Plass i hus per pers?

Thers

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Hvor mye plass har dere, og hvor mange er dere? Hvor mange soverom har dere, og hvis dere kunne velge - hvor god plass ville dere hatt? :)

Her er vi 2, straks 3, på ca 100 kvm. Før eller siden vil vi ha mer, og sannsynligvis vil vi ha et eller flere barn til senere.

Så hva tror dere er optimalt for en familie på 4?

Har 90 kvm og er 4. Har 3 soverom. Uinnreda kjeller også.

Ville hatt større hus og flere soverom. Ikke fordi jeg vil ha flere unger, det skjer ikke :p Men kunne tenkt meg gjesterom og kontor utenom.

Men når det gjelder å vaske huset er det grei str :p

Det kommer jo helt an på. Noen klarer seg med 70 kvadrat, andre må ha 150

Vi er 3 oh har 120

Kommer helt an på personer og planløsning. Vi er 4 stk på 180kvm, med 5 soverom. Akkurat passe antall soverom, mem kunne hatt litt større hus. 220 kvm hadde vært perfekt.

Vi er 4 på 90kvm, 3 soverom. Nå når de er små er det helt passe. Men tenker når de blir tenåringer vil ikke det gå med 1 bad og ingen ekstra TV stue. Ønsker meg det. Så kunne tenkt meg rundt 130kvm, helst 150kvm :p

Vi blir 4 i november/desember og har 80 kvm + grovkjeller på 40. 3 soverom. Kommer til å flytte innen få år da, og da blir det 4-500 kvm :)

Vi er 4. Passelig stort hus (aner ikke kvadrat :p). Å 4 soverom:)

Vi er to voksne og et barn, har fire soverom. Har nok til oss en god stund fremover, men jeg vil helst ha to-tre barn til, og gjesterom.
Med tiden vil jeg ha minst fem soverom og mye mer plass, ønsker å bygge enebolig :) En gang i livet :p

Vi er 2 (snart 3) pluss en hund på 105 kvm. Trenger forsåvidt ikke større plass, men skulle gjerne hatt en bedre planløsning. Her er det stor stue og spisestue, to soverom og et knøttlite kjøkken og bad..
Kommer til å flytte ned når vi får flere barn. Da får vi 160 kvm og tre soverom pluss kontor og TV-stue. Ellers likt som oppe.. Gamle hus har ofte en tullete planløsning! :rolleyes:

Vi er 4 i leilighet på 75kvm. 3 soverom. Drømmen er større leilighet med vaskerom og et gjesterom. Er ikke et hus-menneske..;)

Vi er 3 stk, har hus på 250 kvm. 5 soverom. Ser ikke ut som det blir flere barn dessverre ,så vi har egentlig for stor plass;)

Vi er 2 voksne og 2 barn.

164kvm.
3 soverom.
2 stuer.

Skulle gjerne hatt en større bod både inne og ute, men ellers fornøyd med plassen. Digger å ha to stuer :) Vi hadde et gjesterom før yngste kom, men det ble så sjelden brukt. Kontor trenger vi heller ikke, nå når man bare har laptop og ingen permer ol da alt er digitalt ;)

Vi er for øyeblikket tre i en leilighet på 48 kvadratmeter (ett soverom), men har nettopp kjøpt hus på 164 kvadratmeter (fire soverom) i et desperat behov for mer plass :P

79 m2 på 3 med 2 soverom blir trangt når vi blir 4..

Vi er nå 4, på 80 kvdm (to soverom).... Vi ser etter noe nytt, men klarer oss ei stund til! Jeg er skeptisk til å la de to små dele rom, så jeg ønsker at vi finner noe, og får solgt, før minsten skal ut av vårt soverom :)

Vi er 4 stk. Huset vårt er 142 kvm. 3 soverom som er 20kvm store. Stor åpen stue og romslig kjøkken. Stort bad nede og et lite oppe. Savner bodplass!
Skulle ønske vi hadde 50 kvm ekstra - til mer bodplass og en ekstra Tv-stue :)
Syns det er stort nok egentlig. Har bygd et anneks dom skal brukes til spillstue om noen år...og 143 kvm er mer enn nok å rydde og vaske!

4 stykker pluss to bikkjer. Tror huset er 110kvm, tre soverom.
Det er litt trangt, vi skulle hatt i hvert fall 50kvm mer.

To voksne, to barn, har ca 250 kvadrat. Fem soverom, to bad, to innganger, kontor, spisestue, lekestue, TV-stue og stort kjøkken. Kunne godt hatt litt bedre planløsning. Er mange rom og mange dører som gjør det vanskelig å innrede. Gammelt hus.

Back
Topp