Planlagt?

MammaTT

Glad i forumet
Junibarna 2019
Ser det er mange her inne som er veldig glad for positiv test, noen andre med delte følelser? Var dette planlagt?

Her var det ikke planlagt. Min mann og jeg har ikke diskutert graviditeten etter at jeg testet positiv på fredag morgen. Han har tidligere vært tydelig på at han ikke ønsket flere barn, og jeg på at jeg ønsket ihvertfall ett barn til. Dette har vært tema i mang en "diskusjon".

Forrige svangerskap (for 1,5 år siden) endte med spontanabort, og nå med dette rett etter forrige "diskusjon", så dukker det mange delte følelser opp! Glad, redd, bekymret, tanker om hvordan dette påvirker samlivet osv

Her er det nok både planlagt og etterlengtete etter lang tid med prøving og flere SA.

Men skjønner godt hvordan du føler det, har vært i samme situasjon nesten selv. Da endte det med at vi tok abort etter mange tanker, en million tårer osv.
Det er virkelig ikke lett, iallfall ikke når dere ikke føler det likt ❤️
Håper dere finner ut av det og at det blir bra for begge to ❤️❤️

Mistet forrige mnd og det var ikke planlagt, men ble så glad at vi fant ut at vi skulle prøve når EL kom igjen :)
Så ja, lille er planlagt.

Har dere ikke snakket om det i det hele tatt sia fredag??

Mistet forrige mnd og det var ikke planlagt, men ble så glad at vi fant ut at vi skulle prøve når EL kom igjen :)
Så ja, lille er planlagt.

Har dere ikke snakket om det i det hele tatt sia fredag??

Niks. Spurte han i går om vi skulle snakke litt, men han sa han trengte mer tid å tenke på. Så da respekterer jeg det, så får vi snakke om det til han er klar for det. I mellomtiden er jeg på forum og leser artikler på nett :pompus:

Så kjekt det klaffet så fort for dere når dere begynte å planlegge :Heartred

Her var det delevis planlagt. Hadde blitt enige om at et til barn var ønsket, men trodde ikke det skulle skje på første sjanse.

Håper du og mannen finner ut av det:Heartred Sikkert vondt for dere begge å ha det slik.
Hvor mange barn har dere?

Vår graviditet er resultat av IVF. Så vi har i allefall planlagt! Det har vert ein lang og tung prosess. Håpar berre at det går riktig veg nå

Vi har prøvd i snart 3 år, og ble nå endelig gravid på vårt andre ICSI/prøverørsforsøk. Så her er det veldig planlagt og veldig ønsket og etterlengtet [emoji173]️

Håper det ordner seg med deg og mannen. Har han ikke sagt noen ting?

Hvor mange barn har dere?
Håper det ordner seg med deg og mannen. Har han ikke sagt noen ting?

Vi har en sønn fra før. Han har ikke sagt noe i forbindelse med graviditeten. Men han har vært veldig god med meg, som f.eks å kjøpe inn favoritt drikke og snacks, laget middag til meg, massert meg. Så virker som han bare trenger litt tid for seg selv og tankene. Men skulle jo ønske han delte noen av tankene med meg...

Ikke planlagt her. I starten var jeg ganske likegyldig. Men nå gleder vi oss. Men vi skal ikke ha fler nå, så mannen har time neste uke til å kutte strengen [emoji28]

Her var det planlagt og vi ble veldig glade og overrasket når vi så to streker :smiley-bounce012 Nå håper vi bare det lille frøet klamrer seg fast og vokser seg stor og sterk :Heartpink er litt engstelig for SA eller MA, men vi må bare tenkte at det er større sjans for at det går bra enn dårlig.... så jeg prøver å slappe av :)

Hos oss var det og kjempe planlagt i 6 år. Var overrasket for positiv svar og kunne ikke tro det med en gang da jeg ikke har vært gravid før! Vi er veldig lykkelige [emoji847]

Vi har en sønn fra før. Han har ikke sagt noe i forbindelse med graviditeten. Men han har vært veldig god med meg, som f.eks å kjøpe inn favoritt drikke og snacks, laget middag til meg, massert meg. Så virker som han bare trenger litt tid for seg selv og tankene. Men skulle jo ønske han delte noen av tankene med meg...

Så fint at han tar godt vare på deg:Heartred Håper at det hjelper med litt tid for seg selv. Kan fort bli mye tanker og blandede følelser rundt graviditet og barn.

Her var det planlagt, men det har vært en diskusjon i forkant, pga samme som dere. Jeg ønsket en til og han gjorde i teorien ikke det. Men vi ble «enig» til slutt, han trengte bare tid. Så lille er veldig velkommen, selvom jeg gjerne skulle ha vært gravid for et halv år siden og han fortsatt fordøyer litt :)

Håper han kommer over det snart så dere kan glede dere sammen :)

IVF her, så spiren er veldig etterlengtet..
Håper dere finner ut av det :Heartpink

Beste tilbakemelding fra min mann: Han kom og ga meg en god klem og sa "selv om å si at jeg gleder meg er å dra det litt langt, så kan det bli kjekt med en til" Føler meg så lettet! Han er ikke en pratsom type, så har ikke pratet mer enn det, men det var nok for meg :Heartred:Heartred:Heartred

Beste tilbakemelding fra min mann: Han kom og ga meg en god klem og sa "selv om å si at jeg gleder meg er å dra det litt langt, så kan det bli kjekt med en til" Føler meg så lettet! Han er ikke en pratsom type, så har ikke pratet mer enn det, men det var nok for meg :Heartred:Heartred:Heartred
Åh så herlig! Håper mannen her kan ta til fornuft å gjøre det samme.
Var ikke i nærheten av å være planlagt her.

Hvordan har din reagert? Vi gikk fem dager uten å snakke om graviditeten før han kom til denne konklusjonen...
Han har egentlig bare sagt «Du vet hva jeg syns vi bør gjøre» (abort)

Men vi skal sette oss ned å snakke nå når jeg kommer hjem fra jobb. Så får vi se hva vi kommer frem til.

Han har egentlig bare sagt «Du vet hva jeg syns vi bør gjøre» (abort)

Men vi skal sette oss ned å snakke nå når jeg kommer hjem fra jobb. Så får vi se hva vi kommer frem til.

Uff det er tungt. Hva ønsker du da? Håper dere kommer til en løsning dere begge kan leve med :Heartred

Back
Topp