Planlegger giftemål...

*Gullungene*

Forumet er livet
Vi har begynt å snakke om å gifte oss vi også nå :)
Hihi!!! Har vært sammen i 7 år (nå i oktober) så det er vel på
tide. Vært forlovet i mange år. Tenker litt på
sommeren 2009 (om 2 år) Min kjære er ferdig utdannet jurist
om 1 år, så om vi gifter oss om 2 år har vi i alle fall fått lagt
opp oss litt penger.
Men da sier jeg til han at vi også må sette i gang planleggingen av
Noras småsøsken, for jeg vil ikke gå gravid og gifte meg samtidig [;)]
Hehe :) Her må det planlegges, hihhi!!!
2 år, da har jeg/vi i alle fall tid til å planlegge et drømmebryllup [:)]
Snakket først om til neste sommer, men da har vi ikke råd.
Bedre å heller sette en litt lengre "frist" og få det bryllupen vi ønsker oss [:D]

Til dere som er gift:
  1. Hvor lang tid gikk det fra dere bestemte dere for å gifte dere, til dere ble gift?
  2. Hvor lang planlegging trenger man?
  3. Hvor sto bryllupet? (kirke, land osv...)
  4. Hvor mange gjester hadde dere?
  5. Hvilket type bryllup hadde dere?

Så koselig da[:D]
Er verken gift eller forlovet så kan ikke hjelpe deg der, men hvor/når kommer Noras søsken inn i bildet da[:D][:D]? (bare litt nyskjerrig ja)

Bare til å sette i gang med småsøsken da[8D]
Har ikke noen gode råd å komme med siden vi ikke er gift.

ORIGINAL: Miba

Er verken gift eller forlovet så kan ikke hjelpe deg der, men hvor/når kommer Noras søsken inn i bildet da[:D][:D]? (bare litt nyskjerrig ja)

Må bli før eller etter da [;)]

Så spennende!
Kanskje det blir enda en gravid her inne da???...hehe..

ORIGINAL: Chaba

Så spennende!
Kanskje det blir enda en gravid her inne da???...hehe..

Hehe... ja, en eller annen gang så [;)]
Men ikke med det første [:-]

ORIGINAL: ~Nathalies mamma~

Ååå så gøy!!!

Til dere som er gift:
  1. Hvor lang tid gikk det fra dere bestemte dere for å gifte dere, til dere ble gift?  vi var jo forlovet i 7 år, men tanken på bryllup ca et og et halvt år før
  2. Hvor lang planlegging trenger man?  Brukte ett år, syns det var greit. God tid til å tenke på hva man ønsker i forhold til hvordan bryllupet skal bli
  3. Hvor sto bryllupet? (kirke, land osv...) I den kirken jeg er døpt
  4. Hvor mange gjester hadde dere? 60
  5. Hvilket type bryllup hadde dere? hva mener du? hadde ikke noe tema bryllup asså[:D], hadde et "vanlig" bryllup, med brudekjole, middag og dessert og kaker, og mye dans! Hater leker, så det hadde vi ikke!!! Hadde ikke bar heller (vet om mange som hadde tatt det for en fullefest da!), men vi hadde vin og øl til maten og konjakk og bailis til kaffen...
Svar på nr.5: med "type" mener jeg: Var det utebryllup, enkelt, stort osv... :)

Du må bare spørre meg, jeg elsker bryllup!!!![:D] her er forresten kirken vi gifta oss i. Syns den er så fin!!!

Nyyyyyyyyyyyyyyydelig kirke [:)][:)][:)]

Sååå kjekt å planlegge bryllup da, her er i alle fall noen svar på spørsmålene dine[:)]
  1. Hvor lang tid gikk det fra dere bestemte dere for å gifte dere, til dere ble gift? fra frieriet til bryllupet gikk det 8 måneder (ble fridd til på nyttårsaften-96/97-gift 30.aug97).
  2. Hvor lang planlegging trenger man?brukte 8 mnd. Jeg skreiv opp alt vi måtte ordne, opp i ei notisbok. Pris på alt ble også notert.
  3. Hvor sto bryllupet? (kirke, land osv...)Kirkebryllup i min tidligere hjem-kommune
  4. Hvor mange gjester hadde dere?ca 85 (en del tanter,onkler, søsken m/følge og de eldste av nieser og nevøer, pluss noen venner)
  5. Hvilket type bryllup hadde dere?Ganske tradisjonellt. Hadde først middag - deretter noen taler og sanger. Så en pause, før brudevalsen (tradisjonell), og dansing. Hadde en veldig bra musiker. Kaker og kaffi ganske seint på kvelden.

Det er lurt å legge ut ønskelister i favorittbutikkene deres, så er det lettere for de som skal kjøpe gave til å kjøpe noe som ikke er kjøpt. Så slipper dere å få 20 brødrister o.l.[:D][:D][;)] Da vil det bli kryssa av etterhvert når ting har blitt kjøpt[:)]

Her er kirka vi gifta oss i forresten[:)] Det var her jeg ble konfirmert, og ligger bare 2 kilometer fra barndomshjemmet mitt[:)]

Så koselig kirke, Elimor [:D]
Liker små intime kirker, da blir de kanskje fylt opp av gjester ogs :)
Så slipper man å ha fylt opp kun på de 2 første radene liksom, hehe...
Derfor har jeg bestemt at jeg IKKE skal gifte meg i den kriken "jeg tilhører"
hjemme i Tr.lag, for den er stoooooooooor!!!!

Noen av dere som har hatt den kaka?
Synes den ser såååååååååååååååååå
fin og god ut :) Jajajajaja, vet det er
leeeeeeeeeeenge igjen til jeg skal gifte
meg, men ble litt revet med nå som vi
endelig har bestemt oss, hehe :)

Hadde ikke slik kake nei, men vi hadde marsipankake dekket med røde marsipanroser - veldig godt fornøyd med den[:)]

ORIGINAL: Elimor

Hadde ikke slik kake nei, men vi hadde marsipankake dekket med røde marsipanroser - veldig godt fornøyd med den[:)]

NAM [:D]

Her er kriken vi skal gifte oss i [:)]

ORIGINAL: * Gullungen *

Hov... Hva var nu dette. Satser på du mener din kirke der du selv er fra og ikke den kirke som også er min kirke, der Nora er døpt. For jeg vil jo gjerne være presten[8|]

ORIGINAL: Olive76

Hov... Hva var nu dette. Satser på du mener din kirke der du selv er fra og ikke den kirke som også er min kirke, der Nora er døpt. For jeg vil jo gjerne være presten[8|]

Ok. Leste ikke nok svar. For nå så jeg jo at det er bilde av min kirke[:D]. Hurra. (må passe på å være ferdig med neste permisjon til 2009 så!)

å så koseli da.... da sett vi m samme tankan[:D]...vi driv å å prøve å planlægge katti vi kan gifte oss... vi har vært forlova sia 2005.....håpe vi får d t i løpe av de næste 2 åran... holler på å prøve å finne ut ka d vil koste oss...så får vi se om d blir t næste sommer eller om 2 år....
vi lure å på kordan vi skal jøre d m søsken.... vil ha ca 2-3 år mellom dæm....så vi får se ka som sjer...hehehehe...har en familie som spørr å græv om d ikkje blir bryllup snart
hehehehe....
æ har 1 år igjæn som studens så vi får se ka vi klare å spare i løpe av åre som kommer.....korr mye koste et bryllup???

ORIGINAL: Olive76

Skal gifte oss i B sin kirke, der Nora er døpt ja [:D]
Jaaaa, da blir jo DU presten. Sååå moro da [:)]

ORIGINAL: Noah sin mamma

å så koseli da.... da sett vi m samme tankan[:D]...vi driv å å prøve å planlægge katti vi kan gifte oss... vi har vært forlova sia 2005.....håpe vi får d t i løpe av de næste 2 åran... holler på å prøve å finne ut ka d vil koste oss...så får vi se om d blir t næste sommer eller om 2 år....
vi lure å på kordan vi skal jøre d m søsken.... vil ha ca 2-3 år mellom dæm....så vi får se ka som sjer...hehehehe...har en familie som spørr å græv om d ikkje blir bryllup snart
hehehehe....
æ har 1 år igjæn som studens så vi får se ka vi klare å spare i løpe av åre som kommer.....korr mye koste et bryllup???

Kommer helt an på hvor mye du skal ha av alt mulig, hvilket lokale, mat osv...
Et vennepar av oss brukte 15.000 kr (det er LITE) men da fikk de leie lokale GRATIS, og hadde folk til å hjelpe seg gratis.
NYDELIG bryllup oppe ved et vann.
Hun jobbet på en villmarksleir, så det var der de hadde bryllupet.
Heeelt nydelig [:D]
Men 100.000 er heller ikke uvanlig å bruke.

Noen av dere som har hatt den kaka?
Synes den ser såååååååååååååååååå
fin og god ut :) Jajajajaja, vet det er
leeeeeeeeeeenge igjen til jeg skal gifte
meg, men ble litt revet med nå som vi
endelig har bestemt oss, hehe :)

Så kake har jeg lyst på oxo vis jeg skal gifte meg.[;)]
Pascal sinne kaker er bare kjempe gode.
Tror du kan velge smaker selv.

Back
Topp