Ser det er flere som teller ned til morkakesjekk. Jeg skal også det i uke 32. Her ble jeg fortalt på OUL at en liten del dekket åpning, men at den med stor sannsynlighet var godt unna åpning innen uke 32. På privat ul i uke 27, dekket en del fortsatt åpningen, altså tolket jeg det dit at absolutt ingenting har skjedd fra uke 18-27. Nå er jeg ganske bekymret for at det er like lite som skjer innen uke 32. Jeg vil helst føde vaginalt og kjenner jeg stresser litt med å ikke vite hvordan jeg skal få føde. I tillegg er jeg alene så hvis det blir keisersnitt er det mye som må planlegges til dagene på sykehus og de første 6 ukene etter da jeg har barn og dyr fra før.
Hva tenker dere andre som også risikerer å få nei til å føde vaginalt? Har dere sjekket morkaka privat før den ultralyden i uke 32? Noen med erfaring om at den flytter seg tett opp mot termin?
Hva tenker dere andre som også risikerer å få nei til å føde vaginalt? Har dere sjekket morkaka privat før den ultralyden i uke 32? Noen med erfaring om at den flytter seg tett opp mot termin?