Plutselig blødning

Jeg synes ikke det er så rart at du ikke fikk UL. Med tanke på at du beskriver lys rosa blødning, så hadde ikke min første tanke vært truende abort heller.
 
Ja sa det flere ganger.. spurte om det gikk ant å ta UL for å forsikre om det er noe liv der, men han sa at jeg bare måtte legge meg på sofaen se en film å håpe på det beste.. Skjer det så skjer det, var vist naturens gang..bHjelper ikke å høre slikt! Tok jo blodprøve og der så jeg apparatet.. Men er ferdig med den legen.. Drar heller i morgen på UL å håper virkelig på det beste.. Griner hele tiden å tenker på det værste.. er så redd! Tusen takk for det [emoji173]️

Nei,uff. Da jeg blødde i forrige svangerskap så gadd de heller ikke sende meg på UL. De sa bare at skjer det,så skjer det, og vi får ikke gjort noe med det. Ble ikke veldig betrygget av det akkurat. Dro til flere legevakter, og fikk til slutt mast meg til UL dagen etterpå.
Skjønner du er redd. Håper det går bra [emoji173]️
 
Skal du få UL på grunnlag av blødninger må du være mer enn 14 uker på vei.
Skal du før er det privat sektor og du betaler selv. Gynekologen kan mest sansynlig finne plass til deg på dagen.
 
Ja sa det flere ganger.. spurte om det gikk ant å ta UL for å forsikre om det er noe liv der, men han sa at jeg bare måtte legge meg på sofaen se en film å håpe på det beste.. Skjer det så skjer det, var vist naturens gang..bHjelper ikke å høre slikt! Tok jo blodprøve og der så jeg apparatet.. Men er ferdig med den legen.. Drar heller i morgen på UL å håper virkelig på det beste.. Griner hele tiden å tenker på det værste.. er så redd! Tusen takk for det [emoji173]️
Blir så irritert, for hva med å berolige pasienten litt?! OM det skulle være abort, så ja, da skjer det uansett, men det må da kunne gå an å undersøke om blødningen kommer fra livmoren eller skjeden feks!
Masse lykke til i morgen hvertfall [emoji8] Håper på beroligende og gode nyheter [emoji175]
 
Så trasig å møte på slike leger, tenker de er uproffe når de ikke tar slike bekymringer på alvor, kjenner jeg både blir sinna og lei meg når jeg ser hva du går igjennom. Håper at dette går bra og ønsker deg lykke til i morgen [emoji177] klem!
 
Så kjedelig å møte på en sånn lege!
Var på ultralyd selv da jeg var 8+4 på grunn av blødninger. Fikk blødningene fredag kveld og var innom legevakt som sa «sengeleie og håp på det beste», mens legen jeg snakket med på sykehuset da jeg tok ultralyd var veldig flink! Hun forklarte at 90% av blødninger i svangerskapet er ufarlige, men at det bær sjekkes likevel!
Her var alt bra, med hjerteslag og alt, selv etter tre døgn med blødninger!
 
Skal du få UL på grunnlag av blødninger må du være mer enn 14 uker på vei.
Skal du før er det privat sektor og du betaler selv. Gynekologen kan mest sansynlig finne plass til deg på dagen.

Jeg tror det kommer an på historikken din. Jeg har fått ultralyd på grunn av blødninger i tre svangerskap, og alle har vært før uke 14.
Dette har vært på sykehuset!
 
Jeg tror det kommer an på historikken din. Jeg har fått ultralyd på grunn av blødninger i tre svangerskap, og alle har vært før uke 14.
Dette har vært på sykehuset!
Men da har du en bakgrunn som tilsier det. Det er aldri regler uten unntak.
 
Så rart.. da jeg hadde blødninger forrige uke i uke 10-12 fikk jeg komme til ul samme dag..
 
I mine øyne har legen behandlet deg på en uverdig måte. Joa, lyserosa blødning er kanskje ikke det mest truende, men dog, for å kunne roe ned vedkommende så kunne man sjekket om det var innenfra eller bare i skjeden. Jeg har alltid blitt behandlet godt ved mine blødninger og SA/MA. Selv ved den minste blødning. Sendt rett til sykehuset for sjekk...!

Uansett krysser jeg fingrer og tær og alt som er om at ting er bra i magehuset. Prøv å slappe av. Pust ut. Og heller gå med jevne mellomrom på toalettet for å sjekke om blødningen blir verre eller ei. Om du har hatt sex så kan det også være årsaken til blødningene pga vi er mer ømfintlige nedentil nå for tiden.... Lykke til kjære du :Heartred
 
Hei dere [emoji173]️ Legen ville ikke ta UL på meg selv om dette er det sikre for å se om det er noe liv der, så jeg fikk bestilt UL i morgen tidlig hos en annen lege.. Er fortsatt litt rosa på papiret så Hvis symptomene blir værre iløpet av dagen så drar jeg til legevakta.. Stakkars pappaen til spiren er også helt ute av seg.. Tiden kan ikke gå fort nok! [emoji20]

Hva i hel....??? Blir så oppgitt av visse enkeltpersoner i helsevesenet, og i dette tilfellet direkte provosert. Stor klem til deg, og lykke til på UL i morgen! Håper alt står bra til med lille, og minn deg selv på hvor mange som har blødninger uten at noe har vært galt:Heartred
 
Har hatt flere blødninger dette svangerskapet som har utartet seg som rødt på papiret og noe klumper.
Vært inne på flere ultralyder og alt er bra.
Hos meg blør det fra livmor tappen og ikke livmoren og har fått beskjed om at det ofte er normalt å blø litt i svangerskapet. Krysser alt for at det er bra hos deg også❤❤
 
Ja sa det flere ganger.. spurte om det gikk ant å ta UL for å forsikre om det er noe liv der, men han sa at jeg bare måtte legge meg på sofaen se en film å håpe på det beste.. Skjer det så skjer det, var vist naturens gang..bHjelper ikke å høre slikt! Tok jo blodprøve og der så jeg apparatet.. Men er ferdig med den legen.. Drar heller i morgen på UL å håper virkelig på det beste.. Griner hele tiden å tenker på det værste.. er så redd! Tusen takk for det [emoji173]️

Herlighet, så kjipt gjort å ikke ta en kjapp ultralyd når de har maskinen stående på kontoret. Makan. Én ting er å være restriktiv med å henvise videre, men å sende deg inn for å ta blodprøve VED SIDEN AV ultralydmaskinen og nekte deg en undersøkelse, ja da hadde jeg også blitt skikkelig lei meg..

Håper veldig for deg, krysser alt for at du får gode nyheter i morgen.
 
Jeg tror det kommer an på historikken din. Jeg har fått ultralyd på grunn av blødninger i tre svangerskap, og alle har vært før uke 14.
Dette har vært på sykehuset!
Samme her, fikk i uke 8 sist svangerskap etter blødning. Fastlegen henviste til sykehuset.
 
Veldig merkelig og dårlig håndtert av lege!

Forje gang blødde jeg litt i starten, da fikk jeg ul på legekontoret i uke 6, 9 og 12..
 
Jeg synes ikke det er så rart at du ikke fikk UL. Med tanke på at du beskriver lys rosa blødning, så hadde ikke min første tanke vært truende abort heller.

Du må jo ta pasientens følelser i betraktning, og såklart er plutselige blødninger dramatisk for den som opplever det. Legen handlet med en utrolig arrogant holdning. Om han ikke kunne spandere 1 min på UL må han jo ta en ordentlig samtale med pasienten og betrygge. Ikke dra "få se hva som skjer".
 
Jaaaaaaa!!

Da fikk vi se den lille spiren i magen [emoji7] Hodet, bena, armene, magen og hjertet [emoji7][emoji7] Legen sa at det var en skikkelig aktiv krabat.. Spratt rundt og så friskt ut.. Jeg er så overlykkelig nå at tårene bare renner her.. Tenk at et slikt apparat kan si så mye!! [emoji173]️ Tusen takk for alle flotte ord! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Skal du få UL på grunnlag av blødninger må du være mer enn 14 uker på vei.
Skal du før er det privat sektor og du betaler selv. Gynekologen kan mest sansynlig finne plass til deg på dagen.

Jeg har fått ultralyd hos fastlegen alle mine svangerskap når jeg har bestilt time til første kontroll. Dette fordi hun vil se at hjertet slår. Dette har vært rundt uke 8. Jeg har ingen bakgrunn med aborter eller komplikasjoner. Normale svangerskap og ukompliserte fødsler. Denne gangen fikk jeg i tillegg henvisning til ultralyd på føden i uke 9 fordi jeg var urolig pga smerter i livmor. De ville da sjekke at den helt sikkert lå der den skulle. Selv om tråden handlet om blødninger vil jeg tro at det er variasjoner fra lege til lege. Min har lav terskel.
 
Hurra!! Det var kjekt å høre [emoji173]️
 
Back
Topp