :p
Håper du får rhinocort til nesen din, den er utrolig bra mot allergi :)
Kanskje du kunne prøvd en annen allergi medesin enn zyrtec også? Kanskje det er en annen tablett som fungerer bedre for deg?
God bedring, håper du føler deg bedre snart :)

Sprøyta er super, vel verdt å snakke med legen din om dette :)
Sent from my iPhone using BV Forum

Har en stebror som tar sånne sprøyter og skryter uhemmet, men selv har jeg aldri prøvd det.

Her spiser jeg Kestine (mye mer fornøyd med den enn zyrtecen) og bruker Livostin øyedråper. Ellers er vel det som har gjort størst nytte for pollenallergien min å bygge nytt hus med ventilasjonsanlegg.... :-p

Jeg bruker hele apoteket nå... :p
Men 10 mg aerius, 40 mg predinsolon, dobbel dose rhinocort i nesen to ganger om dagen, og ventolin 6 ganger om dagen.
Blir jeg ikke bedre nå så er det ikke håp :p
Håper du får rhinocort til nesen din, den er utrolig bra mot allergi :)
Kanskje du kunne prøvd en annen allergi medesin enn zyrtec også? Kanskje det er en annen tablett som fungerer bedre for deg?
God bedring, håper du føler deg bedre snart :)

Sprøyta er super, vel verdt å snakke med legen din om dette :)

Oi, er det så mye der ute man kan velge mellom! Det visste jeg ikke!
Skal hente nesesprayen etterpå, og blir jeg ikke bedre av den, skal jeg nevne alt du remset opp her nå for legen:)

Er du skikkelig, skikkelig, skikkelig allergisk eller? Siden du bruker så mye forskjellig på en gang?

Oi, er det så mye der ute man kan velge mellom! Det visste jeg ikke!
Skal hente nesesprayen etterpå, og blir jeg ikke bedre av den, skal jeg nevne alt du remset opp her nå for legen:)

Er du skikkelig, skikkelig, skikkelig allergisk eller? Siden du bruker så mye forskjellig på en gang?

Ja, jeg er veldig allergisk mot pollen. Dette er en slitsom tid, der jeg føler meg syk hver eneste dag, sover ikke noe. Jeg tetner skikkelig og får ikke puste. Eneste som er greit er øynene :p De klør, men ikke sånn verst de :) Ja, det er masse å bruke der ute! Håper du finner noe som virker :)

Ja, jeg er veldig allergisk mot pollen. Dette er en slitsom tid, der jeg føler meg syk hver eneste dag, sover ikke noe. Jeg tetner skikkelig og får ikke puste. Eneste som er greit er øynene :p De klør, men ikke sånn verst de :) Ja, det er masse å bruke der ute! Håper du finner noe som virker :)

Sånn jeg føler meg å. Værst på kvelden og natta. Hva med deg?
Er skikkelig dårlig i år, i forhold til de andre årene.

Loratadin Orifarm 10 mg begynte jeg på i fjor. De funka supert på meg i fjor, så håper de funker bra i år også. :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Sånn jeg føler meg å. Værst på kvelden og natta. Hva med deg?
Er skikkelig dårlig i år, i forhold til de andre årene.

Jeg synes det er forferdelig hele døgnet nå. Ligger kun inne på sofaen, og klarer ikke å gjøre stort!
Så vi får håpe at det kommer litt regn så det letter litt igjen :)
Det har vært ekstremt de siste dagene nå så tror veldig mange sliter..

Jeg synes det er forferdelig hele døgnet nå. Ligger kun inne på sofaen, og klarer ikke å gjøre stort!
Så vi får håpe at det kommer litt regn så det letter litt igjen :)
Det har vært ekstremt de siste dagene nå så tror veldig mange sliter..

Uff, så kjedelig å ikke kunne være ute å nyte sola! Jeg nekter å sitte inne, så sitter ute pottetett og nyser :P

Uff, så kjedelig å ikke kunne være ute å nyte sola! Jeg nekter å sitte inne, så sitter ute pottetett og nyser :P

Jeg får astma anfall av å sitte ute og jeg orker ikke å tilbringe mine kvelder på legevakten, så må nesten bare stenge meg inne :(
Men kjempe kjipt for våren er jo så fantastisk :)

Jeg får astma anfall av å sitte ute og jeg orker ikke å tilbringe mine kvelder på legevakten, så må nesten bare stenge meg inne :(
Men kjempe kjipt for våren er jo så fantastisk :)

Oi, såpass! Føler med deg!! Vet du når den værste pollensesongen er over?

Oi, såpass! Føler med deg!! Vet du når den værste pollensesongen er over?

Det er nok litt inviduelt, men nå er det jo Bjørka som er verst, så kommer gress, så er det or tror jeg.
Jeg reagerer verst på Bjørk og reagerer en del på gress, men da fungerer medesiner. Så for meg er april/mai verst :)

Det er nok litt inviduelt, men nå er det jo Bjørka som er verst, så kommer gress, så er det or tror jeg.
Jeg reagerer verst på Bjørk og reagerer en del på gress, men da fungerer medesiner. Så for meg er april/mai verst :)

Godt april nesten er over. Bare mai igjen da :)

Eneste som gjør at jeg fungerer gjennom hverdagen for tiden er polaramin. De er av den"gamle" typen allergimedisin og har en litt kjedelig bivirkning; en blir ganske trøtt av dem. (Har rød trekant på så en bør være forsiktig med bilkjøring). Men de funker. (Har prøvd mange forskjellige merker uten tilstrekkelig effekt).

Nesespay: flutide nasal. De er kjempegode og inneholder kortison og gjør at jeg slipper og nyse meg gjennom dagen!

Livostin øyedråper lindrer kløende øyne.

Jeg bruker vanligvis aerius, livostin og avamyst (tror den heter det). Men har ikke merket noe enda i år - kanskje det har gått over? *håpe* :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Går på Aerius nesespray og tabletter og ventoline ved behov. Kjenner til at det har vært mye innesitting da det stod på som verst, men her har det roet seg litt med pollen heldigvis så nå er det godt og sitte ute og kose seg i sola :) Håper dere og har det bedre nå :)

Back
Topp