Planer for stelleplassen?

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Ja hvordan tenker dere den? Skal dere ha stelleplass på badet eller på soverommet? Eller begge deler?

Hvilket stellebord?

Hvor skal dere bade? :)

Stellebord med to hyller under inne på badet :)
I hyllene skal det ligge bodyer, strømpebukser, nattiser og stelle produkter/utstyr (bleier, salvet, kremer osv) :)
Hadde det slik til forrige å det fungerte helt supert :)

Stellebord på badet. Har ikke bestemt oss for type ennå

Har stellekommode på badet, veldig praktisk og greit å ha hvertfall en stående der en har tilgang til vann, kluter etc :-)

Har stellematte oppå vaskemaskina på badet, prøvde å ha på soverommet med nr 1 blei brukt ca 5 ganger, altfor tungvint å ikke ha tilgang på vann så blir bsre badet denne gangen :)

Skal nok ha stellekommode på badet :) Tror det er akkurat plass til det på badet som ligger nærmest soverommet! Håper det ihvertfall.. Syns det er greit med rennende vann ved siden av stelleplassen :) Vet ikke hvilken ennå, men blir ikke en veldig dyr en.

Stellekommode på badet. På badet er det alltid godt og varmt slik at babyen kan sprelle uten klær og ikke fryse og vi har tilgang på vann til vasking. :)

Har Troll stellekommode etter første. Utrolig stødig og god, og når man er ferdig med stelleborder kan man skru fast topplata (den kan åpnes om man vil ha balje nedi, men det bruker vi ikke) og sette på faste bein istedenfor hjul så blir det en vanlig kommode. :)

Synes stellekommode er så kjekt for da har vi alle klærne til babyen, vaskekluter og gulpekluter i kommoden og når alt mens man steller. Skjedde ofte at vi måtte ha ny body pga uhell og at det ble oppfaget idet klærne kom av, så da var det kjekt å ha nye klær nærme.

Så skal vi ha en hylle over stellekommoden, slik hadde vi det i den gamle leiligheta til første. Oppå hylla hadde vi bleier, salver, termometer etc.

Til bading har vi balje på stativ, stativet kan slås sammen og settes bort mellom badingene. Setter balja ved siden av stellekommoden og så kan babyen løftes rett over på hånduken etter bad. :)

Har en plate som trekkes ut mellom vaskemaskinen og tørketrommelen (de står oppå hverandre). På den tenker jeg å legge en stellematte. Da kan jeg lett rydde bort stellebordet når jeg ikke bruker det :p

Hade min kära man fixat vårat bad hade eg haft stellebordet där.

Vi tenker også stellekommode på badet... Tenker jeg gjerne vil være i nærheten til vann da jeg bare ønsker å bruke vårservietter i nødstilfeller ute osv... Synes også det virker veldig praktisk med alle klærne i kommunen også slik at man slipper å løpe imellom ved behov for nye klær...

Har tenkt litt på bading da... Vi har sett på en kommode med badebalje under lokket og tenker i utgangspunktet å bruke den, men er litt usikker... Noen som har erfaringer med bruk av en slik? Har sett noen få kommentarer rundt om og de har stort sett vært negative...

Vi tenker også stellekommode på badet... Tenker jeg gjerne vil være i nærheten til vann da jeg bare ønsker å bruke vårservietter i nødstilfeller ute osv... Synes også det virker veldig praktisk med alle klærne i kommunen også slik at man slipper å løpe imellom ved behov for nye klær...

Har tenkt litt på bading da... Vi har sett på en kommode med badebalje under lokket og tenker i utgangspunktet å bruke den, men er litt usikker... Noen som har erfaringer med bruk av en slik? Har sett noen få kommentarer rundt om og de har stort sett vært negative...
Det jeg har hørt er at det er vrient å få balja ut av kommoden for å tømme den for vann, og at det er lett å få vann og fukt nedi kommoden som trekker inn i klær o.l. Derfor valgte vi å ikke bruke balja oppi kommoden sist.
Tenkte også på "logistikken" når man bader babyen alene og må balansere våt (og glatt) baby på armen mens man lukker lokket og samtidig skal finne håndkle å pakke den inn i. :confused:

Tenker å kjøpe en vanlig kommode med passende høyde, og bare ha en stellematte oppå. Evt Sundvik stellekommode fra Ikea. Til bading tror jeg det blir Stokke flexi bath, har ikke så god plass så det virker kjekt å kunne legge den sammen når den ikke brukes.

Det jeg har hørt er at det er vrient å få balja ut av kommoden for å tømme den for vann, og at det er lett å få vann og fukt nedi kommoden som trekker inn i klær o.l. Derfor valgte vi å ikke bruke balja oppi kommoden sist.
Tenkte også på "logistikken" når man bader babyen alene og må balansere våt (og glatt) baby på armen mens man lukker lokket og samtidig skal finne håndkle å pakke den inn i. :confused:

Det er de tingene jeg har tenkt på også i det siste... Men hva har dere brukt tidligere da? Vurderer å bruke balje med sammenleggbart stativ kanskje da vi ikke har plass til mer på badet enn den kommoden.... Spurte litt på butikken angående fukt osv... Hun det sa selvfølgelig at hun aldri hadde hørt at det var et problem :) tømming av vannet har jeg faktisk ikke tenkt på...

Det er de tingene jeg har tenkt på også i det siste... Men hva har dere brukt tidligere da? Vurderer å bruke balje med sammenleggbart stativ kanskje da vi ikke har plass til mer på badet enn den kommoden.... Spurte litt på butikken angående fukt osv... Hun det sa selvfølgelig at hun aldri hadde hørt at det var et problem :) tømming av vannet har jeg faktisk ikke tenkt på...
Vi hadde balje på stativ ja. Så satte vi stativet bak dusjkabinettet når det ikke var i bruk og balja inni dusjen.
Da kunne jeg også løfte babyen rett fra balja og over på stellekommoden og pakke henne inn i full fart. :)

Vi fikk også en ekstra skuff til kluter og klær når vi ikke hadde baljen i kommoden.

Vi hadde balje på stativ ja. Så satte vi stativet bak dusjkabinettet når det ikke var i bruk og balja inni dusjen.
Da kunne jeg også løfte babyen rett fra balja og over på stellekommoden og pakke henne inn i full fart. :)

Vi fikk også en ekstra skuff til kluter og klær når vi ikke hadde baljen i kommoden.

Må tenke litt mer på saken... Den kommoden vi så på var det plass til å bruke øverste skuff likevel... Selv om man hadde balja nedi... Men ser for meg den er veldig tung å få ut med vann i ja...

Må tenke litt mer på saken... Den kommoden vi så på var det plass til å bruke øverste skuff likevel... Selv om man hadde balja nedi... Men ser for meg den er veldig tung å få ut med vann i ja...
Ja, med mindre det er en slange som man kan tappe vannet ut gjennom. Det har noen baljer, vår hadde ikke det så da ble det for tungt for meg å baksere den ut av kommoden på egenhånd.

Ja, med mindre det er en slange som man kan tappe vannet ut gjennom. Det har noen baljer, vår hadde ikke det så da ble det for tungt for meg å baksere den ut av kommoden på egenhånd.

Jeg hadde egentlig sett for meg at det var en slange man bare kunne holde i dusjen for å tappe vannet, men ble litt usikker... Hvor skal den slangen gå når baljen ligger ned i kommoden... :)

Jeg hadde egentlig sett for meg at det var en slange man bare kunne holde i dusjen for å tappe vannet, men ble litt usikker... Hvor skal den slangen gå når baljen ligger ned i kommoden... :)
Det lurer jeg også på, ut et hull på baksida? :p

Du får gå til ei utstyrsforretning og sjekke. ;)

Back
Topp