Planlagt keisersnitt

Sno88

Andre møte med forumet
Hei! Jeg lurer litt på om noen her vet når de pleier å utføre planlagte keisersnitt på UNN? altså hvor langt man er på vei.. Er 34+4 idag, og har ennå ikke hørt noe fra sykehuset. Vet heller ikke hvem jeg kan spørre..

Ring sykehuset. Det gjorde jeg, fordi jeg måtte vite datoen før jeg søkte om foreldrepenger, fikk da vite datoen i uke 27 eller noe sånt. (Jeg har fått permisjonsstart tre uker før KS- dato, ikke opprinnelig termindato. Hvilket vil si at jeg går ut i perm i uke 36.
) Jeg har ikke samme sykehus som deg, men jeg har altså fått dato når jeg er i uke 39. Fikk beskjed om at en uke før termin var vanlig.

Ring sykehuset og legg frem saken, så havner du nok på rett sted. Min erfaring med andre deler av helsetjenesten er at man bør ta kontakt og spørre når man går og er usikker.

Okei, takk for svar! Jeg skal ringe i morgen å se om jeg får tak i noen som kan hjelpe meg :) Har hørt at noen sykehus tar keisersnitt 2 uker før termin også :)

Det var mer vanlig med to uker før termin tidligere, men de hadde visst sett at barn født i uke 39 gjorde det mye bedre enn barn født i uke 38 med KS, så derfor er det ikke så mange som utfører det i uke 38 lenger. Men du får høre med ditt sykehus :)

Jeg prøvde å ringe, men jeg var ikke satt opp ennå i følge hun jeg snakket med. Så da må jeg bare vente :)

Back
Topp