Planlagt igangsettelse

Så godt og høre!:) Skriv ned ting du eventuellt lurer på :) og stikkord til kravene dine feks... Ja jeg føler meg trygg på at den vil bli fulgt! Mye av det som står i planen er ting som kan kontrolleres :) samt ha lav terskel for keisersnitt dersom det drar ut... Så krysser fingrene! Men skal starte med modningsakupunktur i uke 37 i håp om at det skal bidra til at fødselen går i gang av seg selv rundt den tiden jeg har planlagt igangsetting eller i det minste ha godt moden livmor med tanke på innsett av ballong :)
Takk for tipsene. Jeg skal prøve å skrive litt i kveld, så det er klart til tirsdag. :)
Så bra at du føler trygghet i at planen vil bli fulgt opp på sykehuset. :)
 
Takk for tipsene. Jeg skal prøve å skrive litt i kveld, så det er klart til tirsdag. :)
Så bra at du føler trygghet i at planen vil bli fulgt opp på sykehuset. :)

Bare hyggelig :) har en tendens til og glemme ting jeg skal si og er ikke alltid like god på å å frem det jeg ønsker så greit å notere ned..da får de det med seg :)
Masse lykke til!!!
 
Bare hyggelig :) har en tendens til og glemme ting jeg skal si og er ikke alltid like god på å å frem det jeg ønsker så greit å notere ned..da får de det med seg :)
Masse lykke til!!!
Jeg er akkurat lik. Skal jeg snakke på egne vegne, så må det skrives ned, ellers er det glemt. Til og med ting jeg skal ta opp med legen, hvis jeg har mer enn en ting da... :hilarious:
 
Jeg er akkurat lik. Skal jeg snakke på egne vegne, så må det skrives ned, ellers er det glemt. Til og med ting jeg skal ta opp med legen, hvis jeg har mer enn en ting da... :hilarious:

Haha samme her...gått det ikke bare er meg :) tror det har mye med at jeg ikke liker å ta opp tiden til legen ( tenker ofte på alle som venter) så stresser meg fort opp og har det veldig travelt med å komme meg ut igjen så da går ofte mye i glemmeboka :hilarious: men på di timene med jordmor på sykehus så kjente jeg lite på det...tror de regner en hel time på hver visitt så følte ikke det ble noe stress med å få ut det som man tenker på...så spør de jo og graver mye..heldigvis :)
 
Haha samme her...gått det ikke bare er meg :) tror det har mye med at jeg ikke liker å ta opp tiden til legen ( tenker ofte på alle som venter) så stresser meg fort opp og har det veldig travelt med å komme meg ut igjen så da går ofte mye i glemmeboka :hilarious: men på di timene med jordmor på sykehus så kjente jeg lite på det...tror de regner en hel time på hver visitt så følte ikke det ble noe stress med å få ut det som man tenker på...så spør de jo og graver mye..heldigvis :)
He he. Jeg kjenner meg så godt igjen! Uff. Det er ikke bra, for vi har jo krav på den tiden vi også. :p
 
Møtte opp på sykehuset i går. Jeg ventet i 30 minutter før jeg spurte om jeg var blitt glemt.
Da viste det seg at jordmor ikke var på sykehuset, men at hun var på AHUS Lørenskog. Typisk.

Nå skal det være nevnt at jeg hadde en veldig dårlig forrige dag og dag, og var veldig sår og lei meg.

Jeg fikk komme til en annen jordmor, etter å ha ventet på henne mens hun satt og spiste lunsj. Greit nok, alle må ha lunsj.

Jeg føler at jeg fikk sagt ifra hvor viktig det er at mannen min ikke forlater min side, og jeg fikk bekreftet at det ikke kom til å skje så lenge jeg er på sykehuset. Jeg sa også at jeg ville ha en dato for igangsettelse.

Problemet mitt nå er at jeg følte meg overkjørt når det kom til ønsket mitt om å bli igangsatt. Hun mente at det var veldig viktig at ting fikk gå sin naturlige gang, så fremt jeg ikke gikk til syv dager over termin. Så jeg valgte å ikke kjempe om å få viljen min, med tanke på hvor sår jeg var fra før av. Jeg ville ikke gråte til meg ønsket mitt.

Nå er jeg litt fortvilet over det, og vurderer å ta en samtale med min egen jordmor på neste kontroll. :oops:
 
Møtte opp på sykehuset i går. Jeg ventet i 30 minutter før jeg spurte om jeg var blitt glemt.
Da viste det seg at jordmor ikke var på sykehuset, men at hun var på AHUS Lørenskog. Typisk.

Nå skal det være nevnt at jeg hadde en veldig dårlig forrige dag og dag, og var veldig sår og lei meg.

Jeg fikk komme til en annen jordmor, etter å ha ventet på henne mens hun satt og spiste lunsj. Greit nok, alle må ha lunsj.

Jeg føler at jeg fikk sagt ifra hvor viktig det er at mannen min ikke forlater min side, og jeg fikk bekreftet at det ikke kom til å skje så lenge jeg er på sykehuset. Jeg sa også at jeg ville ha en dato for igangsettelse.

Problemet mitt nå er at jeg følte meg overkjørt når det kom til ønsket mitt om å bli igangsatt. Hun mente at det var veldig viktig at ting fikk gå sin naturlige gang, så fremt jeg ikke gikk til syv dager over termin. Så jeg valgte å ikke kjempe om å få viljen min, med tanke på hvor sår jeg var fra før av. Jeg ville ikke gråte til meg ønsket mitt.

Nå er jeg litt fortvilet over det, og vurderer å ta en samtale med min egen jordmor på neste kontroll. :oops:

Kjære deg..så dumt at det ble en sånn opplevelse :( ta det opp med jordmor men jeg ville også bedt om ny time på sykehuset til samtale..og rett og slett si at du følte du ble overkjørt og ikke slapper av med den konklusjonen jordmor stilte i forhold til igangsetting..
Stå på ditt :Heartred
 
Møtte opp på sykehuset i går. Jeg ventet i 30 minutter før jeg spurte om jeg var blitt glemt.
Da viste det seg at jordmor ikke var på sykehuset, men at hun var på AHUS Lørenskog. Typisk.

Nå skal det være nevnt at jeg hadde en veldig dårlig forrige dag og dag, og var veldig sår og lei meg.

Jeg fikk komme til en annen jordmor, etter å ha ventet på henne mens hun satt og spiste lunsj. Greit nok, alle må ha lunsj.

Jeg føler at jeg fikk sagt ifra hvor viktig det er at mannen min ikke forlater min side, og jeg fikk bekreftet at det ikke kom til å skje så lenge jeg er på sykehuset. Jeg sa også at jeg ville ha en dato for igangsettelse.

Problemet mitt nå er at jeg følte meg overkjørt når det kom til ønsket mitt om å bli igangsatt. Hun mente at det var veldig viktig at ting fikk gå sin naturlige gang, så fremt jeg ikke gikk til syv dager over termin. Så jeg valgte å ikke kjempe om å få viljen min, med tanke på hvor sår jeg var fra før av. Jeg ville ikke gråte til meg ønsket mitt.

Nå er jeg litt fortvilet over det, og vurderer å ta en samtale med min egen jordmor på neste kontroll. :oops:
Akkurat dette skjedde med i forrige svangerskap med nr.5. Fikk henvisning av jordmoren min til samtale med overlege ang igangsettelse på sh, men følte meg totalt overkjørt av overlegen på denne timen. Hun virket ikke å ha satt seg inn i grunnen til at jeg ønsket igangsettelse (tidligere raske styrfødsler og lange uker med maserier som gjorde meg helt utslitt). Jeg dro derfra i tårer med avtale om å komme på overtidskontroll 10 dager etter termindato. Jeg tok opp dette med jordmoren min på neste kontroll, og hun ringte til en tidligere kollega på sykehuset som også er overlege. Fikk full forståelse, og fikk beskjed om å ringe kl.09 om morgenen et par dager etter når denne overlegen hadde neste vakt. Da jeg ringte fikk jeg beskjed om å komme inn rundt lunsjtider og ta med fødebagen, så skulle de sette meg igang! Ble da igangsatt 38+1 med vannkateter og det ble en flott fødsel (dog 45min i aktiv fødsel, men da var jeg tross alt på sh allerede, og barne våre var hjemme med barnevakt så det gjorde ikke noe). Poenget mitt er vel at du ikke burde gi deg! Prat med din jordmor/evt fastlege på neste kontroll, og forklar hvordan timen på sh gikk. Som min jm sa, så er det ikke alle leger etc som ser ‘hele’ personen, men kun det medisinske. Hun første jeg møtte var uheldigvis en slik. Overlegen som satt meg igang forsto at det fysiske&psykiske er like viktig for en god fødselsopplevelse, og forsto meg og mine bekymringer godt. Ønsker deg masse lykke til og håper det ordner seg! :Heartred
 
Jeg var på sykehuset igjen i dag, og de står fortsatt på sitt og vil ikke sette igang. :inpain:
Legen foreslo at jeg blir strippet hos jordmor de siste to ukene før termin, og så kunne jeg få en time på termindatoen for å vurdere om jeg er moden nok, men de ville ikke tilby meg en dato for igangsetting...
 
Jeg var på sykehuset igjen i dag, og de står fortsatt på sitt og vil ikke sette igang. :inpain:
Legen foreslo at jeg blir strippet hos jordmor de siste to ukene før termin, og så kunne jeg få en time på termindatoen for å vurdere om jeg er moden nok, men de ville ikke tilby meg en dato for igangsetting...
Har du sagt at du krever dette journalført? At du ønsker igangsettelse, men de nekter? Og hva som er begrunnelsen deres?
 
Har du sagt at du krever dette journalført? At du ønsker igangsettelse, men de nekter? Og hva som er begrunnelsen deres?
Nei, jeg har ikke det. Jeg skal snakke med jordmoren min om det i morgen, og så må jeg bare se hva som skjer videre derfra. Hun jobber på det sykehuset, og hun var selv positiv til at jeg kunne få det innvilget. Mulig ruten videre må gå gjennom henne. :sour:
Grunnen til at de ikke vil gi meg en dato er fordi de mener det ikke er bra rent medisinsk sett med intervensjon. At kroppen må få modne seg selv, at medisiner og ballong eventuelt ikke vil fungere uansett. :confused: Jeg kan på en måte forstå poengene i det prinsippet. Men med tanke på at jeg ber om dette på grunn av tidligere traumefødsel, så forstår jeg ikke helt hvorfor prinsippet blir så viktig. :shy:
 
Jordmor er enig med meg i at det medisinske prinsippet ikke er sterkt nok i forhold til mine traumer og mitt behov for trygghet, så da ringte hun og fikk ny time til samtale på sykehuset allerede neste uke. Da håper jeg å treffe på hun det var meningen at jeg skulle treffe sist, og at jeg klarer å stå på mitt for å få den datoen i boks. :)
 
Jordmor er enig med meg i at det medisinske prinsippet ikke er sterkt nok i forhold til mine traumer og mitt behov for trygghet, så da ringte hun og fikk ny time til samtale på sykehuset allerede neste uke. Da håper jeg å treffe på hun det var meningen at jeg skulle treffe sist, og at jeg klarer å stå på mitt for å få den datoen i boks. :)
Krysser fingrene for deg! Håper du får ønsket ditt oppfylt
 
Da har jeg endelig kommet hjem fra samtale med hun jeg faktisk skulle møte sist gang, og hun sa at det ikke skulle være noe problem å få innvilget dato for igangsetting. Så nå har jeg fått det, og er VELDIG lettet og føler meg mye tryggere. ❤️❤️❤️
 
Da har jeg endelig kommet hjem fra samtale med hun jeg faktisk skulle møte sist gang, og hun sa at det ikke skulle være noe problem å få innvilget dato for igangsetting. Så nå har jeg fått det, og er VELDIG lettet og føler meg mye tryggere. ❤️❤️❤️
Så bra :) håper du får en plan snart!
 
Da har jeg endelig kommet hjem fra samtale med hun jeg faktisk skulle møte sist gang, og hun sa at det ikke skulle være noe problem å få innvilget dato for igangsetting. Så nå har jeg fått det, og er VELDIG lettet og føler meg mye tryggere. ❤️❤️❤️
Så bra! :joyful:
 
Back
Topp