Plass i hus per pers?

1 voksen og 2 barn, bor på ca 65 kvm. Går helt fint, men kunne tenkt meg bedre planløsning og et soverom til og det hadde ikke skada med 20 kvm ekstra altså :P

120 kvadrat på 4 personer, 2 barn. Blir vel 30 kvadrat pr person når jeg tenker meg om. Føler vi mangler ett rom, rent gjesterom eller loftstue med plass til sovende gjester. Ellers har vi alt vi trenger, passe stort å vaske også.

Vi er en familie på fem og huset er rett under 200 m2. Helt passe:)

Vi har 150 kvm på 2 voksene og 3 barn.
Helt greit, 4-5 soverom alt ettersom hvordan man teller.
Syns ofte at planløsningen har mer å si enn hvor mange kvm det er

:o oi!! Hvordan i alle dager klarer dere det? Har dere ikke soverom da eller?
Det går for en periode så lenge vi vet at vi ender opp i et nytt hus på drømmeplassen, ellers hadde det slettes ikke funket :P Det er et soverom som minstemann har, eldste sover på hemsen og vi sover på sovesofa i stua ;)

Vi har 150 kvm på 2 voksene og 3 barn.
Helt greit, 4-5 soverom alt ettersom hvordan man teller.
Syns ofte at planløsningen har mer å si enn hvor mange kvm det er
Helt enig! Planløsningen har nesten alt og si synes jeg. Kan bo i et hus på 300kvm men med idiotisk planløsning eller faktisk bedre i et hus på 150kvm med god løsning :)

Leilighet 120 kvm. Har to soverom. Vi er totalt tre (to voksne og et barn). Synes det er passe. Men hvis vi får en til, så skulle jeg ønske meg et soverom til. Liker meg godt i leilighet :) Har vært på utkikk etter større leilighet, men ikke funnet noen leilighet her vi bor hvor vi får det vi har nå og et ekstra rom

Vi har ca 130kvm fordelt på 2etg.. 2voksne og snart 2barn

Vi har litt over 100 kvm, er snart 4 :)
Har 3 soverom og 2 bad. Litt liten stue, men det går bra. Om vi skal ha enda ett barn så vil jeg ha noe større, men vil helst bare jobbe utifra det vi har her og heller bygge ut med garasje og gjøre om boden Til ett soverom til :)

2 voksne, 1 tenåring og 2 barn. Vi har 100 km+ 25 km med vaskerom og teknisk rom. 3 soverom. Passer oss utmerket da de to miste deler rom frem til eldste blir gammel nok til å flytte for seg selv ;)

Vi har ca 120 kvadrat om jeg ikke husker feil, er to voksne og ett barn. Helt elendig planløsning og bare to soverom, så vi er sånn halvveis på jakt etter noe nytt. Planlegger en nestemann om et par år. Trenger ikke nødvendigvis være så mye større, bare planløsningen er bedre.

130kvm. vi er forhåpentligvis 4stk om 1år+ hund og katt. 3 soverom. Bittelite bad. Kjellerstue. Vil ha 250kvm.

Vi er 3 stk + hund på ca 130 kvadrat (og uinnredet kjeller). Tre soverom og et knøttlite bad. Så lenge vi bare har et barn går det fint, vi er uansett enige om at ved neste familieforøkelse så må vi flytte. Mest pga badet, som sagt knøttlite og skråtak. Ikke mulig for to voksne å være der samtidig.

Ideelt ser jeg for meg tre soverom (et til foreldre og et til hvert barn), to bad. To stuer, hvor den ene kan ha sovesofa til gjester, evt eget kontor/gjesterom.

Så må nok opp mot 200 kvadrat vil jeg tro. Men er veldig avhengig av romløsningen også, kan fungere med mindre ved god romløsning.

Back
Topp