Planlegging av permisjon...

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Når startet dere med det? Når tenker dere det er greit å begynne å fylle ut papirer og sende dem inn?
Det er utallige måter å ta ut permisjonen på. Hvordan har dere tenkt å løse den?

Ble mange spørsmål, men det er mye jeg lurer på. Er lenge siden jeg fikk førstemann og har i grunn glemt hvordan vi gjorde denne biten :P

Kan vel ikke søke før man får terminbekreftelse og det er vel rundt uke 27?

Vi søker rundt den tiden og planlegginga tok vi vel egentlig før vi ble gravide..

Jeg skal ha mesteparten av permisjonen. Men mannen skal ha fra mars/april et sted og ut skoleåret (er lærer) så han skal ha noen uker av fellespotten

Når vi sender inn vet jeg ikke enda.
Planen er foreløpig at jeg tar permisjon frem til januar. Etter det skal han ta resten. Men han tar kun permisjon de dagene jeg er på jobb (et par /tre vakter i uka da jeg jobber det meste døgnvakter)

Det tenker (og håper) jeg jordmor minner meg på ;) Mannen vil ha så mye som mulig, men jeg har 100% dekning på jobben. Det har ikke han. Så vi har litt å diskutere.

Kjæresten min skal ta ut permisjon i de friukene han allerede har på jobb, da er jeg litt usikker hvordan det blir..

I 2013 var reglene at man ikke kunne søke før uke 26 hvis jeg husker riktig. Det er virkelig en kabal som skal gå opp! Feriefordeling, 100 vs. 80 %, hvor mye vi skal ta hver... Sist delte jeg og mannen min tilnærmet likt, men nå skal han ta 14 uker + ferie, og jeg resten.

Har det ganske klart allerede men søker ikke før rundt uke 27 når vi får terminbekrekreftelse. Skal ha 80% lønn. Arb. Giver betaler ut lønn så det er ikke så veldig stress, Har dessuten lønnsøkning i mai som må dokumenteres. Jeg har en plan om å bli hjemme helt til 1.aug 2016 og da bake inn ferier samt ta ulønnet perm. Far tar sin del(kun pappaperm) mens jeg tar ferie/ ulønna perm samt i august og gradert i september/oktober for å få en rolig barnehagestart. Han er fornøyd med det siden det også blir mye ferie både i starten av og i slutten av hele permisjonen. Han skal få sin tid alene med lille bukken bruse også for jeg skal også benytte denne permisjonen til kvalitetstid med Mellomste bukken bruse som fortsatt er barnehagejente og ikke minst 1.klassingen vår. Dette er siste gang så nå skal ting planlegges og utnyttes til det beste for alle 5:) og arbeidsgiver ( jobber som pedleder i Bhg og det er veldig greit å komme tilbake til nytt Barnehageår.

Infoen ang terminbekrekreftelse står forresten som vedlegg til skjemaet hos NAV for de som lurer på det:)
https://www.nav.no/no/skjema/Skjema...der/skjemaveileder?key=267385&languagecode=53

Jeg aner ikke hva vi skal gjøre… Det er en jungel! Mannen min studerer og har en liten deltidsjobb i helgene, og jeg jobber 100 % i fast stilling. Han tjener nok til å få foreldrepenger (grensen er vel 1/2 G eller noe?), så han blir så vidt jeg vet nødt til å ta sine 10 uker. Vi ønsker begge to at jeg skal kunne overta dem, siden han i utgangspunktet er så fleksibel mht. studie og deltidsjobb, og fordi jeg jo tjener ca. 4 ganger så mye som ham… Det blir ikke mange penger å leve på i løpet av de 10 ukene, hvis ikke jeg da jobber samtidig i 50 % eller hva man nå har lov til :(

Last edited:
Har tenkt å ta ut 80 %. Pappaen skal ha sine uker og jeg resten Kan vel ikke sende inn papirene til nav før uke 26, med bekreftelse fra lege om termindatoen. Hvertfall i 2012 måtte man gjøre det slik. Så orker ikke å styre så mye med den saken riktig enda.

Er begynt å tenke på det. Jeg ønsker igrunn å muligens ta ut ferien min før jeg går i permisjon i det hele tatt idtedet for å spare den til på slutten. Noen andre som har prøvd å vet om det går?

IoM mannen tjener mer enn meg taper vi endel penger på 80%.. Gjorde iallefall det sist.. Men nå har jeg øket endel i lønn og gapet mellom oss er vel litt mindre.. Men vi er uansett avhengig av å få inn hele lønna mi..

Husker ikke hvem som skrev.. Jeg har også lønnsøkning i mai (men er vel et mellom år neste år så er el ikke mye å rope hurra for..) g utbetaling av dette til høsten. Vi har aldri trengt dokumentere noe som helst siden arb giver betaler lønn.. Noe som er utrolig kjekt mtp feriepengeopptjening Osv :)

Husker ikke hvem som skrev.. Jeg har også lønnsøkning i mai (men er vel et mellom år neste år så er el ikke mye å rope hurra for..) g utbetaling av dette til høsten. Vi har aldri trengt dokumentere noe som helst siden arb giver betaler lønn.. Noe som er utrolig kjekt mtp feriepengeopptjening Osv :)
Jeg som skrev det. Jeg har ansiennitetsøkning neste år og da får vi det alltid utbetalt f.o.m mai (utgjør ganske mye for mi del ) NAV skal vel uansett ha kopi av siste lønnsslipp selv om arb.giver fikser biffen. Sånn har det vært her hvertfall. Så da må de vente på den;)

Jeg som skrev det. Jeg har ansiennitetsøkning neste år og da får vi det alltid utbetalt f.o.m mai (utgjør ganske mye for mi del ) NAV skal vel uansett ha kopi av siste lønnsslipp selv om arb.giver fikser biffen. Sånn har det vært her hvertfall. Så da må de vente på den;)

Hadde heldigvis ansinitetshoppet nå i høst.. Så øker ikke før jeg kommer tilbake på jobb igjen.. Kun 2 år før jeg er på topp..

Huff... enda en jungel av regler å orientere seg i :P
Hos oss er det nok jeg som tar hele permisjonen, ettersom vi begg studerer - og det bare er jeg som tjener nok til å få foreldrepenger ;)

Har såvidt snakka om det, men har ikke sjekka om reglene er endret siden sist permisjon ( i 2010). Foreløpig ha at vi snakka om at jeg blir hjemme til vinterferien (februar). Vil ikke begynne å jobbe så mye tidligere, er redd det skal gå utover amminga.
Med første barn begynte jeg å jobbe da babyen var sju måneder, og da ble det nærmest bråstopp på amming. Håper å unngå det denne gang.

Oi, her var det litt å sette seg inn i ja. Vi går nok for 100%dekning. Er midt i husbygging neste år, så vi må ha full lønn begge for å klare to lån.
Jeg kommer nok til å ta mesteparten, tipper han ender på tre mnd ca. Er mye som må sjekkes før planen kan spikres...

Back
Topp