Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har ganske mye ekstra vekt og ikke opplevd problemer med å bli gravid, annet enn da jeg hadde forhøya prolaktin pga amming etter siste fødsel. Ellers har det gått greit. Mista sist, men har fire velskapte barn, må vel regne med å miste en gang eller flere når jeg har vært gravid mange ganger. Hadde også en MA før første barnet og en kjemisk før fjerde.Jeg er litt spent på dette denne gang, da jeg er større nå enn ved tidligere svangerskap.. hater å snakke om det.. gikk og opp sykt mye i tidligere svangerskap, så om det blir slik denne gang og vil jeg jo bli veldig tung
Har det vært vanskelig for dere med litt ekstra vekt å bli gravid??
Joda, men altfor mange møtes med at det er det eneste legene fokuserer på. Det finnes eksempler på folk som har vært inne med mistanke om migrene, halsbetennelse osv og bare fått beskjed om at de må gå ned i vekt. Jeg opplevde å få beskjed om mest sannsynlig PCO og vektnedgang ved at hen sa:"Ja, du bør jo gå ned i vekt, det er ofte vanskelig med PCO ". Følte det som å få beskjed om at " Du må ta denne medisinen , men den er veldig vanskelig å få i seg " e.l.Det er jo fakta at for enkelte kan det å være stor eller liten ha en innvirkning på graviditet. Det er dessverre sant. Jeg syns fokuset på det kanskje er litt galt. Men det forandrer ikke fakta. Lykke til, håper det klaffer for dere!