Plus size jenter som prøver

DinaD

Elsker forumet
Assistert-jentene
Skuddårsspirene 2024
Hvor mange av oss er det egentlig? Jeg synes hele situasjonen er utfordrende.. Ofte svar fra leger osv er at man er for stor å det er grunnen.. Jeg aksepterte ikke det å fant en lege som heller hadde troen på at dette skulle jeg å partneren min få til bare jeg fikk hjelp til å få mere regelmessig perioder.

Hvilke møter har dere hatt med helsevesenet??

jeg er veldig stor, har enda ikke hatt noe møter:/
men om det ikke klaffer innen 6 mnd må vi vel i møte:/

Jeg fant heldigvis verdens snilleste Gyn som hjelper oss.. Men hører dessverre det er mange som opplever å få den at man er for stor og at man ikke bør få barn da man er stor.. Hmmfr..

Jeg veide 105 da jeg ble gravid med sønnen min. Fikk derfor ekstra ultralyd og ble nøye fulgt opp. Tenkte ikke så mye over det egentlig, men ble ganske irritert etter hvert da de nesten forventet at blodtrykket mitt skulle være høyt osv... følte jordmor var mye mer hyggelig og gav ros mtp lite vektoppgang, i motsetning til sykehuset, som alltid poengterte at jeg var stor.

Nå er det 6 månder etter fødsel og jeg veier 98. Vi er nå begynt å prøve på nr 2 :)

Jeg også var 105 da jeg ble gravid. Nå er jeg 36 uker på vei og er 113. Får god oppfølging men føler de fokuserer mer på vekt enn hvordan jeg føler meg. Alt bra hittil. Men vet ikke om hvor jeg skal føde fordi de må se slutte ut før de kan bestemme seg, det er frustrerende å ikke ha noen plan. Men, vi ble gravid på første forsøk så skal ikke være til hinder.

Jeg tok gastric bypass i 2012 å gikk ned nesten 100 kg.. Allikevel var det stor fokus på overvekt og hvor stor jeg var da jeg dro til aleris for Gyn undersøkelse da vi hadde prøvd en stund uten hell:banghead:

Aldri opplevd noe negativt. Har vel blitt nevnt en gang tror jeg på de mange årene som prøver. Jeg vet jo veldig godt at jeg ikke er blandt de tynneste, men har ingen problemer i forhold til kroppen pga vekten så kan ikke skylde alt på det når alle prøver er fine. Synes det er trist å henge alt på en knagg istedet for å virkelig utrede.

Alltid vært stor, var tyngst (108 kg) da jeg ble gravid med nr 4 i 2015. Første gang jeg ble gravid veide jeg 95 kg på 12 ukers kontroll. Aldri hatt problemer med å bli gravid, men hatt MA og kjemisk og nå en MA/SA uke 10. Alltid hatt regelmessig syklus på 35 dager.
Med de to yngste barna mine gikk jeg på ADI pol på Riksen for kontroller. Kan anbefales om man bor i Oslo el omegn. Aldri hatt noen komplikasjoner i forbindelse med svangerskap eller fødsel, andre mann lå litt lenge bare så morkaka ikke ga nok næring på slutten. Vi overvektige er jo de «nye røykerene», og vi blir ofte dømt i møte med helsevesenet dessverre. Hører jo bare hvordan folk snakker om pasienter. Har jobba på sykehus selv og mamma er jordmor.

Alltid vært stor, var tyngst (108 kg) da jeg ble gravid med nr 4 i 2015. Første gang jeg ble gravid veide jeg 95 kg på 12 ukers kontroll. Aldri hatt problemer med å bli gravid, men hatt MA og kjemisk og nå en MA/SA uke 10. Alltid hatt regelmessig syklus på 35 dager.
Med de to yngste barna mine gikk jeg på ADI pol på Riksen for kontroller. Kan anbefales om man bor i Oslo el omegn. Aldri hatt noen komplikasjoner i forbindelse med svangerskap eller fødsel, andre mann lå litt lenge bare så morkaka ikke ga nok næring på slutten. Vi overvektige er jo de «nye røykerene», og vi blir ofte dømt i møte med helsevesenet dessverre. Hører jo bare hvordan folk snakker om pasienter. Har jobba på sykehus selv og mamma er jordmor.
Er jo det som er så tullete.. Hadde man blitt møtt på EN OK måte så hadde man jo kanskje ikke følt på sånne ting..!
Jeg prøver å bli gravid å det er fælt at det er overvekten som alltid blir nevnt.. Ikke snakk om å prøve å finne andre årsaker engang! Men godt å høre at flere har positive opplevelser! Er ikke kun en klagetråd liksom

Er jo det som er så tullete.. Hadde man blitt møtt på EN OK måte så hadde man jo kanskje ikke følt på sånne ting..!
Jeg prøver å bli gravid å det er fælt at det er overvekten som alltid blir nevnt.. Ikke snakk om å prøve å finne andre årsaker engang! Men godt å høre at flere har positive opplevelser! Er ikke kun en klagetråd liksom
Jeg blir møtt med det generelt overalt i helsevesenet. Jeg har kronisk sykdom og er under utredning. Da jeg brakk ankelen i sommer sto det i journalen «pasienten har betydelig overvekt»... Tror ikke gyn nevnte det for meg faktisk. Er jo ikke bare bare å gå ned i vekt heller, da hadde vi jo ikke vært store i utgangspunktet.

Jeg blir møtt med det generelt overalt i helsevesenet. Jeg har kronisk sykdom og er under utredning. Da jeg brakk ankelen i sommer sto det i journalen «pasienten har betydelig overvekt»... Tror ikke gyn nevnte det for meg faktisk. Er jo ikke bare bare å gå ned i vekt heller, da hadde vi jo ikke vært store i utgangspunktet.
Etter mange år har jeg funnet en fastlege som så fint forklarte det.. Noen av oss er født med forutsetning for å bli store.. Det er overvektige (det standarden er) over alt i samfunnet.. Å det er fint mulig å være sunn å frisk selv om man ikke veier 60 kg.. Er bare måten man blir møtt på.. Bare å måtte nevne det i journalen er jo helt tåpelig.. Akkurat som det var årsaken.. :banghead:

Jeg er overvektig, vært gravid 3 ganger, men aldri kommet i mål dessverre (3 MA)... men har aldri blitt påpekt noe som helst ang. Vekta mi faktisk! Noe jeg er veldig glad for! For er jo ikke slik at en ikke vet hva en selv veier :rolleyes:

Forsøker å jobbe med saken da :)

Ja jeg å gjør noe med saken.. :happy: så sant som du sier.. Akkuratt som om jeg tror jeg bruker str S i klær :banghead:

Ja jeg å gjør noe med saken.. :happy: så sant som du sier.. Akkuratt som om jeg tror jeg bruker str S i klær :banghead:

Det er ikke lett :wacky:
Hvett fall ikke hyggelig å bli møtt med negative kommentarer oppi det hele...:shifty:
Godt du har funnet en lece og gyn som er gode og snille!

Det er ikke lett :wacky:
Hvett fall ikke hyggelig å bli møtt med negative kommentarer oppi det hele...:shifty:
Godt du har funnet en lece og gyn som er gode og snille!
Ja det er enda en bra greie iallefall xsmile9 så får man se om bolla får ei bolle i ovnen etterhvert xsmile2 hehehehe :p

Jeg veide 108 når jeg ble gravid nå (12+6) og 105 når jeg ble gravid med datteren min (Er 175 høy). Fikk mye påpek første gang ang vekta mi og jeg husker det tok sånn på, for jeg er jo ikke blind!? Jeg vet at jeg er stor. Men denne gangen skal jeg be de tie still og ikke bry seg med vekta mi, for jeg er fullt klar over den selv.
Har ikke hatt vansker med å bli gravid, men det å høre det stadig vekk i svangerskapet tok på.
Jeg er bevisst på hva jeg spiser, aldri vært liten og tynn og har det fint. Jeg er frisk og fin ellers, vekta tar jeg når neste unge er ute ;)

Jeg er litt spent på dette denne gang, da jeg er større nå enn ved tidligere svangerskap.. :grumpy: hater å snakke om det.. gikk og opp sykt mye i tidligere svangerskap, så om det blir slik denne gang og vil jeg jo bli veldig tung:sorry:

Har det vært vanskelig for dere med litt ekstra vekt å bli gravid??:)

Jeg er førstegangsprøver og litt overvektig. Bekymrer meg en del over dette og er redd for at det skal bli vanskelig å bli gravid:( Har foreløpig ikke prøvd så lenge, så krysser fingrene for at det ikke blir noe hinder for meg heller :)

Jeg er litt spent på dette denne gang, da jeg er større nå enn ved tidligere svangerskap.. :grumpy: hater å snakke om det.. gikk og opp sykt mye i tidligere svangerskap, så om det blir slik denne gang og vil jeg jo bli veldig tung:sorry:

Har det vært vanskelig for dere med litt ekstra vekt å bli gravid??:)
Jeg ble gravid første gang etter ca 8 år. Mistet. Men vet ikke om det har direkte sammenheng med vekt. Hadde begynt på metformin et par måneder før.

Ellers syns jeg at som overvektig bør man gjøre det man kan selv for å oppnå graviditet. Om det er å gå ned i vekt, så er det det. Jeg vet hvor vanskelig det kan være. Jeg fikk det ikke til selv før jeg fikk metformin, den jobben jeg har gjort er forskjellen på hjelp og ikke hjelp.

Har alltid vært overvektig! Vært gravid 2 ganger. Første gangen tok jeg abort frivillig! Ble gravid med pilla:dead: og han jeg da var sammen med var litt turbulent. Jeg ble gravid igjen i november men mista ganske kjapt! Desverre:( har type 1 diabetes også så går jo fast på insulin hver gang jeg spiser! Prøver å gå ned i vekt. Men insulin å vektnedgang er et hælvette! Må ned hvertfall 20 kg for å være normal :banghead::banghead::banghead: hadde vel hjulpet å ikke hatt diabetes 1 og vær «slank». Men man er som man er:) får gjøre det beste ut av det :)

Back
Topp