poff

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
...

ignorer alle skrivefeil, jeg er stressa og da klarer jeg ikke konsetrere meg....

Nei, her er det vanskelig å gi noen råd. Hadde det vært min sønn hadde han fått en tidsfrist og bekjed om å finne seg et annet sted å bo. Ikke for å "blir kvitt problemet" men rett og slett for å lære seg folkeskikk og å klare seg selv.

Høres litt ut som om ingen stiller krav til han... Og da er det noen som rett og slett ikke klarer å ta ansvar selv.

jeg har lest alt, ser det hele for meg, håper noen har noen gode tips til hvordan man kan få åpnet øynene hans!

hehe huff... aner ikke hvilke tips jeg skal gi deg jeg... håper ihvertfall det skjer forandringer der snart for deres del...
Han hadde absolutt hatt godt av å være litt borte fra pcen sin.. akkurat som min lillebror

Slutt med å vaske klærne hans, og om han klager så får han bare gjøre det.

Det høres ut som han trenger å komme ut. Ikke for å møte venner, men kanskje i jobb, aktivitet eller noe? Mulig han er i ferd med å bli (eller er) deprimert?

Kan det være mulighet for å sette opp en ukeplan med hvem som lager middag hvilken dag, hvem som vasker klær hvilken dag, hvem som skal støvsuge når, osv, så det blir struktur på det?

Skal jeg være brutalt ørlig synes jeg det høres ut som om du og faren deres kan skylde veldig mye av dette på dere selv.

Dere har sydd puter under armene hans. Dere har gitt han alt han trenger, både av møbler, mat, husly ++, og dere har også gjort alt husarbeidet for ham, som og vaske klærne hans, rydde, handle, lage mat osv.

Hvordan kan dere forvente at han skal vokse opp og ta ett tak selv, hvis han har det så behagelig uten og løfte en finger?

Ja, i den ideelle verden hadde han tatt seg sammen alikevel, men han er tydeligvis ikke den typen, og dere lar ham jo slippe unna med det.

Dere må slutte og gjøre alt for ham og gi ham det han trenger, slik han blir nødt til og gjøre noe selv. Det tar sikkert tid, men jeg ser ikke hva annet dere kan gjøre!

hadde iallefall sluttet å gjøre rent etter ham, sluttet å vaske klær for ham ol.

hvorfor skal han gjøre noe , når det blir gjort for ham?

har han ikke rett på mer enn 2000 kr mnd?

Muskatt skrev:
Nei, her er det vanskelig å gi noen råd. Hadde det vært min sønn hadde han fått en tidsfrist og bekjed om å finne seg et annet sted å bo. Ikke for å "blir kvitt problemet" men rett og slett for å lære seg folkeskikk og å klare seg selv.

Høres litt ut som om ingen stiller krav til han... Og da er det noen som rett og slett ikke klarer å ta ansvar selv.

eg tror ikke problemet er folkeskitt nemlig... Jeg tror han helt særiøst tror at jeg og pappa er ute etter å gjøre livet hans til ett helvete... Og det er vi to som er to store idioter...
Jeg tror han helt særiøst tror at vi ikke er glade i han...
Her om dagen snakka han om at han ville ha farstest, så det i det minste var ett lite håp for att pappa ikke var pappan hans...

Han er mektlig psykisk syk etter hva jeg ser(litt vanskelig og lese  ut i fra ett forumsinnlegg kansje men)... Og man kaster ikke syke mennesker på gata...

¤Sunshine¤ skrev:
hadde iallefall sluttet å gjøre rent etter ham, sluttet å vaske klær for ham ol.

hvorfor skal han gjøre noe , når det blir gjort for ham?

har han ikke rett på mer enn 2000 kr mnd?

Jeg prøvde det i helgen, og da holdt jeg på å rive av meg håret...
Jeg laget middag, han skulle rydde opp, middag sto på bordet til klikka 03 om natta!!
Stua ble ommøbler, han inviterte hele vennegjengen på LAN uten å spørre meg i det hele tatt, og jeg har barn hjemme....

Han høres nøyaktig ut som min svoger på 20år.. bare at han bor hjemme alene med min svigermor og svigerfar..
Han er våken hele natta, og sover på dagen.. bidrar ikke med en dritt.. har skaffa seg 2 unger som han leverer i stua til sin mor annenhver helg, og selv ser han de maks 1 time selv.
han bor også gratis, og gidder ikke motta penger fra nav for da må han takke ja til den 3 jobben han får tilbydt..
Kjefter og smeller til alle rundt seg hele tiden. alle er i mot han.. og alle er drittsekker... kaller svigermor for h*re og mye mer..

Men hva skal man gjøre?? tja, jeg hadde kastet min unge på hue og r*va ut rett og slett. De må bare lære og ta ansvar for seg selv, og bli voksen...

å lage mat, vaske osv for dem, er å gjøre de en bjørnetjeneste som jeg absolutt ikke tror er til det beste..

min svigermor kommer ikke til å kaste ut gullungen i huset, så det er kansje ikke et alternativ for din far heller??

Har ikke så mange rådene og komme med, annet enn krev at han tar ansvar for seg selv, kommer seg ut og blir sosial(ikke spille med kompiser). dette vil nok dempe noe av sinnet.

jeg tror kansje jeg ville ha kontaktet fastlegen hans og bedt om råd...

larviksjenta skrev:
Han høres nøyaktig ut som min svoger på 20år.. bare at han bor hjemme alene med min svigermor og svigerfar..
Han er våken hele natta, og sover på dagen.. bidrar ikke med en dritt.. har skaffa seg 2 unger som han leverer i stua til sin mor annenhver helg, og selv ser han de maks 1 time selv.
han bor også gratis, og gidder ikke motta penger fra nav for da må han takke ja til den 3 jobben han får tilbydt..
Kjefter og smeller til alle rundt seg hele tiden. alle er i mot han.. og alle er drittsekker... kaller svigermor for h*re og mye mer..

Men hva skal man gjøre?? tja, jeg hadde kastet min unge på hue og r*va ut rett og slett. De må bare lære og ta ansvar for seg selv, og bli voksen...

å lage mat, vaske osv for dem, er å gjøre de en bjørnetjeneste som jeg absolutt ikke tror er til det beste..

min svigermor kommer ikke til å kaste ut gullungen i huset, så det er kansje ikke et alternativ for din far heller??

Har ikke så mange rådene og komme med, annet enn krev at han tar ansvar for seg selv, kommer seg ut og blir sosial(ikke spille med kompiser). dette vil nok dempe noe av sinnet.

pappa kommer aldri til å kaste han ut, det er ikke ett alternativ en gang... pr akuratt nå prøver vi begge bare og bite tennene sammen og ikke lage noen store krangler ut av ting til han flytter...
Han hater og bo her...

Jeg får bare panikk for at han er syk jeg da, for han satt i stua og gråt etter vår lille krangel i stad....

1 så virker det som han er vant til å få ting som han vil
2 kan virke som han kansje er psykisk syk og behøver hjelp
3- får han ikke emr en 2000kr i mnd? det er da utrolig litte

Hva en ska gjøre er vanskelig å si,men jeg hadde nok sluttet å vaske for ham, handlet mat til ham og etc, bare for at han ska skjønne at live består av å sitte ved en pc døgne rundt
Hva med å sette opp en ukesplan som alle følger?

Kutte internetten hans?

bondekone skrev:
1 så virker det som han er vant til å få ting som han vil
2 kan virke som han kansje er psykisk syk og behøver hjelp
3- får han ikke emr en 2000kr i mnd? det er da utrolig litte

Hva en ska gjøre er vanskelig å si,men jeg hadde nok sluttet å vaske for ham, handlet mat til ham og etc, bare for at han ska skjønne at live består av å sitte ved en pc døgne rundt
Hva med å sette opp en ukesplan som alle følger?

altså, akuratt nå har han ikke dratt ræva si ned på nav en gang for å få penger....

Og akuratt nå står mamman til kompisen hans utenfor, for nå har han ringt dit og fortalt hvor forferdelig jeg er(det er lytt her så jeg hørte samtalen) og fått masse sympati, og hu kommer og henter han så han kan bo der i stedenfor...

hissigproppen skrev:
Kutte internetten hans?

Sist gang det ble gjort så klikka det for han og han lyyyyste i sinne, gikk mot pappa og trua med å grisebanke han om han ikke tok den på igjen....

Rekekreke skrev:

hissigproppen skrev:
Kutte internetten hans?

Sist gang det ble gjort så klikka det for han og han lyyyyste i sinne, gikk mot pappa og trua med å grisebanke han om han ikke tok den på igjen....

Da hadde jeg ringt politiet!
Han trenger hjelp, og det er tydeligvis hjelp du og faren din per nå ikke kan tilby!

Be han bli voksen, ta ansvar for eget liv og få seg en jobb... Eg hadde seriøst ikkje klart å bevare roen overfor en slik person, selvom det er familie!

Frk. Tvert I. Mot skrev:
Skal jeg være brutalt ørlig synes jeg det høres ut som om du og faren deres kan skylde veldig mye av dette på dere selv.

Dere har sydd puter under armene hans. Dere har gitt han alt han trenger, både av møbler, mat, husly ++, og dere har også gjort alt husarbeidet for ham, som og vaske klærne hans, rydde, handle, lage mat osv.

Hvordan kan dere forvente at han skal vokse opp og ta ett tak selv, hvis han har det så behagelig uten og løfte en finger?

Ja, i den ideelle verden hadde han tatt seg sammen alikevel, men han er tydeligvis ikke den typen, og dere lar ham jo slippe unna med det.

Dere må slutte og gjøre alt for ham og gi ham det han trenger, slik han blir nødt til og gjøre noe selv. Det tar sikkert tid, men jeg ser ikke hva annet dere kan gjøre!

må nesten si meg enig her.. Håper han skjerper seg, hva med å ta en skikkelig prat med han?

Back
Topp