Plutselig løsna det

kariannemor

Elsker forumet
Mini har lenge hatt veldig mye han vil si, skravla går i ett, men har ikke hatt ordene til å si det. Det har ført til frustrasjon hos både han og oss, Han blir ikke alltid forstått, og vi forstår ikke hva han vil fortelle alltid. Han har hatt endel ord (ja,nei, hei, hallo, takk, sitte der, så på den, denne, vann, voff voff, mø, bæ, æsj, brom, kan telle til 3 og litt forskjellige andre ord), så er ikke det at han henger etter eller noe sånt, men vært vanskelig når han vil ha noe, og fortelle hva han ser og sånt.

Men plutselig i dag løsna det litt, først hadde han en traktor når pappan henta han i barnehagen, da sa han "traktor", og han har lekt masse med en traktor i ettermiddag, da har han sakt traktor hele tiden.

Også gikk han og bærte på en tralle i stua som var litt tung, da sa han "derk" flere ganger, skjønte ikke helt hva han mente med en gang, så sa jeg "derk?", "deeerk" svarte han mens han tok skikkelig i, så da tenkte jeg aha, STERK! Så spurte jeg om han er sterk gutt, "jaaaa, deeerk" svarte han og ble kjempe glad, han ble så glad når jeg endelig skjønte hva han sa :D

Og "bill" er "puslespill", henta et puslespill og var så stolt.

Og "smake på" har han begynt å si i dag :)

Ble litt langt dette har, men ble så stolt, og er så gøy å se utviklinga hans :) Er så moro å se gleden hans når han blir forstått og den mestringsfølelsen han får :)

Hvordan går det med språket til deres små? regner med det er en del som begynner å få mange ord nå :)

Mitt barn er litt eldre enn ditt for han er født i 2009 men har og slitt med språket. Det viste seg at han hørte veldig dårlig, spes på det venstre øret. Han gikk hos ØNH og fikk lagt inn dren i 2012 så nå prater og min som en foss endelig :) Bare vent så kommer det skikkelig og gutten din er fortsatt liten så synes dette høres kjempe fint ut :

Det er så deilig å se barna utvikle seg og forså. Serlig når de endelig klarer å gjøre seg forstått også :)

Så deilig:D
Og betryggende å høre siden vi også har en gutt med få ord...:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Å så deilig når de greier å utrykke seg så bra :)
Amina er litt bak når det gjelder språk men det er forventet siden hun lærer 2 språk ;)

Så gøy! Her sier lillegutt bare ett og ett ord. Hei, hadet, voff, mø, bæ, bø, hatt, drikke osv...Men han klarer egentlig likevel å formidle hva han vil. Når han er tørst, når han vil ha kosen og sutten,når han er sulten, osv...Men det blir nok enda lettere når det kommer flere ord og når han klarer å sette de sammen:) Skjønner alt vi sier da omtrent så det hjelper jo også:) Er gøy når det skjer hopp i utviklingen, man blir jo så stolt!

Det er så moro når det løsner for dem.
Er så herlig å se og høre at de er så stolte selv også:-)

Her har frøkna rast avgårde i språkutviklingen, snakker i 2-3 ordssetninger, selv om det er mye ettords også. Men hun sier de såpass tett at.hun formidler en setning likevel.
Har ikke vært borti maken jeg, og de sier de i bhg også. Så hun er tidlig ute.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Det er så moro når det løsner for dem.
Er så herlig å se og høre at de er så stolte selv også:-)

Her har frøkna rast avgårde i språkutviklingen, snakker i 2-3 ordssetninger, selv om det er mye ettords også. Men hun sier de såpass tett at.hun formidler en setning likevel.
Har ikke vært borti maken jeg, og de sier de i bhg også. Så hun er tidlig ute.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Ja, jeg må si jeg ble utrolig imponert da hun sang første strofe i "Ro, ro, ro din båt" på snap her om dagen. Utrolig flink! Veldig tydelige ord og:)

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Ja, jeg må si jeg ble utrolig imponert da hun sang første strofe i "Ro, ro, ro din båt" på snap her om dagen. Utrolig flink! Veldig tydelige ord og:)

Sent from my iPhone using Tapatalk -
Takk takk :-)

Ja hun imponerer oss ofte også, hun snapper opp utrolig fort. Aldri vært borti maken jeg heller på mine 11 år i bhg.
Er jo noen som tar ting veldig fort, men ikke ofte så tidlig. De er som regel litt eldre.

Men du Helenpia, di snuppe snakker vel også ganske bra mener jeg å ha hørt?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Takk takk :)

Ja hun imponerer oss ofte også, hun snapper opp utrolig fort. Aldri vært borti maken jeg heller på mine 11 år i bhg.
Er jo noen som tar ting veldig fort, men ikke ofte så tidlig. De er som regel litt eldre.

Men du Helenpia, di snuppe snakker vel også ganske bra mener jeg å ha hørt?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Oi, så flink hun er :D Her er det bare "bæ, bæ lam" han synger :D ;)

Har noen venner med barn på mini sin alder som ikke sier mer enn mamma og pappa, hei, ja og nei, de er litt bekymra, men tenker at det ikke er noe å stresse veldig med, det kommer etterhvert :) Alt går i rykk og napp, så plutselig tar barna dems igjen gutten min :) Men er veldig moro når man ser fremskrittene og har barn som er veldig ivrige på å prøve og bli forstått og uttykke seg :)

Mitt barn er litt eldre enn ditt for han er født i 2009 men har og slitt med språket. Det viste seg at han hørte veldig dårlig, spes på det venstre øret. Han gikk hos ØNH og fikk lagt inn dren i 2012 så nå prater og min som en foss endelig :) Bare vent så kommer det skikkelig og gutten din er fortsatt liten så synes dette høres kjempe fint ut :

Så bra at dere fikk lagt inn dren :) Kan ikke være helt greit å være liten og ikke få med seg alt som skjer fordi man ikke hører.

Har kommet enda flere ord i dag, så er tydelig at han har knekt en kode nå :)

Så deilig:D
Og betryggende å høre siden vi også har en gutt med få ord...:)

Ja, det er kjempe deilig, for oss alle :D Har kommet enda flere ord i dag og :D Han har vært så glad i dag, har fått så mange nusser, virker som om mye frustrasjon er borte hos han nå :)

Plutselig løsner det nok hos gutten din og tenker jeg :D

Ja, det er kjempe deilig, for oss alle :D Har kommet enda flere ord i dag og :D Han har vært så glad i dag, har fått så mange nusser, virker som om mye frustrasjon er borte hos han nå :)

Plutselig løsner det nok hos gutten din og tenker jeg :D
Takk for det:D
Håper det jeg også..

Så flink, og de er jo så herlige når de endelig føler seg forstått :)
Her sier han ikke stort mer enn mamma, mammma, maaaaammaa:p
Men språkforståelsen hans er utrolig god og vi snakker mye med kroppsspråket vårt :)
Gleder meg til det løsner for oss også!

Back
Topp