Plass i hus per pers?

Kommer ann på romløsningen. Har man en som fungerer bra trenger man ikke så mye. Vi har 146kvm 4 soverom. Kunne sikkert hatt 30kvm mindre uten problem. Vi er 4 stk

Vi er 4, snart 5 i et hus på ca 200 kvm, leier ut 65 av de.
Vi har i vår etasje 4 soverom, 2 store rom og 2 litt mindre.
Vi har også 1,5 mål med hage og uteområder å boltre oss på om det blir trangt inne.

3 stk + noen forbeinte på 80m2 nå. :p Har snart 200m2 pluss uinredet kjeller, og det blir godt med mer lagringsplass. :)

Vi er 5 og har 160 kvm. Det går fint, alle har hvert sitt soverom, vi har ekstra TV-stue og to bad. ( et bad/vaskerom). Eneste jeg savner er at vaskerommet skulle vært større.

Vi er to voksne og to barn. Huset er 400m2, men 70 av dem er utleieleilighet. 4 soverom. Vi trenger plassen, jeg hadde aldri overlevd på 100m2 ;) veldig fornøyd med planløsningen :D

Last edited:
Tror det handler like mye om planløsning jeg.

Vi bor i Trønderlån på 240 kvm og er 4 stk.

Vi har 4 soverom (perfekt med tanke på gjesterom).
1 bad. Dette blir for lite når frøkna blir større så da ryker vaskerommet til fordel for nytt bad/vaskerom.
Lagringsplass - får aldri for nye og har knapt lagringsplass inne i huset.
Har stor stue og kjøkken så familierommene her er geniale.
Loftstue er også gull verdt med barn! (Og ungdommer vil jeg tro)

Vi har hus 3 etasjer med 3 soverom å egen kjellerstue til gutta.
Vi er 5, å har god stor plass. Har 239km
Siden vi nå venter en baby til har vi heldigvis plass til å lage til et rom til :)

Vi har ca 170 kvm, og er 4, snart 5 stk + hund og katt. To stuer og 5 soverom (men det ene brukes til kontor, så har ikke noe dedikert gjesterom). Jeg synes vi har det helt ok, men skulle gjerne hatt noen ekstra kvadrat likevel og i alle fall ikke noe mindre......

Nå er vi 4-6 på ca 180 kvm, flytter om en uke til 120kvm pluss noe uinnredet kjeller som skal bli bla vaskerom og lagringsplass. Blir en overgang å flytte til mindre, men det handler om å komme inn på boligmarkedet.

175 kvm, 5 soverom og stor hage. :-)
Nå er vi to voksne, to katter og to hunder. Og i februar har vi en liten en i hus også. ❤️ vi ønsker oss to eller tre barn, og huset er perfekt størrelse til det. Ville ikke hatt mindre!

Vi er 2 voksne,1 katt og 1 barn. Bor på 79 kvadrat. 2 soverom.
Ser oss om etter noe større med flere soverom. Og gjerne hus. Bor i blokkleilighet nå.

Vi er 2 voksne å 3 barn, alle barna har eget soverom (4 soverom i huset) huset vårt er 200kvm å vi skal bygge på 80 kvm nå. Så barna får et lekerom, stue, kontor å ett gjesterom.

120 Kvm på 5 snart 6. Litt lite. Men samboern har odel på en gård med meget stort hus, så det blir bra etterhvert. :)

3 stykk på 190kvm - helt perfekt!
2 stuer, 4 soverom, 2 bad.

Vi blir straks 3 på 80kvm :)

Vi er 4 på en sokkel med 70 kvadrat og ett soverom. Skal straks flytte til en leilighet med 85 kvadrat og to soverom.
Kommer nok til å kjøpe et lite hus når vi har bedre råd, med noen ekstra rom disponibel til forskjellig bruk.
Men har ikke store problemer med plassen vi har nu :)

Når vi er fulltallig er vi 8,har foreløpig bare fem s.rom,skal ha flere etterhvert,vi har nesten 300 kvm:) men vil bygge på kårenden i høyda,da blir d bra tror jeg;)

Vi er 2 voksne og 2 barn, barn nr 3 kommer i desember og vi bor på 35 kvm nå :P Huset skal heldigvis stå ferdig i januar da, det blir 155kvm med fem soverom :)

Vi er 2 voksne og 2 barn, barn nr 3 kommer i desember og vi bor på 35 kvm nå :P Huset skal heldigvis stå ferdig i januar da, det blir 155kvm med fem soverom :)

:o oi!! Hvordan i alle dager klarer dere det? Har dere ikke soverom da eller?

Back
Topp