Planlagt? Lang prøvetid? Eller et oooops?

Planlagt og prøvd i et halvt år før den satt! Det var siste PP før vi skulle ta en pause fram til høsten.
Vi begynte egentlig veldig tidlig å prøve for vi ville ha en sommerbaby… Men det blir en til vinterbaby på oss da. :joyful:
Var helt sikker på at den ikke satt, da vi kun la inn aksje fire dager før el og en dag etter. Hadde 0 håp, men det var en sta liten svømmer som klarte det. :hilarious:
 
Ble gravid to uker etter spiralen ble tatt ut.. Mye raskere enn planlagt og veldig overraskende, men vi gleder oss :love7
 
Planlagt, vi begynte å prøve i oktober/november-ish etter uttak av spiral i oktober. Var gjennom en EXU som ble avsluttet med cellegift i februar. Jeg føler imidlertid at vi har prøvd MYE lengre, fordi jeg har prøvd å overtale mannen til et barn til siden jula 2020 :hilarious: Tok litt tid før han ble med på det, siden dette blir hans nr 4, og de andre barna er relativt store.
 
Ikke planlagt. Men alt klaffer så godt som det kan, så det føles virkelig som det var helt perfekt :Heartred
 
Jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det :laughing002 Vi dro med Color line til Kiel på kjærestetur i juni, og da begynte vi så smått å snakke om vi skulle prøve på en til. Vi ble enige om å begynne å tracke syklusen og se hva som skjedde men uten å begynne å stresse, også droppet vi liksågodt kondomen den ene gangen vi hoppet til køys på den turen (og forøvrig den eneste gangen de siste 2 månedene).

Og her er vi da altså :laughing002

Så vet ikke. Overraskende planlagt kanskje o_O Vi ble ihvertfall VELDIG overrasket.
 
Planlagt :) Vi begynte å prøve i mai ifjor og ble gravid på første PP. Husker vi ble helt satt ut, jublet høyt for at det gikk så raskt og følte oss SÅ heldige (kjente ikke til det å tracke syklusen engang). Men gleden jinxet vi ganske greit da det ikke gikk som vi håpet, hehe: HCG steg lite over 1,5 mnd, så legene trodde lenge jeg hadde EXU. Mye styr, oppfølging og bekymring i flere uker. Var helt på tampen for å bli satt på cellegift, men heldigvis fikset kroppen det selv til slutt. Ble gravid igjen i nov/des, men den endte i kjemisk (på bursdagen min, til og med, hurraaa). Så nå har vi prøvd i ca et år, og krysser fingrene for at alle gode ting er tre <3<3<3
 
Planlagt. Halvhjerta prøving med gjetting på meget ustabil syklus siden nyttår, men startet ordentlig prøving med eggløsningstester i juni. Hadde egentlig trudd det skulle ta lengre tid, delammet til april i år (fikk første barn mars2021).
 
Så ønsket og planlagt det går an❤️

Sluttet på prevensjon august 2020, tok et år før første positive test (august 2021). Mistet den lille jenta vår pga. svulst som førte til hjertesvikt i uke 24 i januar i år.
Vi snakket mye om jeg skulle begynne med prevensjon fram til vi ble klare for å prøve igjen, men ble enige om å la kroppen være fri for hormonell påvirkning i mellomtiden. Rakk bare 4 runder med mensen før jeg ble gravid igjen.
Hadde først veldig blandede følelser når jeg fikk positiv test, men samtidig veldig lettet. Trodde oppriktig det var noe galt med oss siden det tok så lang tid første gang. Og er naturligvis engstelig for at noe skal gå galt igjen… Men det er så klart uendelig høyt ønsket❤️
 
Ønsket, men ikke planlagt. Hadde en senabort i januar og SA i juni. Skulle ha pause fra babyplaner i sommer og høst - men så ble jeg veldig trøtt, hissig og ømfintlig på lukter☺️ Håper det blir baby denne gangen❤️
 
Planlagt her også! Tok ut spiralen i okt/nov og hadde håpet det skulle skje raskt igjen da første barn satt 5 dager etter vi bestemte oss for å begynne seg. Denne gangen har vi har det vært mer kronglete med først sykluser på 50 dager og deretter 4 kjemiske på rappen. Begynte på levaxin i mai som har fått stabilisert stoffskiftet og da satt den. Nå håper vi på at dette blir en terminspire❤️
 
Veldig planlagt :Heartpink Hadde PP1 i fjor sommer hvor vi også ble gravid med en gang, men mistet 6+0 pga dårlig miljø i livmor, så måtte gjennom operasjon både i desember 2021 og april i år for å "rydde opp". Vi la ut på PP2 så fort prøvenekt ble opphevet i mai, men syklusen ble plutselig 1.5 uke lenger enn normalt, og jeg fikk bare negative g-tester. Men nå i PP3 er altså ny spire på plass igjen, til vår begges store glede etter myyyyye venting! :love017 Jeg har mot all forventning veldig troen og lite frykt for ny SA, noe som er både veldig deilig og overraskende:Heartpink:D
 
Planlagt! Slutta på prevensjon i 2016, og nå satser vi på et mirakel med ankomst i mars :happy: :nailbiting:
Ååå, og jeg føler at vi har måttet være tålmodige som har ventet siden i fjor sommer. Herremin, så fortjent dette blir! Jeg heier på mars-mirakelet ditt/deres :happy093.:Heartpink
 
Planla i fjor å prøve til sommeren. For 2 mnd siden ble vi enige om å utsette på ubestemt tid pga økt rente på boliglån, matvarepriser og drivstoff. Men plutselig lyste testen «gravid 3+» . Så det som egentlig skulle være planlagt ble en «ooops»
 
Veldig planlagt Men dog noe overrasket over at det gikk på første forsøk. Første insiminering med donor og gullegget lå der klart tydligvis
 
Ååå, og jeg føler at vi har måttet være tålmodige som har ventet siden i fjor sommer. Herremin, så fortjent dette blir! Jeg heier på mars-mirakelet ditt/deres :happy093.:Heartpink
Ja, vi har vært tålmodige. Og også fått jobba skikkelig med forholdet, for prøving i så lang tid er ikke bare-bare :hilarious: Men vi er oppe og nikker :happy:
Dette er andre forsøk med ivf, og vi krysser fingrene hele veien :)
 
Back
Topp