politiattest

litjpiå

Glad i forumet
Skal snart begynne studiene, og må levere politiattest. Men hva slags dokument er det som skal leggest ved for å bekrefte at jeg må ha attest? :) har hatt permisjon ett år, så får ikke noe slags papir i posten i år tror jeg. Eller skal det ligge på nett kanskje? :)

Du skal ha politiattest for å begynne på studie? Da må du ha en bekreftelse fra skolen på at du skal ha det regner jeg med. Jeg måtte ha fra arbeidsgiver. Så laster du det opp på nettet og søker på nettet.

Det stod i mailen jeg fikk med info om studiet at jeg trengte attest, så jeg printet ut og gulet den delen. La ved et skjema jeg fant på nett og kopi av passet.

Du kan få høgskolen til å skrive ut bekreftelse for deg, eller sende ved kopi av velkomstbrevet der det står at du må ha politiattest.

Det stod i mailen jeg fikk med info om studiet at jeg trengte attest, så jeg printet ut og gulet den delen. La ved et skjema jeg fant på nett og kopi av passet.
Tenker dette er fint eller bare dokumentasjon på studieplass :)

Tusen takk for svar! Men problemet er vel at jeg ikke får noe velkomst mail/papir i år, siden jeg fikk det i fjor før permisjonen. Kan sikkert ikke levere 1år gammel dokumentasjon. Men får gå innom studiestedet mitt å be om utskrift da! :)

Tusen takk for svar! Men problemet er vel at jeg ikke får noe velkomst mail/papir i år, siden jeg fikk det i fjor før permisjonen. Kan sikkert ikke levere 1år gammel dokumentasjon. Men får gå innom studiestedet mitt å be om utskrift da! :)
Tenker du bare kan kontakte administrasjonen på skolen☺️ Tror jeg må fornye min til studie neste år

Du kan be om forespørsel av politiattest hos skolen, eller så kan du finne frem informasjonen der det står om det.
Altså.. Jeg tok bilde av informasjon som sa at "dette studiet krever politiattest", og la ved bekreftelse på at jeg var kommet inn på studiet. Det var nok..

De fikser fort en bekreftelse fra høgskolen til deg :) har fått den dagen etterpå når jeg har bedt om å få.

Da jeg gikk sykepleien varte attesten alle tre årene. Ettersom jeg hadde et års pause måtte jeg ha ny siste året bare. Så kanskje du ikke trenger å levere ny?

Tok permisjon etter to uker av første året, så har ikke levert enda :)
Åja da så;) hvis ikke du har papirer på det, bør det ikke være så vanskelig å få tak i det. Og for oss var det ikke så stress at vi måtte ha det klart til skolestart. Tidsfristen var gjerne litt før vi skulle ut i praksis eller noe.

Åja da så;) hvis ikke du har papirer på det, bør det ikke være så vanskelig å få tak i det. Og for oss var det ikke så stress at vi måtte ha det klart til skolestart. Tidsfristen var gjerne litt før vi skulle ut i praksis eller noe.
Samme her, den må være levert før praksisen starter.

Back
Topp