Pks eller?

DinaD

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Skuddårsspirene 2024
❁ Juliskatter 2026 ❁
Haff.. Jeg begynner allerede nå å tenke på dette. Jeg hadde en dritt fødsel sist med en kropp som virkelig ikke ville. Igangsatt (Noe jeg ALDRI vil anbefale noen forøvrig) grunnet lite fostervann. Startet torsdag og endte i hastesnitt tirsdag morgen uken etter.
Jeg er så redd for å få samme opplevelsen igjen å kunne jo gjerne tenkt meg å forsøke å komme i gang av meg selv men, dersom fødselen ikke går frem så trenger jeg også tryggheten om at jeg ikke må krangle meg til et nytt hastesnitt. Jeg var helt ferdig kl 18 å da satt ho allerede fast. Kl 0240 ble det besluttet snitt, altså 7 timer etter første gangen jeg sa at dette går ikke..
Noen tanker fra de som har vært gjennom noe lignende?

Er det like greit å bare ikke prøve å be om Pks grunnet forrige fødsel?

Hadde nok luftet muligheten om det om det er sånn at du er veldig redd, men man kan ha ett hastesnitt første gang og fortsatt ha en en normal fødsel neste gang, så om du ønsker å føde vaginalt så er det nok lurt å snakke litt rundt det. Men nå skal det sier at jeg ble satt i gang sist fødsel; og hadde en fantastisk opplevelse, beste fødselen av alle tre. ☺️

Hadde nok luftet muligheten om det om det er sånn at du er veldig redd, men man kan ha ett hastesnitt første gang og fortsatt ha en en normal fødsel neste gang, så om du ønsker å føde vaginalt så er det nok lurt å snakke litt rundt det. Men nå skal det sier at jeg ble satt i gang sist fødsel; og hadde en fantastisk opplevelse, beste fødselen av alle tre. ☺️
Hadde jeg respondert og det ikke hadde tatt 6 døgn så kanskje. Men kroppen var ikke klar.. Å når jeg først fikk drypp så gikk det greit i noen timer å så var det full stopp da hun var stjernekikker og satte seg fast. Innvendig snuing ga ingen resultater..

Vurderer iallefall samtale :/

Hadde jeg respondert og det ikke hadde tatt 6 døgn så kanskje. Men kroppen var ikke klar.. Å når jeg først fikk drypp så gikk det greit i noen timer å så var det full stopp da hun var stjernekikker og satte seg fast. Innvendig snuing ga ingen resultater..

Vurderer iallefall samtale :/

Absolutt, og å holde på med det der i 6 døgn burde uansett vært helt unødvendig. Burde satt en stopp lenge før det..

Det tenker jeg er kjempe viktig at du vet om tidlig. Når man går å gruer seg til fødsel nesten før man har fått positiv test så må man få hjelp til å sortere tanker og følelser sammen med fagfolk! Tenker du bør lufte det med jordmor allerede på neste kontroll, så hun er klar over hvordan du føler dere

Back
Topp