Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Rekekreke skrev:
Kutte internetten hans?hissigproppen skrev:
Sist gang det ble gjort så klikka det for han og han lyyyyste i sinne, gikk mot pappa og trua med å grisebanke han om han ikke tok den på igjen....
*lykkeligst* skrev:
Rekekreke skrev:
Sist gang det ble gjort så klikka det for han og han lyyyyste i sinne, gikk mot pappa og trua med å grisebanke han om han ikke tok den på igjen....
Og så ble den satt på igjen? Sorry å si det, men det virker som han er syk, og ved å koble på internetten igjen når han truer med grisebank "vinner" han. Det er jo fader som å oppdra en 4-åring!
Jeg hadde heller ringt politi eller lege/psykiater for hjelp. Han kan jo ikke få viljen sin i alt og alle fordi at ellers "grisebanker han dere".
Skjønner det er forferdelig for dere alle da, og håper dere finner på noe lurt.
Rekekreke skrev:
*lykkeligst* skrev:
Rekekreke skrev:
Og så ble den satt på igjen? Sorry å si det, men det virker som han er syk, og ved å koble på internetten igjen når han truer med grisebank "vinner" han. Det er jo fader som å oppdra en 4-åring!
Jeg hadde heller ringt politi eller lege/psykiater for hjelp. Han kan jo ikke få viljen sin i alt og alle fordi at ellers "grisebanker han dere".
Skjønner det er forferdelig for dere alle da, og håper dere finner på noe lurt.
Dette er lenge siden da... ett par år sikkert, men det sitter jo friskt i minne til pappa, jeg bodde ikke her på det tidspunktet så jeg vet ikke...
Jeg tror det er en blanding av mange ting, at pappa er glad i han og vet at internett betyr mye, at vi ikke vil bli slengt dritt om i alle hjørner rundt oss, men det blir vi jo tydeligvis alikevell...
Jeg er usikker på om jeg skal snakke med pappa om krangelen i dag eller ikke...
Jeg er liksom storesøster, det er min jobb å beskytte han på en måte, ikke "sladre" til pappa.... Så jeg føler liksom ikke jeg kan si noe for da kan det være han får kjeft(jeg vet det er barnslig osv, men instinkter og gamle vaner er sterke)...
Lurer på om jeg bare skal ringe noen fagpersoner og forklare, vil liksom ikke snu ryggen til en gutt som faktisk trenger en masse hjelp heller på en måte...
Det høres ut som (ut i fra det du skriver) at han har et psykisk problem. Når du kombinerer vekten med temperamentet og den manglende evne til å ta vare på seg selv(som mangler når du er 20 år og oppfører deg slik!)så vil jeg tro at han har et virkelig problem.MICAmor skrev:
Har han alltid vært "annerledes"? Eller er det noe som har blitt gradvis mer synlig?
Rekekreke skrev:
Det høres ut som (ut i fra det du skriver) at han har et psykisk problem. Når du kombinerer vekten med temperamentet og den manglende evne til å ta vare på seg selv(som mangler når du er 20 år og oppfører deg slik!)så vil jeg tro at han har et virkelig problem.MICAmor skrev:
Har han alltid vært "annerledes"? Eller er det noe som har blitt gradvis mer synlig?
Han har altid vært litt anderledes, men det har gradevis blitt værre... Han har ad/hd da, men nekter medisiner...
MICAmor skrev:
Rekekreke skrev:
Han har altid vært litt anderledes, men det har gradevis blitt værre... Han har ad/hd da, men nekter medisiner...
Hmm..Det vitner jo også om en manglende innsikt i virkeligheten. Jeg kjenner flere med adhd som er "normale" så lenge de går på medisinene sine ,men temperamentsproblemer kommer fort når medisinene ikke blir tatt.
Har noen noen gang nevnt noe om at han kan ha adferdsforstyrrelser?
Uten å blande det med adhd altså,men at han kan ha to separate diagnoser på en måte? En form for Asperger kanskje? Det er IKKE bra at han får fortsette slik han gjør nå ,og det er viktig at haeg ville tatt kontakt med fastlege eller familieværn kontor - for å få vite hva man kan gjøre for å hjelpe! Han er jo en tikkende bombe desverre. Normale tenåringer/unge voksne går ikke fysisk til angrep på søster/nær familie på den måten der.
Vekten er jo også ett stort problem,som antagelig henger sammen med den manglende impulskontroll som han utviser..
( Huff ,dette er ingen lett sak for dere! Skal jeg komme å snakke alvor med din far? Han er antagelig ikke så mye eldre enn meg....)
hadde iallefall sluttet å gjøre rent etter ham, sluttet å vaske klær for ham ol.¤Sunshine¤ skrev:
hvorfor skal han gjøre noe , når det blir gjort for ham?
har han ikke rett på mer enn 2000 kr mnd?
Dere høres veldig inkonsekvente ut. Dere gjør alt for ham, samtidig klager dere og stiller krav (verbalt, men er motsatt i handling). Jeg kunne sagt mer, men jeg vet ikke....må innrømme jeg ikke liker at du legger ut så mye info om broren din på et åpent forum. Du har ikke akkurat vært anonym her. Sorry....Juliette skrev:
Rekekreke skrev:
Dere høres veldig inkonsekvente ut. Dere gjør alt for ham, samtidig klager dere og stiller krav (verbalt, men er motsatt i handling). Jeg kunne sagt mer, men jeg vet ikke....må innrømme jeg ikke liker at du legger ut så mye info om broren din på et åpent forum. Du har ikke akkurat vært anonym her. Sorry....Juliette skrev:
Jeg er forsåvidt enig med deg... Det var ikke særlig pent gjort av meg og skrive alt jeg skrev her nå....