kariannemor
Elsker forumet
Mini har lenge hatt veldig mye han vil si, skravla går i ett, men har ikke hatt ordene til å si det. Det har ført til frustrasjon hos både han og oss, Han blir ikke alltid forstått, og vi forstår ikke hva han vil fortelle alltid. Han har hatt endel ord (ja,nei, hei, hallo, takk, sitte der, så på den, denne, vann, voff voff, mø, bæ, æsj, brom, kan telle til 3 og litt forskjellige andre ord), så er ikke det at han henger etter eller noe sånt, men vært vanskelig når han vil ha noe, og fortelle hva han ser og sånt.
Men plutselig i dag løsna det litt, først hadde han en traktor når pappan henta han i barnehagen, da sa han "traktor", og han har lekt masse med en traktor i ettermiddag, da har han sakt traktor hele tiden.
Også gikk han og bærte på en tralle i stua som var litt tung, da sa han "derk" flere ganger, skjønte ikke helt hva han mente med en gang, så sa jeg "derk?", "deeerk" svarte han mens han tok skikkelig i, så da tenkte jeg aha, STERK! Så spurte jeg om han er sterk gutt, "jaaaa, deeerk" svarte han og ble kjempe glad, han ble så glad når jeg endelig skjønte hva han sa
Og "bill" er "puslespill", henta et puslespill og var så stolt.
Og "smake på" har han begynt å si i dag
Ble litt langt dette har, men ble så stolt, og er så gøy å se utviklinga hans
Er så moro å se gleden hans når han blir forstått og den mestringsfølelsen han får 
Hvordan går det med språket til deres små? regner med det er en del som begynner å få mange ord nå
Men plutselig i dag løsna det litt, først hadde han en traktor når pappan henta han i barnehagen, da sa han "traktor", og han har lekt masse med en traktor i ettermiddag, da har han sakt traktor hele tiden.
Også gikk han og bærte på en tralle i stua som var litt tung, da sa han "derk" flere ganger, skjønte ikke helt hva han mente med en gang, så sa jeg "derk?", "deeerk" svarte han mens han tok skikkelig i, så da tenkte jeg aha, STERK! Så spurte jeg om han er sterk gutt, "jaaaa, deeerk" svarte han og ble kjempe glad, han ble så glad når jeg endelig skjønte hva han sa
Og "bill" er "puslespill", henta et puslespill og var så stolt.
Og "smake på" har han begynt å si i dag
Ble litt langt dette har, men ble så stolt, og er så gøy å se utviklinga hans
Hvordan går det med språket til deres små? regner med det er en del som begynner å få mange ord nå