Pjusk liten gutt

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Jeg har vært griseforkjølet i noen dager nå, ekstremt sår i halsen, potte tett og generelt dårlig allmenntilstand, har også hatt litt feber innimellom. Og til min store fortvilelse så begynner lille å bli surklete og pjusk, han kjennes varm ut, men tok tempen rektalt og fikk ikke mer en 37 grader, så sant det stemmer så er jo det bra, men syntes han kjennes varm ut alikevell, og han har et tydelig ubehag, og det er så vondt å ikke kunne gjøre noe, men jeg tenkte, går det an å gi han en stikkpille for å se om han blir litt bedre og litt mindre varm av det?
Det er sikkert bare hormonutslett, men etter en hvil nå ser jeg han har blitt helt prikkete på den ene siden i ansiktet og litt nedover på halsen og brystet, ikke utstående prikker. Han vil jo helst henge i brystet hele dagen, men jeg er jo syk selv, og kunne godt tenke meg å få slappet av litt også. Han er 6 uker på mandag

Så små barn skal som hovedregel ikke ha feber selv om de er syk. Vår var nettopp 6 uker og fikk over 39 i feber, automatisk innleggelse på sykehuset. Gikk over på et døgn heldigvis :-) men ser det ut til at han har mye ubehag så går det fint ann å gi en paracet. Det som er viktig uansett er ikke å følge med på pusten om han begynner å bli forkjølet. Hvesing, utspilte nesebuer, inndragning under ribbeinsbuen er tegn på at han er tett og kanskje trenger hjelp til å få opp slim. I disse RS-virus dager er det bedre med en tur/telefon for mye til legen.
Ville prøvd med paracet og sett han ann. Du kjenner jo barnet ditt og ser fort når noe ikke er som det skal.
Håper det går fort over av seg selv. Vi har også vært en tur på sykehuset pga RS-virus, så det unner jeg ingen.
God bedring :-)

Så små barn skal som hovedregel ikke ha feber selv om de er syk. Vår var nettopp 6 uker og fikk over 39 i feber, automatisk innleggelse på sykehuset. Gikk over på et døgn heldigvis :-) men ser det ut til at han har mye ubehag så går det fint ann å gi en paracet. Det som er viktig uansett er ikke å følge med på pusten om han begynner å bli forkjølet. Hvesing, utspilte nesebuer, inndragning under ribbeinsbuen er tegn på at han er tett og kanskje trenger hjelp til å få opp slim. I disse RS-virus dager er det bedre med en tur/telefon for mye til legen.
Ville prøvd med paracet og sett han ann. Du kjenner jo barnet ditt og ser fort når noe ikke er som det skal.
Håper det går fort over av seg selv. Vi har også vært en tur på sykehuset pga RS-virus, så det unner jeg ingen.
God bedring :-)
Han har vært litt bedre på dagen idag, han er ikke tett foreløpig, men syntes det høres ut som han surkler litt, dette har de hørt på på helsestasjonen tidligere, og da var det ikke no, men tenker nå som jeg er syk så bør jeg være obs. Han hadde jo ikke no temp som var noe, mannen var på apoteket istad for å kjøpe stikkpiller, og han fikk beskjed om å ringe legevakta før vi ga han noe, så vi får se an litt, han gråter en del og virker ukomfortabel, men han er ikke slapp, det kan jo også være magen igjen

Han har vært litt bedre på dagen idag, han er ikke tett foreløpig, men syntes det høres ut som han surkler litt, dette har de hørt på på helsestasjonen tidligere, og da var det ikke no, men tenker nå som jeg er syk så bør jeg være obs. Han hadde jo ikke no temp som var noe, mannen var på apoteket istad for å kjøpe stikkpiller, og han fikk beskjed om å ringe legevakta før vi ga han noe, så vi får se an litt, han gråter en del og virker ukomfortabel, men han er ikke slapp, det kan jo også være magen igjen
Det er dere som er flinkeste til å vurdere. Dere kjenner barnet deres best. Jeg ga mini paracet før vi endte på sykehuset for noen dager siden og de sa det var helt rett. Men han hadde jo over 39 i feber. Kommer jo ann på gradene av ubehag, gir ikke for hver klynk heller ;-) Dere kan jo prøve med sukkervann først. 1 teskje i 1 dl vann er det vanligvis de gir på sykehuset, så får de 2,5 ml av det ca en halv teskje. Det har i alle fall roet minien min. Lurer det inn med en sprøyte under smokken ;-)

Back
Topp